YesÄr det styrkehallen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
YesÄr det styrkehallen?
AbsolutÄr sugen på det nere vid Willys! Du får återkomma med recension sen![]()
Ja visst är det härligt att träna tillsammans! För oss faller det oftast på att vi inte gillar samma sorts träning, eller vi båda gillar att styrketräna men på lite olika sätt. Ibland kör vi dock tillsammans ändå och det är verkligen fin kvalitetstidJag var på gymet med min man idag och det var SÅ trevligtVi tränar i princip aldrig tillsammans pga har små barn så den som inte tränar är ju med barnen. Men idag var vi båda lediga OCH hade barnvakt en stund. Längtar tills vi kan träna mer regelbundet ihop igen, väldigt kul att ha sällskap!
Vi körde:
Maskin hip thrust
Enbens benpress
Lastdrag
Jag körde:
Kickback i kabel
Abduktion i maskin
Sen avslutade vi tillsammans med
Hantelpress
Bra pass![]()
haha herregud vad är detta?
Utförsåkning i stora lasshaha herregud vad är detta?![]()
![]()
Haha okej vad härligt! Tyckte pulsen var misstänksamt låg för att det skulle vara frågan om arbete i uppförsbackeUtförsåkning i stora lass![]()
Hip thrust istället för utfallJag kommer ibland ha begränsat med tid på gymmet, om ni skulle välja 5 övningar för att träna helkropp vilka hade ni då valt?
Jag tänker utfall, raka mark, rodd, latsdrag samt axelpressar som standard men söker lite andra övningar för variation![]()
Jag hade nog velat ha in någon slags variation på chins/pull ups - antingen assisterade, negativa eller för all del hela ifall du nu kan det. Det är en favorit för mig när det kommer till sammansatta övningar eftersom det aktiverar typ alla muskler i hela överkroppen, inklusive bålen som väl är det jag kan tycka saknas lite i ovan övningar.Jag kommer ibland ha begränsat med tid på gymmet, om ni skulle välja 5 övningar för att träna helkropp vilka hade ni då valt?
Jag tänker utfall, raka mark, rodd, latsdrag samt axelpressar som standard men söker lite andra övningar för variation![]()
Vart är du nånstans?Mycket folk i backarna, snöbrist och isigt.
I VemdalenVart är du nånstans?
Är nog liknande förhållanden som här (Åre), tövädret häromdagen gick hårt åt snönI Vemdalen![]()
Gissar det!Är nog liknande förhållanden som här (Åre), tövädret häromdagen gick hårt åt snön. Längdspåren har en del vatten och/eller svallis. Och så jävla mycket folk överallt. Längtar till 6 jan, då lugnar det sig.
Jo precis, bålen får lite träning i kortpasset men chins är ett bra förslag. Jag kör assisteradeJag hade nog velat ha in någon slags variation på chins/pull ups - antingen assisterade, negativa eller för all del hela ifall du nu kan det. Det är en favorit för mig när det kommer till sammansatta övningar eftersom det aktiverar typ alla muskler i hela överkroppen, inklusive bålen som väl är det jag kan tycka saknas lite i ovan övningar.
Hade också velat byta ut antingen latsdrag eller rodd mot t.ex. bänkpress eller squeeze press för att göra det lite mer balanserat.
Sen när det gäller axelpressarna hade jag satsat på Arnold press för att komma åt så många delar av axlarna som möjligt.