Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Crossfit på lunchen idag.

Uppvärmning med back squats (jag körde min rehabövning istället med gummiband mellan knäna i squatsen), glute bridges, scap pull ups och shoulder taps.

Sen var det back squats, och jädrar i min låda vad det gick bra! Jag har ju mina knäskador och även fötterna nu då att ta hänsyn till men jag har för första gången någonsin kunnat göra några squats med fullt djup 😱🥳

Hade 30 kg i vikt så inga mängder men kände mig ändå urstark som kunde genomföra övningen 💪
 
Har kommit igång bra med min löpträning, men det känns att benen inte är vana vid belastningen längre för jag kör korta intervaller på totalt 15-20 minuter. Varierar istället lutning och fart för att maximera träningen, så mitt löpband var verkligen en bra investering. Har fortfarande inte kommit på hur jag ska lösa träningen när jag börjar jobba om drygt 1 vecka, för jag vill inte vara borta från barnen hela dagen och sen träna på kvällen.
 
Långpass i dag. Kändes superbra och jag fick hålla igen lite för att det inte skulle gå för fort. Det betyder att jag kan öka på tio minuter till på långpassen :up:

Har dock känt i veckan att kroppen är vansinnigt trött, även efter vilodagar. Oklart om det beror på mens eller vad, men jag känner att det vore bra med vilovecka nästa vecka. Då blir det ridning måndag, ett löppass på 2-3km, och ett bodypump pass. Tror det blir bra.
 
Det var tufft med träningsvärken under dagens pass men kändes jäkligt gött att genomföra!

Uppvärmning med lite blandade övningar för axlarna samt lite puls.

Därefter 10 min EMOM med en av två varianter:
a) 3 hang power snatch
b) 1 power snatch + 1 hang power snatch

Jag körde den med tre reps, 20 kg. Vågade inte lägga på mer för att orka nästa block men också för att inte fresta på träningsvärken mer än nödvändigt. Tycker snatch med skivstång är lite halvläskigt forfarande så körde mycket fokus på teknik.

Därefter ett block med 30-20-10 reps:
Power snatch
Utfallssteg bakåt med skivstång (denna bytte jag dock mot rehab)
Sit ups

Skulle ha 12,5 kg under snatcharna men körde med 20 kg pga lättare att få till tekniken med den typen av viktplattor. Skalade ner istället och körde hälften av repsen med kettlebell swing istället.

Men är nog bra med en vilodag imorgon (läs: rehab, stretch och promenad)
 
3v utan bra pass och övertaggad igår = helt sinnessjuk träningsvärk. Så pass att jag inte riktigt vill ta mig ur sängen idag 😁

När man lixom lämnade byxorna på golvet i boxen 🤷🏻‍♀️😁🤣
.
 

Bifogade filer

  • IMG_20220211_125740.jpg
    IMG_20220211_125740.jpg
    231,8 KB · Visningar: 17
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 689
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 607
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 469
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp