Träning och hälsa del 12

Morgonens pass!

image.webp

Mest nöjd med 15 kg hantelpress!

Det ser ut som nåt jag gör, fast med hantlar. Vet du om det heter nåt annat då? Fick övningen av PTn och hittade den inte i strengthlog så skapade en egen.
Jag hade nog kallat den samma sak, möjligtvis lagt till "dumbbell" i början för att förtydliga att det är just med hantlar :)

Jag sov riktigt uselt i natt och hade mycket att göra hela dagen, så jag planerade om och tar dagens tilltänkta konditionspass imorgon istället. Det tar alltid emot lite för mig att planera om, men tänker att det nog är en bra grej att öva på. Morgondagens pass ser dessutom roligare ut än det jag skulle ha varit med på idag 🤭

image.webp

Riktigt nöjd med flera bänk-pb trots att jag inte kört bänk mer än en gång i veckan senaste månaderna 👍👍 Tror den nya cykeln börjar nästa vecka och att det är böj & bänk fokus vilket ska bli riktigt kul. Kanske kan börja närma mig 50 kg bänk snart 😎

Riktigt tunga utfall i smith med så hoppas det ska kännas ordentligt imorgon.

Vaknade upp med galen ryggsmärta i fredags och haft vilodagar sen dess för att lista ut vad som påverkat smärtan. Så jag ska inte spela Playstation på en köksstol hädanefter för sen jag slutade med det så har det ryggonda minskat, en dum position för en redan utsatt kropp :bag:.

Tränade 30 minuter idag utan smärta eller någon obekväm känning i kroppen så jag får börja med stretchövningar helt enkelt varje dag. Blev däremot väldigt glad på gymmet, mest män i olika åldrar och muskelmassa men alla samspelade. Nån enstaka paxade sin plats genom att stanna kvar på maskinen men överlag gick alla undan när de hade sitt viloset för att släppa fram andra under tiden :up:

Jag fick till veckans sista pass medan maten var i ugnen, ett hantelpass på dryga kvarten. Påminnelse till mig själv att ska jag träna på helgen behöver passen ske så tidigt som möjligt på dagen för att det ska bli av.

Har i övrigt tränat ett pass cirkelfys och ett till hantelpass. Promenerat en hel del och yogat ett par pass. Nästa vecka är planeringen lite oklar eftersom jag anmälde mig lite sent till friskispassen och står därmed i kö. Men ett friskispass och två hemmapass är planen.

Igår saknade vi grädde till maten, så det fick bli en lugn löptur till byn och tillbaka.

Idag ska jag tydligen springa intervaller men jag har varit ute i kylan exakt precis hela dagen så jag orkar verkligen inte 🙈 har inte ens tagit mig ifrån jobbet än.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 910
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 173
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 925
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 451
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka