Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte om detta hjälper dig, men jag får blåsor när jag blir för varm om fötterna, främst händer det mig vid fotbollsmatcher mitt i sommaren där jag inte riktigt kan välja strumpor som jag vill..Andra etappen på vår Skåneledenutmaning avklarad ️
18,1km med mestadels asfalt vilket känns i höft och ländrygg. Trots det ett snittempo på 5,42km/h så det går anses vara OK.
Jag har 3 blåsor på var fot. Bl a på stortårna som verkar gått mot tå nummer 2. Någon som sitter inne på något tips om hur detta kan undvikas?
Visa bifogad fil 88391
Jag tycker bra tåstrumpor hjälper bra mot sådant skav samt klippa nageln lite rundare och så filar jag hela tån lite extra.Andra etappen på vår Skåneledenutmaning avklarad ️
18,1km med mestadels asfalt vilket känns i höft och ländrygg. Trots det ett snittempo på 5,42km/h så det går anses vara OK.
Jag har 3 blåsor på var fot. Bl a på stortårna som verkar gått mot tå nummer 2. Någon som sitter inne på något tips om hur detta kan undvikas?
Visa bifogad fil 88391
Jag älskar att träna axlar!Tips på övningar!
Axlar, jag behöver bra övningar för axlarna. Min absolut svagaste del.
Räcke, stång, hantel, KB, gummiband. Allt finns att tillgå. Hjälp
Vad är bra tåstrumpor?Jag tycker bra tåstrumpor hjälper bra mot sådant skav samt klippa nageln lite rundare och så filar jag hela tån lite extra.
För mig är det med kompression och lite tjockare tyg runt tån samt stickade sömfritt. De jag köpte finns tyvärr inte längre att köpa och mina är helt utslitna men jag behöver inte ha dem längre (hittade rätt skor till sist) så jag har därför inte letat nya. Tänk sportstrumpor som är lite tjockare runt foten, dessa är lika fast även runt varje individuell tå.Vad är bra tåstrumpor?
TackJag älskar att träna axlar!
Stående rodd, shrugs, hantellyft åt sidan, hantellyft framåt, militärpress med skivstång, sittande axelpress med skivstång eller hantlar (hantlar kräver mer balans och kontroll).
Så-jäkla-avundsjuk på SkåneledenAndra etappen på vår Skåneledenutmaning avklarad ️
Visa bifogad fil 88391
Mina favoritövningar för axlarna är Arnold Press (görs med hantlar) samt Bradford Press (görs med skivstång). De är supereffektiva båda två och kommer verkligen åt alla delar av muskeln till skillnad från en del andra axelövningar. Framförallt den sistnämnda svider som saaatan efter ett par repetitioner (och bör därmed göras med låg vikt).Tips på övningar!
Axlar, jag behöver bra övningar för axlarna. Min absolut svagaste del.
Räcke, stång, hantel, KB, gummiband. Allt finns att tillgå. Hjälp
Den här veckan börjar inte alls som planerat. Mitt PT-pass som skulle vart vid lunch är inställt pga sjukdom från PTns håll. Jag känner mig mest i vägen på jobbet och ja.. jag är nog inne i någon form av mental dipp igen, om än inte tärningsmässigt men det drabbar träningen på sitt sätt.
Ska ta en diskussion med chefen sedan, för nu har jag snart försökt allt. Ensam tjej bland 7 män är inte alltid så lätt. Jag har ganska bra med kött på benen och vågar snäsa ifrån, men alla har vi en gräns. Det ska vara värt det med.