Finns det någon anledning att inte köra?
Ja, jag hade kört!
Nu är jag anmäld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon anledning att inte köra?
Ja, jag hade kört!
Det funkade verkligen att skriva en veckoplanering!
Veckans planering:
Måndag: Crossfit
Tisdag: Crossfit (får bli morgonpass för att hinna med 5:30 är bokat)
Onsdag: Vila (ska titta på hus), försöka på att köra lite axelstyrka på hemmaplan.
Torsdag: Löpning
Fredag: PT-pass (livets första)
Lördag: Stallet med dottern, så ut i skog och mark
Söndag: Simning
Woop woop!Nu är jag anmäld
Grymt jobbat ju! Vilket passPollensäsongen har kommit igång för fullt och jag har känt mig ganska sänkt av det idag, så det var med nöd och näppe att jag tog mig iväg till crossfit. Jag sa till mig själv hela dagen att det var ok att ställa in, men när det väl började närma sig insåg jag att jag nog skulle må rätt bra av att gå dit i alla fall. Och ja, i vanlig ordning stämde det
Del 1: Rörlighetsövningar + 30 hopp med hopprep + 20 utfall. 3 rundor.
Del 2: Längdhopp. Man skulle hoppa så långt man kunde från stillastående och börja samt sluta i en knäböj. 8 försök. Mitt längsta hopp blev 178 cm och det var faktiskt längst av alla (vi var dock bara 4 tjejer totalt), så jag antar att jag är ganska spänstig?
Del 3: 15 utfall med skivstång på ryggen + 75 double unders. 5 rundor, idealtid 10-15 minuter.
Alltså mina stackars ben! Jag körde med 30 kg på del 3 och inser såhär i efterhand att det kanske var lite i överkant när det kom till att göra 75 utfall på 10 minuter, med hopprep däremellan (jag gjorde dock vanliga hopp eftersom jag definitivt inte har så många double unders i mig). Ja ja, jag kämpade på i alla fall och blev klar på 10:11, men sista varvet gick lååångsamt.
Ser med fasa fram emot träningsvärken imorgon, det blir en rejäl omgång med Theragun före läggdags kan jag meddela!
Alltså jag har så ONT! Det var länge sedan jag hade såhär mycket träningsvärk i underkroppen, och då har jag ändå träningsvärk betydligt oftare än gemene man... Varenda muskelfiber i rumpan, baksidan av låren och framsidan av låren skriker om jag ens så mycket som funderar på att böja på knäna och jag vaknade flera gånger i natt för att det gjorde så ont att vända mig i sängenSer med fasa fram emot träningsvärken imorgon, det blir en rejäl omgång med Theragun före läggdags kan jag meddela!
Låter som ett roligt pass! Var det pike push ups ni testade i början, kanske? De är hyfsat nya för mig men jag tycker att de brukar vara ganska tuffa för framförallt axlarna.Äntligen crossfit idag igen!
Provade en ny typ av armhävning på uppvärmningen som var spännande, har ju såklart glömt vad han kallade den. Tyvärr fick jag såklart ont i axeln redan här är det inte det ena så är det det andra.
Körde sen lite floor press, jag har aldrig gjort det förut så det var kul. Mycket tyngre än jag trodde! Hade 20 kg först, la på till 25 men blev rädd att smälla stången i ansiktet så gick ner till 20 ganska snart igen.
Därefter 4 varv med mål <15 min av
20 air squats
12 body builder box jumps
10 box push ups
Jag gör ju inte box jumps men har bestämt att jag ska klara det längre fram i år, så istället för att gå ner på box step up så hoppade jag upp på några viktplattor istället. Det upplägget var verkligen en mördare för mina ben, var lite orolig att snubbla även i mina småhopp så körde utan skor. Provade också att välta ner lådan ett snäpp till i armhävningarna men där var jag inte riktigt idag.
Klarade iaf tiden!
Kan det vara något med höften, kanske? Är ju inte helt ovanligt att få höftbesvär av löpning och det skulle inte förvåna mig om en sådan smärta skulle kunna kännas även på utsidan av låret. Men det är en ren amatörgissning! Annars brukar jag få ont längs utsidan av benet när ischiasnerven krånglar, men det brukar kännas rätt bra i ländryggen samtidigt.Min partner var med ute och sprang i söndags, vi har inte sprungit ihop någon gång förut men tänkte att vi kan ju alltid testa.
Jag förvarnade att planen var att det skulle gå långsamt, att man ofta springer för fort som nybörjare osv men jag kan inte coacha någon annan eftersom jag själv knappt har mer koll än så.
Anyhow, vi gick ut lugnt med 5 min PW, den 20 min av 1 min jogg + 1 min gång, avslut 5 min PW. Jag hade ju som förväntat lite känningar i benhinnorna osv, men hen har fått ont på utsida lår. Litegrann bara i måndags, mer igår. Tyckte inte att det kändes riktigt som träningsvärk. Någon som har en tanke?
Nej, det har jag provat och vet att jag inte kanLåter som ett roligt pass! Var det pike push ups ni testade i början, kanske? De är hyfsat nya för mig men jag tycker att de brukar vara ganska tuffa för framförallt axlarna.
Det är inte alls omöjligt! Kan ju vara värt att fundera på iaf.Kan det vara något med höften, kanske? Är ju inte helt ovanligt att få höftbesvär av löpning och det skulle inte förvåna mig om en sådan smärta skulle kunna kännas även på utsidan av låret. Men det är en ren amatörgissning! Annars brukar jag få ont längs utsidan av benet när ischiasnerven krånglar, men det brukar kännas rätt bra i ländryggen samtidigt.
Det låter alldeles gräsligt! Hoppas på snabb bättring!Alltså jag har så ONT! Det var länge sedan jag hade såhär mycket träningsvärk i underkroppen, och då har jag ändå träningsvärk betydligt oftare än gemene man... Varenda muskelfiber i rumpan, baksidan av låren och framsidan av låren skriker om jag ens så mycket som funderar på att böja på knäna och jag vaknade flera gånger i natt för att det gjorde så ont att vända mig i sängen
Funderar på om det vore bra eller dåligt att ta mig iväg till passet ikväll... Det är förvisso mestadels överkroppsfokuserat men innebär även en väldig massa kliv upp på hög låda och jag blir lite gråtfärdig vid blotta tanken Men det sägs ju att det bästa sättet att bota träningsvärk är att utsätta musklerna för lite lätt belastning igen, så jag tror jag kör på och går dit som planerat! Vila får bli imorgon
Oj, det här var helt nytt för mig också! Får erkänna att jag läste inlägget både en och tre gånger innan jag fattade hur du menadeNej, det har jag provat och vet att jag inte kan
Det här var en variant där man står med benen brett isär, går ner med ena handen framför sig och sen två steg till med händerna framåt och stannade med dem olika långt ifrån sig och ur den positionen gjorde en lite ”sned” armhävning. Vi som behövde fick sätta ner ett knä för att orka, de som var desto starkare fick släppa ena foten istället i armhävningen. Det var nog ingen på passet som hade gjort den förut så den är nog inte så vanligt förekommande.
Tack! Jag är ganska van vid brutal träningsvärk vid det här laget, men det hindrar mig inte från att gnälla varje gång den slår tillDet låter alldeles gräsligt! Hoppas på snabb bättring!