Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka ta mig till gymmet idag efter jobbet, även om jag känner mig grymt trött (något kanske kan ändras på typ nio timmar, haha!). Planen är att utöka från att "bara" jogga till två låtar, till att jogga till tre. Tänker köra på samma sätt att promenera och få ned pulsen under en låt emellan joggingen även idag. Behöver verkligen öva på tekniken då jag känner att jag för någon anledning nästan springer på huk, liksom böjer knäna alldeles för mycket.
Sen beror det lite på vad som är ledigt/vart det är minst folk i gymmet när det gäller styrka. Brukar aldrig egentligen ha planer på vilka övningar jag gör (dock gärna inte fokus på bara ben eller arm, typ) utan går efter hur situationen är med folk.
Att bli sittandes i steget är mkt vanligt. När man blir sittandes i steget är det för att man har tiltat bäckenet bakåt. Så tänk att du ska få fram och upp höften. Det kan hjälpa att tänka att du ska lägga upp din gravidmage på en bardisk för att få känslan av hur du får upp höften. En lätt aktivering av baken måste till för att man ska lyckas. Tänk bara på att inte skapa spänning i baken (eller annan stans).
 
Att bli sittandes i steget är mkt vanligt. När man blir sittandes i steget är det för att man har tiltat bäckenet bakåt. Så tänk att du ska få fram och upp höften. Det kan hjälpa att tänka att du ska lägga upp din gravidmage på en bardisk för att få känslan av hur du får upp höften. En lätt aktivering av baken måste till för att man ska lyckas. Tänk bara på att inte skapa spänning i baken (eller annan stans).
Min go-to är att tänka mig en kort äcklig liten gubbe i störtkruka, med raketskor. Han åker bakom mig, liksom vågrätt med marken som en ful superman och försöker peta mig på rumpan (typ svanskotan). Det vill man inte :wtf:, då åker bäckenet fram och rätt :o:p
 
En ganska tråkig Wod även 22.3, måste säga att årets open har ganska tråkiga delar. För mig som nybörjare har de vart bra då det var enkla övningar (fram till nu). Men de andra åren har vart mycket mer utmanande och roligare att titta på.

Screenshot_20220310-211708.jpg
 
En ganska tråkig Wod även 22.3, måste säga att årets open har ganska tråkiga delar. För mig som nybörjare har de vart bra då det var enkla övningar (fram till nu). Men de andra åren har vart mycket mer utmanande och roligare att titta på.

Visa bifogad fil 87162
Tänkte ge mig på den här imorgon, tycker det ser riktigt lovande ut! Ja, om man bortser från den lilla detaljen att jag knappt kan göra varken double unders eller pull ups då :angel: Det blir scaled hela vägen igenom för mig med andra ord, men skalad träning är också träning! :D
 
Tog det lugnt idag, blev bara en promenad och sen stretching av några problemområden. Väntar lite med att ta i mer tills jag träffat sjukgymnasten, så de närmsta två veckorna blir det raska promenader (kanske lättare inslag av jogg) och mockning som får stå för fyspassen. Imorgon (senare idag) kommer vovve så nu blir det roligare promenader framöver :bump:
 
Tänkte ge mig på den här imorgon, tycker det ser riktigt lovande ut! Ja, om man bortser från den lilla detaljen att jag knappt kan göra varken double unders eller pull ups då :angel: Det blir scaled hela vägen igenom för mig med andra ord, men skalad träning är också träning! :D

Jag skalar jag med. Men om 1h är open över för detta år och det känns ändå bra.
Mina händer är trasiga, mina axlar gör ont efter HSPU i förgår... Äh. Nu kör vi. 5.30 är oxå en tid man kan prestera... Ibland 😳

Sedan ska jag försöka virra bort mig och åka tåg till GBG för skola och redovisning efter lian. Har laddat med tejp och plåster 🤣😁
 
Det gick bra på träningen igår. PB i jogg då jag inledde med att jogga i ett snabbare tempo samt under en låt som visade sig vara strax över fem minuter. En axelryckning antagligen för många i denna tråden, men slow and steady winns the race eller något, haha! Sen körde jag även lite mage och armar då jag bestämt mig för att inte köra för mycket ben när jag "springer" utan det får vara antingen eller.

Såg en video på Instagram igår kväll som fick mig att skämmas och skratta lite. Det var från en sjukgymnast som berättade om en patient som hela tiden hade ont i knät. De gjorde massor av styrkeövningar men det blev liksom aldrig bättre. En dag när han skulle hämta patienten i väntrummet såg han att personen satt med det benet liksom snett under sig (tänk "halv skräddare") och sjukgymnasten ba "och du undrar varför du har ont?!"..
Det fick mig att tänka efter med mitt onda vänstra knä, vilket jag allt som ofta sitter snett med... Får försöka att sluta med det, så kanske jag kan få lite bättre resultat på gymmet än att ha ont hela tiden :o:D
 
Jag sprang en runda i går men jösses alltså, hade lika gärna kunnat låta bli. Hjärnan ville inte med på rundan, den ville hem, den gnällde och stretade emot men jag tvingade den ändå.
Kroppen ville inte. Det var stört omöjligt att springa fortare än 8 minuters tempo. Allt gjorde ont och kändes som att alla "gångjärn" i kroppen var rostiga och som att benen vägde 5 ton.

Plågade mig runt 6 km och när jag kom hem kändes det mest som att jag tvingat mig själv att göra det. Kändes onödigt, och dumt. Var på riktigt kasst humör. Inte ens känslan av att "nåja, jag kom ut i alla fall" och den nöjdheten existerade.
Medan jag klädde av mig för dusch fick jag dessutom tokkramp i foten, vaden... och typ bak i bröstryggen? Gick inte att andas och kändes ungefär som ett ryggskott. Sen ballade en gammal skada i armbågen ur också.
Kanske skulle lyssnat på kroppen den här gången :angel: Helt felkalkylerat från min sida.
Bad om ursäkt genom att trycka i mig choklad och dra på mig varmaste, fluffigaste, mjukaste, gosigaste morgonrocken. :p
 
Det är aldrig ett orimligt mål! 🤩

Jag var ritkgit dålig. Men gjorde mitt livs 3 första pullups. Men körde fast tidigt i woden
Vi får väl se, de tidigare eventen har känts nåbara men inte detta. Jag är rent ut sagt skitdålig i riggen, en bra dag klarar jag 5 knee raises och dead hang på 10 sekunder.

Men grymt jobbat med dina pull ups! 💪🙌
 
Vi får väl se, de tidigare eventen har känts nåbara men inte detta. Jag är rent ut sagt skitdålig i riggen, en bra dag klarar jag 5 knee raises och dead hang på 10 sekunder.

Men grymt jobbat med dina pull ups! 💪🙌
Jag är usel på rigg med. Men nästa år ska jag fasen sätta det.
 
Vi får peppa varandra! Jag har sån stor nackdel också av att vara överviktig, det blir liksom dubbelt dåligt med inte så tränad och onödigt tung.
Vi peppar varandra 💪🏻
Min coach är hela tiden på mig om att våga ta plats och tro på mig själv. Tror det är min största nackdel, att jag talar ned om mig själv hela tiden.
 
Tänkte ge mig på den här imorgon, tycker det ser riktigt lovande ut! Ja, om man bortser från den lilla detaljen att jag knappt kan göra varken double unders eller pull ups då :angel: Det blir scaled hela vägen igenom för mig med andra ord, men skalad träning är också träning! :D
Ja ja nämen det där var ju vidrigt. Men jag lever! I princip. :wtf:
 
Har hämtat mig lite från morgonens open nu och känner mig riktigt nöjd med min insats. Det enda jag ångrar är att jag inte la mer krut på att lyfta tungt istället för snabbt, jag fegade lite med vikten vilket förvisso innebär att jag blev klar först av alla, men såhär i efterhand hade jag gott kunnat unna mig ett par minuter extra och lite mer vikt på stången. I stundens hetta kändes det dock inte alls som ett alternativ, fy vad jobbigt det var! Men det var flera som inte ens blev klara inom maxtiden medan jag hade nästan tre minuter till godo, så jag missförstod nog målet med passet lite och blev för ivrig. Ja ja, ett rejält träningspass fick jag i alla fall och jag har lärt mig något till nästa gång!

Min stackars överkropp har fått tre rejäla omgångar denna veckan, så i helgen blir det fokus på vila samt underkroppsträning. Är på väg norrut för att tillbringa helgen i Pitlochry där det finns massor av fina vandringsleder, så planen är att syssla med det imorgon. Sen tänkte jag avsluta veckan med ett yogapass på söndag :)
 
Jag har fått barnvakt nu på fm. Så ska ned och se alla duktiga köra sina openpass. Men är sjukt nöjd att jag gjorde det igår. Även om jag inte kunde typ någonting. Men jag har lovat att jag ska bli bättre på att tro och marknadsföra mig själv, så det ska jag verkligen öva på. Att min åsikt oxå räknas. Gäller både i träningen och i arbetslivet.

Vet inte hur jag hamnat i en sådan negativ bana, men någonstans slutade jag tro på mig själv. Jag var inte sådan förr. 🤷🏻‍♀️

Nu ska jag bara komma på hur jag tar mig ur det 🤦🏻‍♀️

Ska försöka hinna springa en sväng innan barnen kommer hem med. Hunden har ett klobrott så får i gen draghjälp denna gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 625
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp