Att bli sittandes i steget är mkt vanligt. När man blir sittandes i steget är det för att man har tiltat bäckenet bakåt. Så tänk att du ska få fram och upp höften. Det kan hjälpa att tänka att du ska lägga upp din gravidmage på en bardisk för att få känslan av hur du får upp höften. En lätt aktivering av baken måste till för att man ska lyckas. Tänk bara på att inte skapa spänning i baken (eller annan stans).Ska försöka ta mig till gymmet idag efter jobbet, även om jag känner mig grymt trött (något kanske kan ändras på typ nio timmar, haha!). Planen är att utöka från att "bara" jogga till två låtar, till att jogga till tre. Tänker köra på samma sätt att promenera och få ned pulsen under en låt emellan joggingen även idag. Behöver verkligen öva på tekniken då jag känner att jag för någon anledning nästan springer på huk, liksom böjer knäna alldeles för mycket.
Sen beror det lite på vad som är ledigt/vart det är minst folk i gymmet när det gäller styrka. Brukar aldrig egentligen ha planer på vilka övningar jag gör (dock gärna inte fokus på bara ben eller arm, typ) utan går efter hur situationen är med folk.