Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått barnvakt nu på fm. Så ska ned och se alla duktiga köra sina openpass. Men är sjukt nöjd att jag gjorde det igår. Även om jag inte kunde typ någonting. Men jag har lovat att jag ska bli bättre på att tro och marknadsföra mig själv, så det ska jag verkligen öva på. Att min åsikt oxå räknas. Gäller både i träningen och i arbetslivet.

Vet inte hur jag hamnat i en sådan negativ bana, men någonstans slutade jag tro på mig själv. Jag var inte sådan förr. 🤷🏻‍♀️

Nu ska jag bara komma på hur jag tar mig ur det 🤦🏻‍♀️

Ska försöka hinna springa en sväng innan barnen kommer hem med. Hunden har ett klobrott så får i gen draghjälp denna gång.
Jag tror på dig! Du verkar så galet motiverad och modig tycker jag :love:
 
Var på gymmet nu på förmiddagen, körde mitt pass i en tom träningssal i vanlig ordning. Jag kände mig jättestark idag och hade mycket energi och körde på 70 minuter istället för vanliga 45-50 minuter. Älskar den biten med att träna själv och lägga upp sina egna pass, jag kan köra på längre när jag känner att jag har mycket energi och kraft och lite kortare lättare när kroppen inte är i lika bra form. Galet nöjd med dagens pass men lär ha träningsvärk imorgon när jag ska rida men det är det värt! :bump::banana: :)
 
Hej hej! Hoppar in i tråden igen eftersom jag lyckats göra årets första joggingrunda idag. Hör och häpna. Har inte joggat sedan november. Styrketränat ännu värre, tror det var i augusti :o Har hållit igång med långa hundpromenader varje dag och har ridit mer ordentligt fler dagar per vecka. Men jag skulle behöva träna mig själv, ffa styrka. Men. Det blir liksom inte. Jag har haft fullt upp med att lägga om min kost och livsstil, jobba på två jobb, bli en bättre hästägare och motionera med hunden (som inte gillar joggingrundor Eller att få stanna hemma - moment 22).

Jag börjar känna att jag fått lite mer energi. Om det är kostförändring, dyra piller jag fått ordinerat av läkaren eller vårljuset det låter jag vara osagt. Jag hoppas jag kommer igång nu, jag behöver det.
 
Hej hej! Hoppar in i tråden igen eftersom jag lyckats göra årets första joggingrunda idag. Hör och häpna. Har inte joggat sedan november. Styrketränat ännu värre, tror det var i augusti :o Har hållit igång med långa hundpromenader varje dag och har ridit mer ordentligt fler dagar per vecka. Men jag skulle behöva träna mig själv, ffa styrka. Men. Det blir liksom inte. Jag har haft fullt upp med att lägga om min kost och livsstil, jobba på två jobb, bli en bättre hästägare och motionera med hunden (som inte gillar joggingrundor Eller att få stanna hemma - moment 22).

Jag börjar känna att jag fått lite mer energi. Om det är kostförändring, dyra piller jag fått ordinerat av läkaren eller vårljuset det låter jag vara osagt. Jag hoppas jag kommer igång nu, jag behöver det.
Så härligt med en energiboost! 🙌
 
Jag skulle provat att springa lite idag var planen, sjukgymnasten sa först inte löpträna än men sen att jag kunde prova försiktigt. Jag hade ju som mål att springa 3 km förra året men benhinneinflammationerna satte ju p för det, och så nu då foten. Men jag hade sån huvudvärk på eftermiddagen att jag istället la mig och sov två timmar. Kanske kan få till det nån gång i veckan istället men har råkat anmäla mig till fyra crossfitpass redan 😱
 
Veckan landade på ett PT-pass, två pass crossfit, ca 4h vandring och ett kort yogapass. Min Garmin är nöjd med mig både vad gäller intensiva minuter och stegmängd, och själv känner jag mig supernöjd på alla sätt :)

I veckan är min PT tyvärr bortrest, så det blir inget pass med honom. Planen är istället:

Måndag: 1,5 km jogging bort till Monstertrappan (som har 120 branta steg) för trappträning. Jogg hem igen.
Tisdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Onsdag: 3 km promenad, annars vila.
Torsdag: Crossfit.
Fredag: Crossfit.
Lördag/söndag: Ridning.

Hade önskat lite mer crossfit egentligen, men passen i början av veckan ser tyvärr dödens tråkiga ut (morgondagens pass går till exempel ut på att man i par ska hjälpas åt att ro 5 km - that's it O_o) så där känns det som att jag får ut mer av att träna själv faktiskt. Tråkigt när det blir så, men samtidigt lite skönt att köra mitt eget race och inte behöva passa en tid utan kunna ge mig ut på lunchrasten om jag så känner för det.
 
Grymma är ni! Min energi och motivation har dött lite efter open, men ska ge mig på ett lunchpass idag.

Open har enda gett mig lite att fundera kring. Jag kan lyfta mer än jag tror, min teknik i marklyft fick enorm positiv feedback då tekniken höll under alla 60 lyft (70kg) som jag fick till.
Innan sommaren SKA gummibandet bort, nu ska jag lära mig pullups på riktigt.
Konditionen behöver förbättras, så planen är att få in minst 1 pass löpning varje vecka. Utöver mina andra pass.

Jag letar efter böcker etc. Där man kan få pepp att faktiskt stärka sin självkänsla. Jag är så mycket bättre på att säga vad jag är dålig på, mot vad jag är bra på. Lättare här att säga saker jag är bra på, än vad det är irl.
 
Grymma är ni! Min energi och motivation har dött lite efter open, men ska ge mig på ett lunchpass idag.

Open har enda gett mig lite att fundera kring. Jag kan lyfta mer än jag tror, min teknik i marklyft fick enorm positiv feedback då tekniken höll under alla 60 lyft (70kg) som jag fick till.
Innan sommaren SKA gummibandet bort, nu ska jag lära mig pullups på riktigt.
Konditionen behöver förbättras, så planen är att få in minst 1 pass löpning varje vecka. Utöver mina andra pass.

Jag letar efter böcker etc. Där man kan få pepp att faktiskt stärka sin självkänsla. Jag är så mycket bättre på att säga vad jag är dålig på, mot vad jag är bra på. Lättare här att säga saker jag är bra på, än vad det är irl.
Kolla in Kjell Enhager, honom gillar jag! Han är coach, föreläsare och har skrivit nån bok! :)
 
Är det någon här som använder försvarsmaktens träningsapp? Jag tänkte börja följa komma igång-programmet och idag när jag skulle försöka göra ett pass så funkade uppvärmningen bra, sen liksom "fastnade" jag på övningsdelen som tog hur många minuter som helst. Är det meningen att man ska göra x-antal reps av övningen, vila, och sen fortsätta medan tiden går, eller missar jag någonting? Blev ju klar flera minuter innan den gick över till nästa övning.
 
Helt hyper efter dagens lunchpass! 🤩

Under uppvärmningen var jag bättre på hopprep är någon gång innan, liten seger!

Sen gjorde jag ett ”test” för att se vilken nivå jag har på squats, jag tror jag skrev i tråden om förra gången. Då pressade jag mig till max, gjorde squats till en låda som var lägre än jag haft innan och hade ont i knät dagen efteråt. Idag kunde jag göra testet två snäpp upp vilket innebar squats med fullt djup, det var såklart lite jobbigt men långt ifrån döden. Ännu en liten seger!

Därefter 12 min AMRAP med 3-6-9-12 osv knee raises + 35 single unders, målet var att komma till minst 15, jag hann börja på min omgång med 18. Då körde jag på nivå 3, den som jag bestämt mig för att satsa på ”alltid” men som jag ju fick ge upp på under ett pass förra veckan. Kändes som en jäkla seger!
 
Helt hyper efter dagens lunchpass! 🤩

Under uppvärmningen var jag bättre på hopprep är någon gång innan, liten seger!

Sen gjorde jag ett ”test” för att se vilken nivå jag har på squats, jag tror jag skrev i tråden om förra gången. Då pressade jag mig till max, gjorde squats till en låda som var lägre än jag haft innan och hade ont i knät dagen efteråt. Idag kunde jag göra testet två snäpp upp vilket innebar squats med fullt djup, det var såklart lite jobbigt men långt ifrån döden. Ännu en liten seger!

Därefter 12 min AMRAP med 3-6-9-12 osv knee raises + 35 single unders, målet var att komma till minst 15, jag hann börja på min omgång med 18. Då körde jag på nivå 3, den som jag bestämt mig för att satsa på ”alltid” men som jag ju fick ge upp på under ett pass förra veckan. Kändes som en jäkla seger!
Wow, snacka om lyckat pass!:banana:
 
Måndag: 1,5 km jogging bort till Monstertrappan (som har 120 branta steg) för trappträning. Jogg hem igen.
Nä, det här hade jag verkligen inte den mentala styrkan för efter en lång, stressig och jobbig måndag. När jag till slut kunde slå igen jobbdatorn var det både mörkt och blött ute, så jag planerade om och körde istället uppvärmning utomhus och sedan ett kort pass i hemmagymmet:
  • 1km löpning
  • Bent over rows med 10kg hantel, 3x8 per arm
  • Split squats med 2x10kg hantlar, 3x8 per ben
  • Renegade rows med 10kg hantel, 3x6 per arm
  • V-ups, 3x15
Det var motigt att komma igång men jätteskönt när det var gjort, precis som vanligt. Nöjd med mig själv för att jag fick det gjort istället för att gömma mig i sängen hela kvällen vilket annars var det min kropp skrek att den ville göra.
 
Hemma från liten London-resa, och den där "träningsvärken" jag haft i axeln sedan förra tisdagen har istället blivit något... Fel.

Bara att ta på sig jacka göra ont och den knakar lite intressant ibland. Framsida axel, lateral deltoid kanske?
Ska man behöva träna bara ben ett par veckor 😬
 
Hemma från liten London-resa, och den där "träningsvärken" jag haft i axeln sedan förra tisdagen har istället blivit något... Fel.

Bara att ta på sig jacka göra ont och den knakar lite intressant ibland. Framsida axel, lateral deltoid kanske?
Ska man behöva träna bara ben ett par veckor 😬
Nån liten inflammation i din rotator cuff kanske? Brukar göra ont på framsidan av axeln. Jag hade lite besvär med det ett tag men minns det som att det gav med sig efter ett par veckors vila.
 
Snabbt träningspass i eftermiddagssolen på blöt gräsmatta :) tog typ en kvart.

Tre superset:
1. Double pulse squats + björngång
2. Draken + sidoplanka med höftlyft
3. Commando + halva burpees
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 625
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp