Träning och hälsa del 12

Förra veckan landade på fyra pass vilket jag är supernöjd med, och fyra pass är planen även för denna veckan. Inledde den ikväll med ett knäböjspass som gick från att kännas ganska skräp i början till att kännas toppen framåt slutet. Fick bland annat till riktigt bra flyt i wall balls, har haft en liten svacka med dem på senaste men idag hittade jag rätt igen :up: Nu sippar jag på en proteinshake för att förhoppningsvis få lite mindre träningsvärk än jag hade förra veckan, och imorgon är det fokus bänkpress som gäller :)

IMG_1825.webp

Morgonens pass! Det var jobbigt 😆 Bänkpressen var med 3 sek paus i botten (jobbigt!!) och hip thrust med 3 sek paus i toppläget (tog bra!).

Körde helkropp med hantlar idag. Lastat på lite extra och vägrar att plocka av det :rage:. Planen var att köra första riktiga passet med marklyft imorgon (inte bara teknik med lätta vikter). Får nog tänka om efter dagens genomkörare. Utsikterna för första cykelpasset på alldeles för lång tid är dock goda. Får se om det blir med eller utan hund i fören.

Herregud vad dagens pass tog på min stackars överkropp, musklerna är fortfarande alldeles slut trots att det gått snart 4 timmar sedan jag kom hem :crazy:
  1. Uppvärmning: 2 varv med 30 sekunder jobb + 15 sekunder vila med stakmaskin, nedåtgående hund som övergick i armhävning, band pull-aparts och utfallssteg med skivstång på raka armar ovanför huvudet.
  2. Bänkpress: 10-9-8-7 reps med 2 sekunder på väg ner och 2 sekunders paus i bottenläget.
  3. Superset av Arnold press (10 reps) samt chins (4-6 reps), antingen med eller utan gummiband. Jag försökte mig på chins utan gummiband för första gången på länge och lyckades med 2,5 + 1,5 + 1 reps. Det är jag ändå nöjd med, med tanke på att musklerna redan var rätt trötta från bänkpressen och Arnold press!
  4. Triset av latsdrag (10-12 reps) + armhävningar (8-10 reps) + ab wheel rollouts (6-8 reps)
  5. 3x50 meter farmers carry med 20 kg i varje hand
  6. 3 varv med 30 sekunder jobb + 15 sekunder vila med roddmaskin + devil's press
Bänkpressen kändes bra men ungefär halvvägs genom chins & Arnold press gick musten ur mig lite och sedan kände jag mig mest bara svag resten av passet. Har svårt att skaka av mig den känslan och låter den ofta påverka mig mer än jag borde, så jag ska försöka jobba lite med det mentala där. Kämpade gjorde jag i alla fall, och jag kan redan känna exakt var jag kommer att ha som mest träningsvärk imorgon :nailbiting:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 705
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 047
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 805
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 329
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA