Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch jag lider med dig. Låter som min förra arbetsplats. Har jobbat under liknande förhållanden större delen av yrkeslivet, som mest var vi 3 kvinnor på 70 pers men inte er än en per skiftlag. Äntligen har jag ett jobb där jag inte upplever att jag är mindre människa än kollegorna, det finns såna ställen. Hoppas det löser sig för dig :heart

Pratade men chefen nu, han är riktigt bra. En chef man inte släpper, han ska ta diskussionen med grabbarna. Jag ska vikariera för en av teknikerna i 3 månader men känner för dagen inte att jag kommer klara det jobbet om de inte hjälper mig in i den rollen. Han sa att känns det tungt så får jag gå hem betalt idag, men jag känner inte att jag vill det utan ska gå med en av de andra efter frukosten nu vid 9. Lär mig mycket på att gå med där även om det inte är riktigt det jag ska göra sedan.

Ska på intervju nästa vecka, vilket chefen vet om så jag hoppas lite på det, men det återstår att se. Ett jobb chefen rekommenderar mig för, då nya chefen i så fall blir en tidigare anställd på detta företag och han ska tydligen vara bra. :)

Bokade om till ett lunchpass idag för att göra av med frustrationen. :D
 
Idag kommer mitt squat rack och jag är supertaggad. Ska bli så kul att knäböja mer än det jag orkar kasta upp själv på ryggen. Har dock inget underkroppspass fören på onsdag. Nu är i alla fall vårat hemmagym komplett för ett bra tag framöver.
 
Blev ett lite kortare oss igår kväll efter en dag i stallet. Tog ner vikten 10kg på HT och benpress, var rätt trött. Men ändå bra pass, känns som det var längesedan jag markade.

Tyckte även jag var svag, eller.. Borde orka mer. Men tror jag blivit sjukt bortskämd med de första månadernas ~gainz~, nu är det dags att nöta fler reps och typ, 2.5kg's höjningar. Inte förvänta mig att hoppa fem kilo vartannat pass 😂

45309C48-ED2B-42D3-B1B9-F67F7D7ED24B.jpeg
 
Går också runt med någon ologisk känsla för tillfället att jag "inte tränar tillräckligt", eller hårt nog.

Men det blev fyra pass på gymmet och tre ridpass den här veckan 🙄
Nej, jag och hjärnan är inte helt överens just nu... Borde släppa stress över det och bara fokusera på att äta mer och sova mer egentligen, annars blir det ju inga gaiiinzzzz 😅
 
Blev ett lunchpass, testade mitt nya bälte i marklyften.
Skulle inte maxa och "starta om" efter varje lyft, 6 lyft på 90sek och 5 rundor. Alltså inte köra touch and go, utan släppa stången efter varje lyft.

80kg och inte minsta känsla i ryggen, fick ett helt annat stöd mot när jag lyfter utan. Skulle dock valt ett bälte i XS istället för S, men det får bli den dag jag köper ett själv :D
 
Blev ett lunchpass, testade mitt nya bälte i marklyften.
Skulle inte maxa och "starta om" efter varje lyft, 6 lyft på 90sek och 5 rundor. Alltså inte köra touch and go, utan släppa stången efter varje lyft.

80kg och inte minsta känsla i ryggen, fick ett helt annat stöd mot när jag lyfter utan. Skulle dock valt ett bälte i XS istället för S, men det får bli den dag jag köper ett själv :D
Så intressant, jag funderade idag på att jag var sugen att testa lyfta med bälte nån gång :)
 
Veckans planering:

Måndag: crossfit, eget dressyrpass
Tisdag: morgonlöpning?, uteritt, rehab
Onsdag: crossfit, markarbete
Torsdag: crossfit, dressyrträning
Fredag: vila, rehab
Lördag: obestämt
Söndag: uteritt, löpning, rehab
 
Senast ändrad:
Dagens crossfit var så roligt! Både marklyft och snatch med hantel är några av mina favoriter.

Första blocket var marklyft, 5-6 sets med 7 reps. La på lite mer från början och startade på 45 följt av 55-60-65-70 och avslutade med 55 kg sumolyft. Så gött att känna att 70 inte är nära max utan klarar antalet reps stabilt.

Därefter var det ett riktigt utmanande men så roligt block:
6-12-18-24-30 osv
Db snatch (10 kg)
10 med ball sit ups (4 kg)
Time cap 13 min, mål att göra 5+ rundor, jag avslutade mitt sjätte varv när det var sju sekunder kvar 💪 har inte kört snatch med mer än 6-7 kg förut.
 
Skulle ju springa idag.
Skitväder ute men jag tog mig iväg mot spåret ändå. 5 min in och det sticker i låren och vantarna är dyngsura. Humöret är inte på topp. Halvvägs till spåret och jag får kämpa mot blåsten för att överhuvudtaget ta mig framåt, det rinner vatten i skorna. Kommer till spåret och sätter igång. Regnet har gjort så att appen bara hakar upp sig. Ger upp, tar mig hem igen. Hörlurarna leker pingpong med ljudet. Drar av mig alla kläder, precis allt är genomblött.
Kollade smhi. 3grader plus, 17m/s och ösregn.
Har precis blivit varm igen. 🙄🤣

Får bli löpning tis, tors och lör istället och troligtvis inomhus om jag kan lita på smhi. Jag som hatar löpband 🙈
 
Skulle ju springa idag.
Skitväder ute men jag tog mig iväg mot spåret ändå. 5 min in och det sticker i låren och vantarna är dyngsura. Humöret är inte på topp. Halvvägs till spåret och jag får kämpa mot blåsten för att överhuvudtaget ta mig framåt, det rinner vatten i skorna. Kommer till spåret och sätter igång. Regnet har gjort så att appen bara hakar upp sig. Ger upp, tar mig hem igen. Hörlurarna leker pingpong med ljudet. Drar av mig alla kläder, precis allt är genomblött.
Kollade smhi. 3grader plus, 17m/s och ösregn.
Har precis blivit varm igen. 🙄🤣

Får bli löpning tis, tors och lör istället och troligtvis inomhus om jag kan lita på smhi. Jag som hatar löpband 🙈
Min fotbollsträning blev inställd igår pga vädret, funderade på att springa en sväng istället.. Men vädret blev inte bättre och jag fick jobba över 1h så ne.. :p

Men man kan inte lita på SMHI, så det blir säkert lite löpning utomhus för dig! ;)
(jag kollar alltid väder via dmi istället, stämmer bättre för där jag bor).
 
Ha, det blev ingen löpning på morgonen idag. Kände mig trött, träningsvärk från igår och lite lite känningar i benhinnorna. Bestämde mig att ändå göra ett väldigt lugnt pass för sakens skull. Men fick sen syn på isgatan utanför och kände verkligen inte för att börja rota fram broddar, så jag sov 45 min till istället 🙈
 
Ha, det blev ingen löpning på morgonen idag. Kände mig trött, träningsvärk från igår och lite lite känningar i benhinnorna. Bestämde mig att ändå göra ett väldigt lugnt pass för sakens skull. Men fick sen syn på isgatan utanför och kände verkligen inte för att börja rota fram broddar, så jag sov 45 min till istället 🙈
:wtf:

Låter som ett mycket klokt beslut!
 
Det var med nöd och näppe som vi tog oss iväg till dagens PT-pass och hade det inte varit just ett PT-pass så hade varken jag eller sambon ens gått i närheten av något som kallas träning idag. Vi har haft det ganska tufft det senaste dygnet, av olika anledningar, och vi behöver vila både fysiskt och mentalt. Men men, vi kunde inte gärna ställa in med 20 minuters marginal så vi gick dit men bad att få ta det lite lugnt. Det blev ett bra pass, men jag har huvudvärk och känningar i halsen nu som inte försvinner. Förhoppningsvis beror det bara på trötthet, jag har sovit i genomsnitt 2h mindre än vanligt varje natt de senaste 4 nätterna, men en annan del av mig är rädd att jag dragit på mig något efter lördagens utekväll. Ja ja, det är väl bara att vänta och se hur det utvecklar sig antar jag. Håll en tumme är ni snälla!
 
Det var med nöd och näppe som vi tog oss iväg till dagens PT-pass och hade det inte varit just ett PT-pass så hade varken jag eller sambon ens gått i närheten av något som kallas träning idag. Vi har haft det ganska tufft det senaste dygnet, av olika anledningar, och vi behöver vila både fysiskt och mentalt. Men men, vi kunde inte gärna ställa in med 20 minuters marginal så vi gick dit men bad att få ta det lite lugnt. Det blev ett bra pass, men jag har huvudvärk och känningar i halsen nu som inte försvinner. Förhoppningsvis beror det bara på trötthet, jag har sovit i genomsnitt 2h mindre än vanligt varje natt de senaste 4 nätterna, men en annan del av mig är rädd att jag dragit på mig något efter lördagens utekväll. Ja ja, det är väl bara att vänta och se hur det utvecklar sig antar jag. Håll en tumme är ni snälla!
Hoppas verkligen du får vara frisk och kan få den återhämtning du behöver ❤️
 
Det var med nöd och näppe som vi tog oss iväg till dagens PT-pass och hade det inte varit just ett PT-pass så hade varken jag eller sambon ens gått i närheten av något som kallas träning idag. Vi har haft det ganska tufft det senaste dygnet, av olika anledningar, och vi behöver vila både fysiskt och mentalt. Men men, vi kunde inte gärna ställa in med 20 minuters marginal så vi gick dit men bad att få ta det lite lugnt. Det blev ett bra pass, men jag har huvudvärk och känningar i halsen nu som inte försvinner. Förhoppningsvis beror det bara på trötthet, jag har sovit i genomsnitt 2h mindre än vanligt varje natt de senaste 4 nätterna, men en annan del av mig är rädd att jag dragit på mig något efter lördagens utekväll. Ja ja, det är väl bara att vänta och se hur det utvecklar sig antar jag. Håll en tumme är ni snälla!

Usch låter inte kul hoppas du får hålla dig frisk och att det bara beror på omständigheterna. Hade en sån dag i torsdags när jag trodde att jag var på väg att bli riktigt sjuk. Frös hela dagen och var dödstrött. Men efter vila och en god natts sömn så morgontränade jag på fredagen och kände mig precis som vanligt så det berodde nog bara på extremt dålig sömn några nätter i mitt fall hoppas det är samma för dig.
 
Ett bra besked som ändå är dåligt från sjukgymnasten idag..
Med tanke på att det bara är 4v sen kraschen så är jag tydligen ovanligt stark i de övningar hon testade och jag läker bra!
Men jag får inte spela match på ytterligare 2-3 månader.. MÅNADER! Jag var inte alls beredd på det.. :(
Det suger! Jag är så jävla trött på detta nu.. Så jävla onödigt.. Bajs!
 
Usch låter inte kul hoppas du får hålla dig frisk och att det bara beror på omständigheterna. Hade en sån dag i torsdags när jag trodde att jag var på väg att bli riktigt sjuk. Frös hela dagen och var dödstrött. Men efter vila och en god natts sömn så morgontränade jag på fredagen och kände mig precis som vanligt så det berodde nog bara på extremt dålig sömn några nätter i mitt fall hoppas det är samma för dig.
Tack! Det verkar dessvärre vara en förkylning på riktigt den här gången, halsen har gått från att kännas "skrapig" igår till att vara svullen och göra ont på riktigt idag :down: Ja ja, förhoppningsvis är det snabbt överstökat!
 
Blev ett CF-pass nu på lunchen.
Kul att min klocka registrerade min högsta puls under passet på 89, det kan inte ha stämt någonstans. Men ett riktigt roligt pass idag.

A-delen
E2M x5, öka vikt och höjd varje varv. Vila 30 sek mellan squat och boxjumps.

6 st Frontsquat
3 st Höga boxjump

B-del AMRAP 20min
200m löpning/rodd eller 15 kcal airbike,
6 strikta pullup
sidoplanka 10x10 (10 på var sida)
sandbag squat 30kg

Jag testade springa på air runnern för första gången, sjukt kul grej att springa på. Jag gillade den! Sprang 1200m så antar att jag klarade ungefär 6 varv :p
Lyckades skala ned med tunnare gummiband i pullupsen, axlar är min svagaste gren. Men sakta ska väl även det lyckas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
648
· Visningar
18 565
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 603
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 758
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp