Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån liten inflammation i din rotator cuff kanske? Brukar göra ont på framsidan av axeln. Jag hade lite besvär med det ett tag men minns det som att det gav med sig efter ett par veckors vila.
Åh, det låter faktiskt väldigt troligt!
Läste också att det kan känntecknas av ett "clicking sound" när man höjer armen... och japp :angel:

Nu känns det visst också som att jag förstelnat nedre ländryggen, jösses.
Kanske man ska boka in sig hos en naprapat. Typ, "hej, rädda mig tack."
 
Åh, det låter faktiskt väldigt troligt!
Läste också att det kan känntecknas av ett "clicking sound" när man höjer armen... och japp :angel:

Nu känns det visst också som att jag förstelnat nedre ländryggen, jösses.
Kanske man ska boka in sig hos en naprapat. Typ, "hej, rädda mig tack."
Ja, det låter ju som att det skulle kunna vara det. Jag har dock noll kunskap i ämnet, går bara på egen erfarenhet :D

Vore jag du hade jag käkat Ipren och vilat i några dagar, så blir förhoppningsvis både ryggen och axeln på bättre humör. Kanske även övervägt ett besök hos fysio ifall det inte gav med sig :)
 
Går bra här med min träning :laugh: Var ledig från stallet idag och skulle istället hinna gå en lång runda med hunden, göra lite ärenden och styrketräna innan jobbet. Jo tjena. Nu har jag en timme kvar, har inte hunnit äta lunch och helt glömt bort träningen för alla telefonsamtal och övrigt jag behövt fokusera på hela fm. Hunden är motionerad enligt rutinen men så fort nåt avviker från det vanliga glömmer jag. Ja, det går bra som sagt det här med att komma igång... :cautious:
 
Idag har jag gjort sista uppdateringen på kostplan. Nu ska jag klara mig själv, har fått bra rutiner etc. Men lyckades såklart trycka i mig en halv påse lösgodis det första jag gjorde 🤦🏻‍♀️

Men bara för att jag själv är så förvånad att det gett sådant resultat. En väl värd investering måste jag säga!



Till vänster 1/8
Till höger 14/3
 

Bifogade filer

  • IMG_20220316_105145.jpg
    IMG_20220316_105145.jpg
    184,2 KB · Visningar: 43
Idag har jag gjort sista uppdateringen på kostplan. Nu ska jag klara mig själv, har fått bra rutiner etc. Men lyckades såklart trycka i mig en halv påse lösgodis det första jag gjorde 🤦🏻‍♀️

Men bara för att jag själv är så förvånad att det gett sådant resultat. En väl värd investering måste jag säga!



Till vänster 1/8
Till höger 14/3

Starkt jobbat :) Vad är det för program du följt?
 
Hemma efter en långhelg i fjällen. Skulle egentligen "jogga/pw" mån, ons, fre denna veckan men kände av både skidåkning och bilåkning i kroppen så beslöt mig för att köra ons, fre, sön istället.

Pass 1 idag alltså och det stod totalt 6*1min jogg på schemat. Jag är såå sliten i benen fortfarande så det gick inte direkt fort 🤣 Håller tummarna för att det blir lite lättare på fredag.
 
Idag har jag gjort sista uppdateringen på kostplan. Nu ska jag klara mig själv, har fått bra rutiner etc. Men lyckades såklart trycka i mig en halv påse lösgodis det första jag gjorde 🤦🏻‍♀️

Men bara för att jag själv är så förvånad att det gett sådant resultat. En väl värd investering måste jag säga!



Till vänster 1/8
Till höger 14/3
Oj vad mycket starkare du ser ut, snyggt jobbat! :up:
 
Skriver egentligen mest för att meddela att jag anmält mig till ett crossfitpass som börjar kl 7 på fredag morgon. Så, nu när jag har skrivit det här så måste det bli gjort! :angel:

Jag undviker annars morgonträning i största möjliga mån, men jag ska iväg till Edinburgh och sitta i möte hela fredagen sen så jag vet att det kommer att kännas motigt att ta mig iväg till träningen när jag kommer hem därifrån. Bättre då att få det gjort det första jag gör så kan jag slänga mig på soffan med ett glas vin när jag kommer hem istället :)
 
Nu har vovve kommit! Skulle först varit här i fredags, sen söndags, men nu är han här så nu får jag äntligen sällskap på promenaderna!

Har även fått in lite rutin med dunkarna så jag kör till stallet två dagar och sen gå en (har mellan 1,5 och 2km dit, men måste släpa vatten på vintern), så även där blir det extra promenader. Sen har jag lite mockning att ta igen i hagen (efter covid, nackspärr och fallet i trappen) så det blir lite mer mockning än normalt.

Förutom tidigare nämnda aktiviteter och vårens trädgårdsarbete så blir det lite lugnt en vecka till. Ska till sjukgymnasten om en vecka, sen kör vi igång på riktigt :)
 
Sammanfattning av dagens crossfit:

Jag var där, och jag började i alla fall inte gråta.

Tänker avboka morgondagens träning och ladda om för ett bättre pass i helgen.
Äsch, jag hatar när det blir sådär. Nu vet jag inte vad som hände just idag, men som jag skrev här för ett par veckor sedan: crossfit är väldigt bra på att påminna en om ens svagheter... Låter klokt att ställa in imorgon och låta både kropp och knopp ladda om lite :heart
 
Jag är lite hög efter dagens crossfitpass jag. Jag överraskade verkligen mig själv och lyckades, trots dålig dagsform, lyfta så mycket tyngre än jag ens vågat drömma om - allt tack vare en fantastisk coach och en kropp som var helt med på noterna!

Fokus för passet var teknikträning av thrusters (frontböj som övergår i en push press). Jag har alltid hatat thrusters eftersom de verkligen tröttar ut hela kroppen och jag har haft svårt att få till det "flow" som krävs, men idag var det som att alla bitarna föll på plats och skivstången bara flög upp! Fick massor av beröm för min teknik och det hela resulterade i att jag klarade 3 reps med 42 kg på stången. :banana:

Upplägget var 7 set med 3 reps där man skulle öka vikten i varje set. Ganska många set totalt alltså och jag hade väl tänkt mig att klara typ 35-37 kg som mest. Att gå över 40 kg fanns inte ens på kartan, så snacka om att jag blev förvånad när det gick! Den sista repetitionen gick förvisso lååångsamt och det var med nöd och näppe jag fick upp stången över huvudet, men det gick! Så himla nöjd! :love:
 
Jag är lite hög efter dagens crossfitpass jag. Jag överraskade verkligen mig själv och lyckades, trots dålig dagsform, lyfta så mycket tyngre än jag ens vågat drömma om - allt tack vare en fantastisk coach och en kropp som var helt med på noterna!

Fokus för passet var teknikträning av thrusters (frontböj som övergår i en push press). Jag har alltid hatat thrusters eftersom de verkligen tröttar ut hela kroppen och jag har haft svårt att få till det "flow" som krävs, men idag var det som att alla bitarna föll på plats och skivstången bara flög upp! Fick massor av beröm för min teknik och det hela resulterade i att jag klarade 3 reps med 42 kg på stången. :banana:

Upplägget var 7 set med 3 reps där man skulle öka vikten i varje set. Ganska många set totalt alltså och jag hade väl tänkt mig att klara typ 35-37 kg som mest. Att gå över 40 kg fanns inte ens på kartan, så snacka om att jag blev förvånad när det gick! Den sista repetitionen gick förvisso lååångsamt och det var med nöd och näppe jag fick upp stången över huvudet, men det gick! Så himla nöjd! :love:
Woop woop!! Vad härligt!!! Starkt jobbat!! :banana::love:
 
Äsch, jag hatar när det blir sådär. Nu vet jag inte vad som hände just idag, men som jag skrev här för ett par veckor sedan: crossfit är väldigt bra på att påminna en om ens svagheter... Låter klokt att ställa in imorgon och låta både kropp och knopp ladda om lite :heart
Jag har varit ganska mycket ur balans några dagar rent allmänt, och så kunde man köra test idag om man ville. Jag hade tänkt göra det (tycker det är superkul med mätbara resultat) tills jag insåg att fyra av fem moment är sånt som jag hittills inte klarat av pga skador eller helt enkelt inte varit tränad nog. Den femte hade varit piece of cake. Men hade inte orkat mentalt om jag inte hade klarat testet alls, att bli ledsen för att jag inte ens försökte kändes som det minst dåliga.
 
Riktigt nöjd med gårdagens spring, det börjar hända lite med tiderna :) Sprang 4,79 k på 31,37 min och då var det en lång uppförsbacke i mitten :p Börjar närma mig ett mål, 5 km på 30 min!
Ska ta en lång promenad idag och köra två långspring-pass i helgen :)
 
Tränade med PT igår. Huvudövningen var tunga knäböj, som mest kom vi upp i 62,5kg. Hade förmodligen ätit lite för dåligt under dagen och dagsformen kändes inte toppen, hade inte riktigt det trycket i benen som jag vill ha. Men fick iaf ihop 4 bra reps på 60kg och 4 ok reps på 62,5. Sen körde vi liggande bencurl och på slutet mage, efter det var jag slut som artist. Men som alltid kändes det jättebra efteråt och jag gick hem och sov en riktigt lång och bra natts sömn vilket jag inte riktigt varit bortskämd med på sistone.
 
Imorn är det två veckor sen kraschen och idag kunde jag sätta upp håret i en knut på huvet OCH få på mig en vanlig t-shirt! :D:up: woopwoop! (har tidigare bara kunnat göra knut i nacken och få på mig t-shirt med stor öppning i halsen..)
Blev dessutom ett välbehövligt besök hos kiropraktorn idag, överraskande nog inte allt för mycket att rätta till - antagligen för att jag va i så pass god form, skönt!

Men jag saknar allt vad träning heter! Gymmet, ridningen, fotbollen, löpningen.. Min kropp är inte nöjd med bara promenader..
 
Grymma är ni allihop!!!
Jag tacklade av lite under veckan, kastade skivstång över låret i måndags och har inte gjort så mycket sedan dess. I em blir det fredagsmys i boxen med teampass, idag ska jag ta mig iväg!

Har fått lite nya övningar av sjukgymnasten, så får vi se om det kan lösa min stelhet. Mycket handlar nog om magstödet, så lite övningar kring det.

Vart mycket annat att tänka på, vi budar på hus och lite sådant. Men saker är till för att lösa sig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 614
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp