Hej tråden
Jag behöver råd!
Har smygläst här ett tag och blivit inspirerad både av er och av att många av mina kompisar kört igång med gym och pass under hösten och vintern.
Jag har ett stillasittande kontorsjobb och har oftast inte mer än max 3000 steg när jag kommer hem från jobbet. Det börjar också märkas att jag snart är 35 och att kroppen inte håller sig fit och spänstig lika enkelt som förr
jag får, tack vare hundarna, en del vardagsmotion och snittar ca 11000 steg/dag sett över ett års tid.
Jag behöver stärka upp kroppen generellt, men kämpar med tiden (heltidsjobb + eget företag + fyra hundar + hus), och skulle därför behöva göra det mesta hemma. Räcker det med youtube-pass framför tv:n? Hur långt kommer man med att köra helkroppspass och hur ofta ”kan” man göra det? Hur mycket behöver kroppen vila emellan? Just nu har jag kört med kroppsvikt bara, men kompletterar gärna med vikter och gummiband om det skulle behövas. Har tyvärr inte plats för mycket mer än så, behöver göra det i vardagsrummet.
Jag har egentligen inga problemområden men skulle framförallt behöva stärka rygg och axlar som tar en del stryk av att sitta mycket vid datorn.