Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?
Jag hade så gärna velat komma igång och testa.
Jag är självlärd. Tagit sporadiska pt-pass genom åren (typ sånna som ingår när man byter gym) men annars har jag bara kollat på videos, lyssnat på poddar och läst.Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?
Mestadels självlärd, bara börja testa på låga vikter! Läs på och kolla lite videos och se hur det känns! Jag fick lite hjälp när jag körde crossfit, då kunde coachen tipsa. Ffa bänkpressen skulle jag säga att jag lärde mig på crossfit-gymet, det var ett lyft som inte föll sig lika naturligt för mig (hade dock aldrig heller brytt mig om att försöka lära mig det heller).Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?
Jag är självlärd!Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?
20kg-plattorna*Jag är självlärd!
Började på 30kg med de "stora" 5kg-vikterna (samma diameter som 30kg plattorna alltså).
Kollade mycket på teknikvideos, filmade mig själv osv. (Det var väldigt nyttigt!)
Sedan gick jag till PT nu för ett par månader sedan och fick reda på att jag haft för raka ben
Så nu har jag större range of motion, det blev både jobbigare och lättare på samma gång.