Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kroppen fortsätter att samarbeta och det var inga problem alls att träna tidigt på morgonen, det kändes som vilket pass som helst! Skönt att veta att det funkar, även om jag av ren bekvämlighet kommer att fortsätta träna mestadels kvällstid.

Passet började med 5 min flåsig cirkelträning + 5 min rörlighetsövningar som uppvärmning. Sen var det teknikträning toes to bar och pull ups som gällde. Där kom jag längre än jag gjort förut, och även om målet fortfarande är en bit bort var det kul att känna att jag utvecklats i alla fall.

Avslutningsvis blev det en AMRAP på 10 minuter där man skulle hinna med så många rundor som möjligt av:
  • 8 pull ups (jag bytte ut det till rodd i ringar)
  • 6 sit ups
  • 4 burpee box step overs
Jag hann med 9 rundor + 2 sit ups, sen var tiden ute. Det var ett roligt pass och det kändes som att det var ganska lätt att hitta ett flow där pulsen var hög men inte så hög att jag behövde stanna och pausa någon gång.

Nu tänker jag inte göra något mer idag, är helt slut efter att ha suttit i möte hela dagen samt kört fram och tillbaka till Edinburgh. Ska ta en power nap tror jag och sen hugga in på vin & chips :d Imorgon ska jag iväg och rida för första gången på jättelänge, det ska bli underbart! :love:
 
Inte så kul träningsvecka, bara två korta benpass... Men med tanke på axeln kanske lika bra med lite extra vila. Tror inte kroppen klagar egentligen.

Bara jag som saknar det :D

Nu väntar en helg i Oslo/Paris, så steg lär jag kanske få ihop iaf. Och baguetter :angel:
 
Inte så kul träningsvecka, bara två korta benpass... Men med tanke på axeln kanske lika bra med lite extra vila. Tror inte kroppen klagar egentligen.

Bara jag som saknar det :D

Nu väntar en helg i Oslo/Paris, så steg lär jag kanske få ihop iaf. Och baguetter :angel:

Men två är bättre än inget!
Har blivit samma här, en ganska lugn träningsvecka. Tror inte heller kroppen klagar egentligen.
 
Känslan på dagens crossfit: 🥳

Skönt efter torsdagens pass att hitta tillbaka till hur roligt det är. Gjorde tester idag enligt den modell jag tränar efter, gjorde tre stycken idag som alla kändes bra.

Mest nöjd med front squats; 8 reps med 30 kg. Har ju alldeles nyligen kommit ner till fullt djup i air squats så superkul att kunna omsätta det på fler sätt. Var så himla pepp att jag funderade på om jag skulle prova att springa en sväng när jag kom hem från stallet, men kan säga att det är soffläge ;)
 
Jag har kommit av mig lite i löpningen men försöker få in ett pass i veckan. Styrketränar desto mer och har gått från ett helkroppsprogram 3 dagar i veckan till ett halvkroppsprogram 4 dagar i veckan. Kämpar också på med mina rehabövningar. Var hos kiropraktorn för någon vecka sedan och det såg bra ut. Lite detaljer bara som mest syns i min knäböj bara.
 
Har fortfarande inte lyckats få till någon testlöpning för att se om foten håller, kanske kan jag lyckas den här veckan?

Planen är
Måndag: crossfit, uteritt
Tisdag: eget dressyrpass, rehab
Onsdag: crossfit, markarbete
Torsdag: crossfit, dressyrträning
Fredag: uteritt, rehab
Lördag: rehab, crossfit?
Söndag: dressyr eller uteritt, löpning?
 
Har fortfarande inte lyckats få till någon testlöpning för att se om foten håller, kanske kan jag lyckas den här veckan?

Planen är
Måndag: crossfit, uteritt
Tisdag: eget dressyrpass, rehab
Onsdag: crossfit, markarbete
Torsdag: crossfit, dressyrträning
Fredag: uteritt, rehab
Lördag: rehab, crossfit?
Söndag: dressyr eller uteritt, löpning?

En sådan plan bör jag oxå göra, tack för tips!

Mvh. gör den direkt, berättar man för någon så kommer det ske :D
 
Måndag: Crossfit (backsquat)
Tisdag: Vila (hinner inte träna)
Onsdag: Lunchspinning med jobbet (aldrig i mitt liv gått på ett spinningpass innan)
Torsdag: Crossfit (Basic/grund)
Fredag: Crossfit (Herowod-teamwod)
Lördag: Promenad i skogen med dottern (hon rider)
Söndag: Simträning medan dottern är på simskola
 
Dagens crossfit var verkligen en riktig genomkörare! Efter 20 min var jag helt slut, och då hade ju inte ens halva passet gått än 😂 men gjorde ännu ett test idag som jag inte gjort innan. Kollade på tavlan med coachen och diskuterade vilken nivå som skulle vara lagom, och så gjorde jag den som var snäppet över 🤪 kanske lite väl vågat, vi får se hur knän och fot mår imorgon av alla dess hopp men jag klarade det idag! Fem sekunders marginal men vem bryr sig ;)

15-12-9
Body builders
Jumping pull ups
Time cap <6 min

Mest nöjd för att jag förra veckan inte ens kunde göra en body builder utan att foten gjorde ont.
 
Förra veckan landade på ett pass styrketräning, två pass crossfit och två pass ridning (dressyr). Supernöjd!

Jag är också ett stort fan av veckoplaner som ni vet, så här kommer min:

Måndag: 6 km promenad, annars vila.
Tisdag: PT-pass, 4 km promenad.
Onsdag: Crossfit, 2 km promenad.
Torsdag: 2 km promenad, annars vila.
Fredag: Crossfit, 2 km promenad.
Lördag: Ridning (dressyr).
Söndag: Vila.

:)
 
Dagens crossfit var verkligen en riktig genomkörare! Efter 20 min var jag helt slut, och då hade ju inte ens halva passet gått än 😂 men gjorde ännu ett test idag som jag inte gjort innan. Kollade på tavlan med coachen och diskuterade vilken nivå som skulle vara lagom, och så gjorde jag den som var snäppet över 🤪 kanske lite väl vågat, vi får se hur knän och fot mår imorgon av alla dess hopp men jag klarade det idag! Fem sekunders marginal men vem bryr sig ;)

15-12-9
Body builders
Jumping pull ups
Time cap <6 min

Mest nöjd för att jag förra veckan inte ens kunde göra en body builder utan att foten gjorde ont.
Hur funkar det med sådana här tester, gör man liksom dem utöver det vanliga träningspasset eller är de en del av passet för alla?
 
Tyvärr har jag inte min mentala hälsa med mig, så tanken att behöva vistas bland massa människor på ett gym är inte lockande. Alls.
Så idag får det bli en längre promenad med något tung ryggsäck. Tänker att det är bättre att jag kommer ut och rör på mig än inte alls. Dessutom uppmanar de folk som vill göra guffen att gå långa sträckor med tung packning, så jag gissar att det bara är till att börja öva! Dock vet jag aldrig om jag kommer att genomföra den, men drömma går alltid!
 
Iväg på resa men lyckades träna idag!
Blev ett cirkelpass, fem varv :)

Jättenöjd, jättekul! Brukar inte vara så motiverad till kroppsvikt själv, men saknade tydligen att träna. Sjukt flåsigt 😅
Gjorde armhävningarna med händerna rätt nära varandra, axeln verkade nöjdare så.

E5C6FF09-08E4-4C16-8CF3-C55E17392926.jpeg
 
Jag har en kass höftböjare (diagnosen är ställd av Google 🤪). Jag har gjort mitt bästa för att ignorera skiten, men den klagar bara högre. Tips någon? Bra övning? Stretching fungerar rätt dåligt, jag är så stel att det ofta tar någon annanstans före jag kommer åt den.

Blev i alla fall en timme padel och 45 minuter gym! Sen haltade jag ut till bilen.. :meh:
 
Ett sjukt kull CF pass idag!!!
Styrkedelen var tunga marklyft, jag hade kunnat gå upp i vikt utan problem. Men då jag inte markat ås mycket är jag försiktig med vikten, sist var på Open och då gjorde jag 60st på 70kg.

Nu var det E2M (varje 2 minut)
5 marklyft, sista setet landade jag på 85kg.

Sedan gymnastikdelarna.

Amrap 5 (Så många du hinner på 5 min)

TTB/TTP (toes to bar/Paralell)
Varje minut 9 marklyft på 29kg

Vila 5 min

Amrap 5

Pull-ups
Varje minut 9 front squats 25kg

Lyckades ett gäng TTB för första gången i mitt liv!!
Men även ett gäng Pull-Ups, det börjar släppa :banana::banana:
 
Ett sjukt kull CF pass idag!!!
Styrkedelen var tunga marklyft, jag hade kunnat gå upp i vikt utan problem. Men då jag inte markat ås mycket är jag försiktig med vikten, sist var på Open och då gjorde jag 60st på 70kg.

Nu var det E2M (varje 2 minut)
5 marklyft, sista setet landade jag på 85kg.

Sedan gymnastikdelarna.

Amrap 5 (Så många du hinner på 5 min)

TTB/TTP (toes to bar/Paralell)
Varje minut 9 marklyft på 29kg

Vila 5 min

Amrap 5

Pull-ups
Varje minut 9 front squats 25kg

Lyckades ett gäng TTB för första gången i mitt liv!!
Men även ett gäng Pull-Ups, det börjar släppa :banana::banana:
Grymt jobbat 🙌
 
Igår blev det första etappen på vår Skåneledenutmaning. Vi gick och sprang mellan Bjärred och Lomma, drygt 6km. Härligt att vara igång på riktigt 💪

Idag blev det intervaller enligt schemat.
3 min pw, 1 min jogg, 2 min pw, 2 min jogg, 3 min pw, 2 min jogg. Kändes helt ok faktiskt.

Bjuder på en bild från etappen igår
IMG_20220320_155418.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 614
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp