Jag är lite hög efter dagens crossfitpass jag. Jag överraskade verkligen mig själv och lyckades, trots dålig dagsform, lyfta så mycket tyngre än jag ens vågat drömma om - allt tack vare en fantastisk coach och en kropp som var helt med på noterna!
Fokus för passet var teknikträning av thrusters (frontböj som övergår i en push press). Jag har alltid hatat thrusters eftersom de verkligen tröttar ut hela kroppen och jag har haft svårt att få till det "flow" som krävs, men idag var det som att alla bitarna föll på plats och skivstången bara flög upp! Fick massor av beröm för min teknik och det hela resulterade i att jag klarade 3 reps med 42 kg på stången.
Upplägget var 7 set med 3 reps där man skulle öka vikten i varje set. Ganska många set totalt alltså och jag hade väl tänkt mig att klara typ 35-37 kg som mest. Att gå över 40 kg fanns inte ens på kartan, så snacka om att jag blev förvånad när det gick! Den sista repetitionen gick förvisso lååångsamt och det var med nöd och näppe jag fick upp stången över huvudet, men det gick! Så himla nöjd!