Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också tränat crossfit på lunchen idag!

Uppvärmningen var orimligt jobbig, har fortfarande träningsvärk sen i måndags 😂

Block 1:
Push press, push jerk och split jerk. Jag har inte gjort det supermycket innan så tränade mest på tekniken, tog nog inte mer än 25-30 kg men det var himla roligt!

Block 2:
EMOM 12 min (en övning per minut)
- 12 hang power clean 22,5 kg
- 12 push press 22,5 kg
- 40 sekunder hollow hold rocking (eller vad sjutton det heter 🤪)

Tänkte först ge mig på 25 kg men oerhört glad att jag inte gjorde det för jag orkade fasen knappt igenom ändå som det var. Men så oerhört roligt!

Hade hoppats på att träna i nya skor idag för jag beställde några för ett par dagar sen men lite osäker om jag kanske borde ha en halv storlek mindre ändå…
 
Gott att alla håller igång och både tränar och uppdaterar tråden🤩
Har själv varit inne i en liten dipp träningsmässigt 2v och mest jobbat arslet av mej med kostprogrammet jag leder och sen lamning, familj och allt annat som ska göras. Har typ bara hunnit med 1-2pass per vecka.

Men nu är jag på banan igen, ändrat lite arbetstider och lamningen är över så igår körde jag ett löppass på 7k och idag blev det ett arm/axlar/ryggpass på gymmet. Så jävla skönt att kunna göra det i lugn och ro!! Imorgon blir det vila men fredag är det långpass löpning och i helgen minst ett gympass.
 
Jag har också tränat crossfit på lunchen idag!

Uppvärmningen var orimligt jobbig, har fortfarande träningsvärk sen i måndags 😂

Block 1:
Push press, push jerk och split jerk. Jag har inte gjort det supermycket innan så tränade mest på tekniken, tog nog inte mer än 25-30 kg men det var himla roligt!

Block 2:
EMOM 12 min (en övning per minut)
- 12 hang power clean 22,5 kg
- 12 push press 22,5 kg
- 40 sekunder hollow hold rocking (eller vad sjutton det heter 🤪)

Tänkte först ge mig på 25 kg men oerhört glad att jag inte gjorde det för jag orkade fasen knappt igenom ändå som det var. Men så oerhört roligt!

Hade hoppats på att träna i nya skor idag för jag beställde några för ett par dagar sen men lite osäker om jag kanske borde ha en halv storlek mindre ändå…
Jag älskar split Jerk, tycker det är en sjukt kul övning 😍
 
Fotbollsträning igår! :love: En bra träning sett till mig som inte kan vara med på några övningar som innebär närkontakt, tränaren fick ändå påminna mig lite om att ta det lite lugnt emellanåt.. :D:p
 
Jag har också tränat crossfit på lunchen idag!

Uppvärmningen var orimligt jobbig, har fortfarande träningsvärk sen i måndags 😂

Block 1:
Push press, push jerk och split jerk. Jag har inte gjort det supermycket innan så tränade mest på tekniken, tog nog inte mer än 25-30 kg men det var himla roligt!

Block 2:
EMOM 12 min (en övning per minut)
- 12 hang power clean 22,5 kg
- 12 push press 22,5 kg
- 40 sekunder hollow hold rocking (eller vad sjutton det heter 🤪)

Tänkte först ge mig på 25 kg men oerhört glad att jag inte gjorde det för jag orkade fasen knappt igenom ändå som det var. Men så oerhört roligt!

Hade hoppats på att träna i nya skor idag för jag beställde några för ett par dagar sen men lite osäker om jag kanske borde ha en halv storlek mindre ändå…
Underbart! Ni verkar ha väldigt roliga pass på ditt ställe tycker jag! :)
 
Dag två på förkylningen och jag har redan träningsabstinens 🙄 Det verkar dock vara en snabbversion jag har åkt på, för jag har redan gått vidare från "ont i halsen"-stadiet till "hosta, snuva och kli i bröstet"-stadiet och känner mig betydligt piggare sedan igår eftermiddag.

Jag leker faktiskt med tanken på att gå till crossfit imorgon kväll om jag fortsätter att känna mig okej. Redan när jag såg morgondagens pass i appen tidigare i veckan blev jag supertaggad, det innehåller verkligen alla moment som jag vill öva på. Samtidigt är det inget flåspass, och det är dessutom 100% individuellt vilket gör att jag kan köra på helt och hållet i mitt eget tempo och hålla pulsen nere (samt bryta ifall det inte känns bra).

Ska dock ta ännu ett Covid-test först och invänta svar på det innan jag bestämmer mig.
 
Dag två på förkylningen och jag har redan träningsabstinens 🙄 Det verkar dock vara en snabbversion jag har åkt på, för jag har redan gått vidare från "ont i halsen"-stadiet till "hosta, snuva och kli i bröstet"-stadiet och känner mig betydligt piggare sedan igår eftermiddag.

Jag leker faktiskt med tanken på att gå till crossfit imorgon kväll om jag fortsätter att känna mig okej. Redan när jag såg morgondagens pass i appen tidigare i veckan blev jag supertaggad, det innehåller verkligen alla moment som jag vill öva på. Samtidigt är det inget flåspass, och det är dessutom 100% individuellt vilket gör att jag kan köra på helt och hållet i mitt eget tempo och hålla pulsen nere (samt bryta ifall det inte känns bra).

Ska dock ta ännu ett Covid-test först och invänta svar på det innan jag bestämmer mig.
Jag säger nej, bli frisk ordentligt innan du tränar! Promenader är okej, men inget annat ;)
 
Och på tal om skivstång, lunchpass idag också!

Uppvärmningen innehöll bland annat bodybuilders, hade lite känningar i foten så fick pausa och tejpa upp den lite men lyckades nog rätt bra för kände inte av det ngt sen.

Block 1:
EMOM 10 min
2 hang snatch, 2 second hold in catch
alt.
1 power snatch+1 hang snatch, 2 second hold in catch

Tycker snatch med skivstång är svårt men kändes som jag fick till det rätt bra idag 😃

Block 2:
AMRAP 4 min
8 ring rows
12 box jumps
Vila 1 min
AMRAP 4 min
13 cal bike/row
10 hang snatch
Upprepa två varv

Det sista blocket gick långsamt, mest för att ha kontroll i mina box step ups där jag ju gått upp på lite högre låda och inte vill riva upp fotskadan igen. Hann bara ett varv också pga möte på jobbet men tror jag ska försöka göra det på egen hand nån gång.
 
Jag hänger i och håller på. Mentala hälsan är inte den bästa just nu men jag tränar ändå. Mycket för att få bort uppbyggd stress i kroppen, men har haft skitsvårt att känna någon träningsglädje ett tag nu. Bara gör på rutin liksom.
Kan vara inspirerad på löpning till exempel men så kommer jag ut och hjärnan blixtrar aldrig till liksom, blir inget kul utan drar runt på hjärnan känns det som.

Gjorde ett försök till pepp och köpte nya löparskor, tights, shorts, och 4 olika sportbh. Löparskorna, tightsen och shortsen var underbara. Sportbehåarna sög. Jag hittar liksom aldrig någon särskilt bra sportbehå. De jag hittat börjar sjunga på sista verserna. Sjukt irriterande.
Anmälde mig även till vårruset. Lite pepp infann sig i alla fall, nu väntar jag bara på att det ska sluta vara snö överallt (vad fan vem beställde det?!?) så jag kan testa skorna.
 
Den här veckan så funkar det inte alls att få till träningen av olika anledningar. Gjort ett pass hittills, i måndags var det dessutom teori på ridningen så ingen träning där heller. Var i och för sig helt motiverat då det snöade på tvären mitt på dagen i måndags. Man kan inte tro att det är april liksom. Men får se till helgen hur det går.
 
Jag har tränat något varje dag denna veckan, men ridningen gick inte alls som den skulle träningsmässigt men blev ändå OK i sammanhanget! Letar fortfarande Pilates, gärna 10-15 min pass.
 
Varit på ultraljud för axeln, inflammerad slemsäck :(
Inte göra något som irriterar och äta naproxen ett par veckor.

Orimligt stressad över att tappa överkropp. Men bättre att veerkligen ta hand om den nu, sedan göra mycket mer stabilitetsövningar och sen komma tillbaka.

Får se det som ett gyllene tillfälle att kötta massor med ben och rumpa istället! Försöker vara positiv :p
 
Ok, jag har tagit mitt förnuft till fånga och kommer definitivt inte att träna crossfit idag (eller något annat för den delen). Jag visste ju innerst inne att det inte var en bra idé och spiken i kistan blev när jag var ute på morgonpromenad nyss och pulsen fullständigt sköt iväg från 105 till 158 när jag gick upp för en kort backe, trots att jag gick sjukt långsamt! Sen låg den kring 140-150 i flera minuter efteråt trots att jag stod helt stilla och bara andades. Det var lite läskigt faktiskt.

Nä, jag får fortsätta vila och ha tråkigt i ett par dagar till tror jag minsann. Mitt PCR-resultat kom precis in och det var negativt, precis som de två snabbtesterna jag gjorde, så det är inte Covid i alla fall! :)
 
Ok, jag har tagit mitt förnuft till fånga och kommer definitivt inte att träna crossfit idag (eller något annat för den delen). Jag visste ju innerst inne att det inte var en bra idé och spiken i kistan blev när jag var ute på morgonpromenad nyss och pulsen fullständigt sköt iväg från 105 till 158 när jag gick upp för en kort backe, trots att jag gick sjukt långsamt! Sen låg den kring 140-150 i flera minuter efteråt trots att jag stod helt stilla och bara andades. Det var lite läskigt faktiskt.

Nä, jag får fortsätta vila och ha tråkigt i ett par dagar till tror jag minsann. Mitt PCR-resultat kom precis in och det var negativt, precis som de två snabbtesterna jag gjorde, så det är inte Covid i alla fall! :)
Låter verkligen klokt med vila!
 
IMG20220408120739.jpg

Istället för dagens lunchpromenad 🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 558
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 601
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp