Träning och hälsa del 12

Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?
Jag hade så gärna velat komma igång och testa.

Ni som kör marklyft och knäböj har ni börjat själv eller tagit hjälp från början?

Jag är självlärd i marklyft, tycker det har hjälpt massor att läsa på om övningen, kolla videos och filma mig själv :) fast det bästa är väl att ta hjälp från nån tänker jag!

Mestadels självlärd, bara börja testa på låga vikter! Läs på och kolla lite videos och se hur det känns! Jag fick lite hjälp när jag körde crossfit, då kunde coachen tipsa. Ffa bänkpressen skulle jag säga att jag lärde mig på crossfit-gymet, det var ett lyft som inte föll sig lika naturligt för mig (hade dock aldrig heller brytt mig om att försöka lära mig det heller).
Sen när man är igång ger det jättemycket att filma sig själv och se hur det ser ut 😊

Jag är självlärd!

Började på 30kg med de "stora" 5kg-vikterna (samma diameter som 30kg plattorna alltså).
Kollade mycket på teknikvideos, filmade mig själv osv. (Det var väldigt nyttigt!)

Sedan gick jag till PT nu för ett par månader sedan och fick reda på att jag haft för raka ben 😅
Så nu har jag större range of motion, det blev både jobbigare och lättare på samma gång.

Jag är självlärd!

Började på 30kg med de "stora" 5kg-vikterna (samma diameter som 30kg plattorna alltså).
Kollade mycket på teknikvideos, filmade mig själv osv. (Det var väldigt nyttigt!)

Sedan gick jag till PT nu för ett par månader sedan och fick reda på att jag haft för raka ben 😅
Så nu har jag större range of motion, det blev både jobbigare och lättare på samma gång.
20kg-plattorna* :idea:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 915
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 173
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 925
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 451
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈