Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på ultraljud för axeln, inflammerad slemsäck :(
Inte göra något som irriterar och äta naproxen ett par veckor.

Orimligt stressad över att tappa överkropp. Men bättre att veerkligen ta hand om den nu, sedan göra mycket mer stabilitetsövningar och sen komma tillbaka.

Får se det som ett gyllene tillfälle att kötta massor med ben och rumpa istället! Försöker vara positiv :p
Äsch vad drygt! Fick du nån prognos för när det kan tänkas vara läkt?
 
Suck ingen bra vecka detta fortfarande bara ett träningspass. Dessutom haft mensvärk och när den är så här kraftig så är det inte ens någon idé att fundera på jobbet. Tröstätit också av diverse olika skäl tänker inte gå in oå psykologiska bitar här men har ingen bra vecka alls av flera olika skäl. Hamnar i ond cirkel dessutom för jag avskyr när det bara blir pannkaka av allt och slår på mig själv mentalt när jag tröstäter. :(:cry:
 
Var på gymmet i dag. Hade mensvärk, men körde lite lättare styrka och tänkte sedan att jag skulle springa på bandet någon halvtimme.
Hann springa i en kvart innan menskramperna från helvetet attackerade. Jag var tvungen att trycka på nödstoppet på löpbandet och sätta mig ner. Hyperventilerade och visste inte var sjutton jag skulle ta vägen.

Snubbe som jobbar där kom och bar iväg med mig till deras kontor, tur de är starka eller något :p När jag väst fram att det var mensvärk och att jag inte höll på att dö fick jag vatten, te, värmekudde, och godis :o Så satt jag där i hans stol tills jag var bra nog att ta mig till taxi som körde mig hela de 600 metrarna hem (han insisterade och vägrade släppa mig annars)

Hur sjutton ska jag någonsin kunna gå till gymmet igen? Känns som att jag totalt gjort bort mig för all evighet typ 🤷‍♀️
Tänker att om jag någonsin ska kunna gå tillbaka måste jag göra det typ det första jag gör i morgon. Annars kommer hjärnspöken förstöra gym för mig för all evighet :cautious:
 
Tur jag joggade 2 pass förra veckan för denna vecka har varit kaos. Jobbade 15 tim igår, minst 12 idag och imorgon och så packa inför resa på måndag, samt försöka ta hand om djur. Sovit max 5 timmar på natten, oftast 3. Jag ger upp. Fattar varför jag inte kan hålla regelbunden träning.
 
Tur jag joggade 2 pass förra veckan för denna vecka har varit kaos. Jobbade 15 tim igår, minst 12 idag och imorgon och så packa inför resa på måndag, samt försöka ta hand om djur. Sovit max 5 timmar på natten, oftast 3. Jag ger upp. Fattar varför jag inte kan hålla regelbunden träning.
Ibland får man ju prioritera annat, har ingen aning om vad du jobbar med men det låter som att sömn borde vara något du försöker få mer tid för just nu snarare än träning? ❤️
 
Ibland får man ju prioritera annat, har ingen aning om vad du jobbar med men det låter som att sömn borde vara något du försöker få mer tid för just nu snarare än träning? ❤️

Ja, problemet är att det alltid blir så för mig. Jag har inte tränat regelbundet sedan augusti. Om jag inte prioriterar träningen blir den liksom inte av... för det är alltid nåt annat som kommer mellan. Djur, jobb, allmän brist på ork etc. Denna vecka gör jag över 50 schemalagda timmar på 5 dagar men som det varit nu har det blivit övertid trots att jag redan är halva dygnet på jobbet. Ibland jobbar jag 4 dagar + 1 ledig + jobbar 4. Sedan kommer ledig vecka också ibland, tex nästa. Men just den där regelbundenheten är bevisligen omöjlig att hålla... och det vet man ju att regelbundenhet och rutin är A och O för träning. Om inte annat så för att det nån gng ska börja kännas lätt.
 
Var på gymmet i dag. Hade mensvärk, men körde lite lättare styrka och tänkte sedan att jag skulle springa på bandet någon halvtimme.
Hann springa i en kvart innan menskramperna från helvetet attackerade. Jag var tvungen att trycka på nödstoppet på löpbandet och sätta mig ner. Hyperventilerade och visste inte var sjutton jag skulle ta vägen.

Snubbe som jobbar där kom och bar iväg med mig till deras kontor, tur de är starka eller något :p När jag väst fram att det var mensvärk och att jag inte höll på att dö fick jag vatten, te, värmekudde, och godis :o Så satt jag där i hans stol tills jag var bra nog att ta mig till taxi som körde mig hela de 600 metrarna hem (han insisterade och vägrade släppa mig annars)

Hur sjutton ska jag någonsin kunna gå till gymmet igen? Känns som att jag totalt gjort bort mig för all evighet typ 🤷‍♀️
Tänker att om jag någonsin ska kunna gå tillbaka måste jag göra det typ det första jag gör i morgon. Annars kommer hjärnspöken förstöra gym för mig för all evighet :cautious:
Usch, stackare. ❤️ Har du endometrios? För det låter inte normalt.
 
Livet kom emellan den här veckan så har inte hunnit bli all den träningen jag hoppades på. Kommer ha ett styrkepass över det här veckan som jag får knö in nästa vecka istället. Men skit vad stark man känner sig av några dagars extra vila.

Idag fick jag äntligen pröva vårat squat rack och vad najs det var att slippa hiva all vikt över huvudet. Kommer utvecklas massor i knäböj nu.
 
Tränade lite igår, efter min slemsäcksdiagnos.. Gick riktigt bra ändå!

Lunges med skivstång var ju hur kul som helst! Blir mycket såna nu tror jag, tänker det är bättre än att hålla i aptunga hantlar för axelns skull.

Dock kan jag ju glömma vanliga bicep curls, vet inte vad jag tänkte när jag provade. Får öva teknik på preacher curls istället, fattade dem inte alls 😅

Kul men kort pass!
173EDB55-3FA7-4CF6-B601-922D9392AB7A.jpeg
 
Blev ett CF pass idag ändå.
Känns skönt nu efter. 3 CF pass har det blivit denna vecka, planen är att jag ska simma medan dottern har simskola i morgon. Men det återstår att se om det blir av eller ej.
Jag tycker det är så otroligt tråkigt att simma, jag har både dålig teknik och tröttnar snabbt. Kan inte heller crawla utan bröstsimmar lite halvsnett pga min stele höft 🤷🏻‍♀️

Råkade visst köpa hus i stan nu med 🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️😁
 
Idag kom jag ut på en längre promenad det var skönt för både kroppen och huvudet. Blåste rätt rejält på sina ställen men jag var bra klädd. Var ute över två timmar. Så blir det förhoppningsvis ett gympass imorgon så har det iallafall blivit två gånger träning och en långpromenad efter denna veckan. Maten har ju gått åt fanders men det får bli nya tag nästa vecka. Ibland får man bara prioritera att orka med livet och en sån vecka har det verkligen varit denna veckan.
 
Usch, stackare. ❤️ Har du endometrios? För det låter inte normalt.
Nej jag tror inte det. Har haft ont så klart och har då och då jätteont, men aldrig så att det gör så fruktansvärt ont att det är helt omöjligt att ens stå upp eller ens andas.

Jag vågade mig till gymmet i morse i alla fall och det kändes inte särskilt farligt så hjärnspökena är bortjagade i alla fall. :)
 
Jag vill bryta ihop och gråta. Japp, den nivån är jag på just nu när det gäller min träning.

Jag jobbar heltid, pluggar 150% där det är upploppet för två examensarbeten för de två olika utbildningar samt har 4 barn. Så ni förstår ju att det inte blir mycket träning, vilket är helt okej. Men när jag väl får tid att träna så går det inte alls, kroppen orkar inte göra det jag vill göra. Jag vet att det kommer vända, och jag kommer snart kunna träna i den mängd jag vill. Så jag behöver inte höra att kroppen behöver vila, för det är just därför jag tränar så lite. För att kroppen ska få återhämtning, men JAG behöver träning för att må bra. Det är min typ min enda hobby, och något jag tycker är kul, men så går det skit när jag väl får tid :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 558
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 601
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp