Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår gjorde jag sista passet på yogautmaningen för januari. Jag kom igång lite sent, men sen dess är det bara två dagar jag inte har yogat och det har känts riktigt bra hela vägen. I am strong!

Annars blev gårdagen ett avhopp från träningsplanen, men några timmar på ett svettigt dansgolv är också träning 💃
Den här tanten tycker dock att det vore mer rimligt att ha utgång från 21-00 istället för 00-03, så en kanske är lite mindre sliten dagen efter...
IMG_20220212_134047677~2.jpg
 
Den här tanten har, likt @Praeterea, också varit ute och slarvat fram till alldeles för sent på natten och skippar därför träningen idag. Det gjorde jag för övrigt även igår, när veckans stress och frustration och sömnbrist kulminerade i ett litet sammanbrott som gjorde mig tillfälligt handlingsförlamad.

Jag är inte helt bekväm med den missade/skippade träningen egentligen, men jag vet att det var rätt beslut för min kropp och jag känner mig själv tillräckligt bra vid det här laget för att lita på magkänslan. När jag tvivlade och funderade på om jag inte skulle piska iväg mig till träningen trots allt, om jag inte bara var lite lat helt enkelt, påminde jag mig om de här orden:

Screenshot 2022-02-12 at 12.30.48.png
 
Den här tanten har, likt @Praeterea, också varit ute och slarvat fram till alldeles för sent på natten och skippar därför träningen idag. Det gjorde jag för övrigt även igår, när veckans stress och frustration och sömnbrist kulminerade i ett litet sammanbrott som gjorde mig tillfälligt handlingsförlamad.

Jag är inte helt bekväm med den missade/skippade träningen egentligen, men jag vet att det var rätt beslut för min kropp och jag känner mig själv tillräckligt bra vid det här laget för att lita på magkänslan. När jag tvivlade och funderade på om jag inte skulle piska iväg mig till träningen trots allt, om jag inte bara var lite lat helt enkelt, påminde jag mig om de här orden:

Visa bifogad fil 85761
Jag är all for att man ska ta sig iväg även om det är motigt, men det finns ju gränser. Låter som du gjort helt rätt val.
 
Ja precis, jag brukar också försöka pusha på när det tar emot för annars ska gudarna veta att det inte hade blivit mycket träning gjort emellanåt, men det innebär också att jag känner mig ganska bekväm med att ställa in träningen när det verkligen kniper. Lite ängsligt känns det som sagt, och det finns fortfarande en liten del i mig som viskar att jag bara är lat och hittar på ursäkter, men jag vet ju att det inte stämmer.
 
Ja precis, jag brukar också försöka pusha på när det tar emot för annars ska gudarna veta att det inte hade blivit mycket träning gjort emellanåt, men det innebär också att jag känner mig ganska bekväm med att ställa in träningen när det verkligen kniper. Lite ängsligt känns det som sagt, och det finns fortfarande en liten del i mig som viskar att jag bara är lat och hittar på ursäkter, men jag vet ju att det inte stämmer.
Jag tycker också det låter som att du gjorde ett mkt klokt val.
 
Jag tänkte jag skulle försöka springa hem från jobbet nästa fredag. Borde fixa det i sakta mak, 1 mil. MEN…. Jag måste ju byta om på jobbet och ta med mig kläderna hem. Funderade på att köpa en ryggsäck där jag kan klämma ner typ det jag haft på mig, får väl köra strumpbyxor och tunn klänning 😂 Skulle kunna lämna kvar kläderna också, men känns som en ryggsäck är nog bra investering också. Har kollat lite men de är ju ganska dyra. Kan ni rekommendera någon? Den måste ju sitta tight som attan och inte flänga omkring men jag vill gärna få plats med ett litet ombyte, skor behöver inte få plats. Vad tror ni?
 
Jag tänkte jag skulle försöka springa hem från jobbet nästa fredag. Borde fixa det i sakta mak, 1 mil. MEN…. Jag måste ju byta om på jobbet och ta med mig kläderna hem. Funderade på att köpa en ryggsäck där jag kan klämma ner typ det jag haft på mig, får väl köra strumpbyxor och tunn klänning 😂 Skulle kunna lämna kvar kläderna också, men känns som en ryggsäck är nog bra investering också. Har kollat lite men de är ju ganska dyra. Kan ni rekommendera någon? Den måste ju sitta tight som attan och inte flänga omkring men jag vill gärna få plats med ett litet ombyte, skor behöver inte få plats. Vad tror ni?
Jag har en osprey talon 11, vansinnigt skön att springa med, nästan så den inte finns där. Supersmarta fickor och plats för vattenblåsa om man vill.
Funkar för litet ombyte och deo och lite smågrejer. Man får packa smart :)

Finns även lite större varianter, tror det finns en som heter 22, samma koncept fast större - men jag gillar att hålla det litet och packa smart och kompakt.
 
Jag tänkte jag skulle försöka springa hem från jobbet nästa fredag. Borde fixa det i sakta mak, 1 mil. MEN…. Jag måste ju byta om på jobbet och ta med mig kläderna hem. Funderade på att köpa en ryggsäck där jag kan klämma ner typ det jag haft på mig, får väl köra strumpbyxor och tunn klänning 😂 Skulle kunna lämna kvar kläderna också, men känns som en ryggsäck är nog bra investering också. Har kollat lite men de är ju ganska dyra. Kan ni rekommendera någon? Den måste ju sitta tight som attan och inte flänga omkring men jag vill gärna få plats med ett litet ombyte, skor behöver inte få plats. Vad tror ni?
Om den inte är tungt packad så behöver den inte sitta så tight eller vara någon speciell. Det funkar i princip med vilken, vanlig, enkel som helst. Och kul att du ska börja transportlöpa! Det är verkligen ett bra sätt att få träningen gjord (eller för att få extra träning). 😀
 
Om den inte är tungt packad så behöver den inte sitta så tight eller vara någon speciell. Det funkar i princip med vilken, vanlig, enkel som helst. Och kul att du ska börja transportlöpa! Det är verkligen ett bra sätt att få träningen gjord (eller för att få extra träning). 😀
Vill ju börja springa längre och blir uttråkad rätt snabbt på rundorna häromkring.. 😁 så att springa från jobbet blir bra! Kanske t.o.m. att det går att springa dit och hem i framtiden? Jag kan duscha och byta om på jobbet, så det är bra!
 
Jag behöver lite hjälp 🙈
Är inbokad på pass i morgon kväll, men har sådan sjuk träningsvärk att jag inte vet om jag är en bra partner. Det är alltså teampass även söndagar.

Jag funderar på att snickra ihop en egen wod med saker jag tycker är kul istället.
Har snokat runt på wodar men hittar ingen bra. Men vill ha med typ rod, rep och/eller hspu. Box Junp.

Men det känns som jag vill fylla ut det med något mer, är usel på att snickra pass. Målet är att jag vill röra på mig 😁

Vet att passet på måndag är antingen front/back squat eller utfall.
 
Idag blev tömkörning dagens träning. Så skönt vi hade vår tömkörningsgrupp idag. I övrigt har jag bara softat och ätit fantastisk födelsedagsmiddag på restaurang. Har inte brytt mig om att äta ett dugg nyttigt idag men tycker att man får unna sig på födelsedagen! 😀
Man får alltid unna sig! Jag har inte heller ätit nyttigt idag och det är 7,5 månader till min födelsedag ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 684
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 607
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp