Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här tanten har, likt @Praeterea, också varit ute och slarvat fram till alldeles för sent på natten och skippar därför träningen idag. Det gjorde jag för övrigt även igår, när veckans stress och frustration och sömnbrist kulminerade i ett litet sammanbrott som gjorde mig tillfälligt handlingsförlamad.

Jag är inte helt bekväm med den missade/skippade träningen egentligen, men jag vet att det var rätt beslut för min kropp och jag känner mig själv tillräckligt bra vid det här laget för att lita på magkänslan. När jag tvivlade och funderade på om jag inte skulle piska iväg mig till träningen trots allt, om jag inte bara var lite lat helt enkelt, påminde jag mig om de här orden:

Visa bifogad fil 85761
Klokt val och kloka ord. Ska ta efter det idag och skippa träningen själv idag. Jag funderade nu på om jag är lat men känns klokt att faktiskt lyssna på kroppen idag.
 
Klokt val och kloka ord. Ska ta efter det idag och skippa träningen själv idag. Jag funderade nu på om jag är lat men känns klokt att faktiskt lyssna på kroppen idag.
Ja, de orden fastnade verkligen hos mig och jag tror att det säger något. Jag vet att det är lätt för mig att säga, men jag kan garantera dig att du inte är "lat" för att du skippar ett träningspass när kroppen inte är på topp. Det är svårt att se det så när man själv är mitt inne i det, men för en utomstående är det så självklart.
 
Sällar mig till skaran som lyssnar in kroppen och vilar. Hade vilodag igår pga ganska intensiv vecka (love it!) och tänkte att jag skulle rida och prova att springa en sväng idag inför ÅB i veckan som kommer. Men så insåg jag att det nog är rätt galet att ge sig ut och försöka springa när jag redan har lite känningar till och från i benhinnorna, för jag vill inte hamna i det träsket igen som var förra året.

Funderar däremot vad det kommer ifrån, tidigare har det ju varit löpträningen som gett känningarna men nu har jag inte sprungit sen i maj… undra om det kan vara rehaben? Låter lite långsökt men har inte haft problem med benhinnorna när jag ridit eller tränat crossfit innan.
 
Även här blev det vila, var på toppenhumör och taggad för pass ikväll när jag vaknade. Men sedan har sambon vart på bottenhumör, stora tjejen fick vattkoppor och solen lyser med sin frånvaro, samt att träningsvärken sitter kvar sedan i fredags.

Så jag har dealat med mig själv, avbokade pass 17.30 och bakade istället 5.30 i morgon bitti. För i morgon är det gubben som får ta tjejerna och ja ska få återgå till ett mer normalt liv!! :)
 
Jag fick in ett andra träningspass denna veckan trots allt. Sambon och jag gav oss ut i ösregnet och joggade bort till utegymmet i parken, som visade sig vara mer lervälling än gym just nu 🙄

Jag gjorde 30-20-10 reps av benböj, armhävningar mot bänk, gående utfall och 30s häng i räcke men sen var det så blött och eländigt att det fick räcka så. Jaja, musklerna blev lite trötta och pulsklockan registrerade 33 intensiva minuter, så nån nytta gjorde det väl i alla fall!

Nu laddar vi upp för middag på en av stans bästa köttrestauranger :d
 
Usch känns trist att jag aldrig bara kan känna mig nöjd med min träning. Har fått in två träningspass, ridning och tömkörning denna veckan. Men brukar köra tre träningspass på gymmet. Idag kändes inte kroppen i form efter jag firat min födelsedag igår så det hade förmodligen inte gett så mycket ändå att träna idag. Men ändå gnager det dåliga samvetet liksom. Usch så tråkigt att jag känner så. :(
 
Någon som testat tights från Anarchy?

Tränade första gången i mina Röhnisch i fredags men det var katastrof, gled ner i midjan hela tiden.

Jag har ursvårt att hitta bra tights, tycker jag r och drar i alla.
Har inte testat från Anarchy, men vart sugen. Ska beställa från BornPrimitive när csn trillar in på kontot nu i februari, fick tips av dom i boxen.

Annars finns det 2 jag har som inte glider, det är Ullareds OTP, men förra sommarens modell, årets är katastrof. Samt DChange.
 
Jag har ursvårt att hitta bra tights, tycker jag r och drar i alla.
Har inte testat från Anarchy, men vart sugen. Ska beställa från BornPrimitive när csn trillar in på kontot nu i februari, fick tips av dom i boxen.

Annars finns det 2 jag har som inte glider, det är Ullareds OTP, men förra sommarens modell, årets är katastrof. Samt DChange.
Ja, jag har tyckt att mina funkat helt okej men ju mer jag tränar desto mer känner jag att de inte är så himla toppen. Har faktiskt ett par OTP i garderoben som är 3/4 men har inte använt dem på crossfiten men kanske skulle testa.
 
Hej allihop, nu hoppar jag in i tråden :)

Jag tränade mycket för sex år sedan, mest styrketräning och ridning, men sen fick jag två barn och kroppen gick sönder på fler sätt än jag vill tänka på.

Sen dess har jag fått hålla mig till försiktigt stalljobb och promenader. Sprang sommaren -19, fick framfall som opererades. Lärde mig cykla sommaren -20, och cyklade sedan ca 2 mil per kväll resten av den sommaren.

Förra året var livet crazy, MEN nu har jag varit hos min läkare och fått klartecken att prova att leva som jag vill under några månader och så får vi se om jag håller. Går jag sönder igen så lagar de mig bättre nästa gång.

Lång historia kort, har nu gjort första veckan av zombies run 5k training. Än så länge känns det bra, och det är skönt att "strunta" i vad som händer med kroppen.
Nu ska jag få ordning på mitt liv igen! :D
 
Ja, jag har tyckt att mina funkat helt okej men ju mer jag tränar desto mer känner jag att de inte är så himla toppen. Har faktiskt ett par OTP i garderoben som är 3/4 men har inte använt dem på crossfiten men kanske skulle testa.

Jag älskar mina 3/4, tränade i dom denna morgon är ganska många i boxen som har de. Men sedan har vi 20 min till Gekås så det kan va därför med :p
 
Hej allihop, nu hoppar jag in i tråden :)

Jag tränade mycket för sex år sedan, mest styrketräning och ridning, men sen fick jag två barn och kroppen gick sönder på fler sätt än jag vill tänka på.

Sen dess har jag fått hålla mig till försiktigt stalljobb och promenader. Sprang sommaren -19, fick framfall som opererades. Lärde mig cykla sommaren -20, och cyklade sedan ca 2 mil per kväll resten av den sommaren.

Förra året var livet crazy, MEN nu har jag varit hos min läkare och fått klartecken att prova att leva som jag vill under några månader och så får vi se om jag håller. Går jag sönder igen så lagar de mig bättre nästa gång.

Lång historia kort, har nu gjort första veckan av zombies run 5k training. Än så länge känns det bra, och det är skönt att "strunta" i vad som händer med kroppen.
Nu ska jag få ordning på mitt liv igen! :D

Skönt att få klartecken och grymt jobbat.
Sett fler som skrivit om Zombierun, är det som det låter? Man blir jagad av ett gäng zombisart eller hur funkar den appen? :)
 
Morgonens pass var kul men endel övningar som är mina absolut svagaste delar. Axlar!
Backsquat blev 70kg, hoppas kunna ta 100kg detta år, mest för att pusha mig i det.
Bänk har jag aldrig gjort innan, fick en wobblig bänk men landade på första 3 seten 35kg och sista set 30kg.
Då det skulle vara tempo i trusters och pullups fick det bli med bara 20kg stång och gummiband. Skönt att äntligen få göra ett riktigt pass utan att behöva tänka på barn eller något sådant. Planen är att vara med på passet i morgon bitti med. Men vi får se vad träningsvärken säger i morgon. Jösses vilken träningsvärk man får när man tagit det lite lugnt i 3v. Men hoppas att jag är tillbaka snabbt!

Uppvärmning:
3 varv
6st höftöppnare
3 walkouts
10 Beatswings
10 Airsquat

A-del E2M x4
Backsquat x6

E90s x4
Banded pullapart x10
Bänkpress x6

B-del
21-15-9
Thrusters
Pull ups
 
Lovande! Jag har ett antal timmar dit men passerade en snabbsväng i somras och köpte dem då.

Beställde iaf ett par Anarchy så får vi se hur de passar, det var iaf snygg färg 😁
Säg till vad du tycker om dom sedan!
Jag jagar fortfarande något som funkar, dock gillar jag 3/4 Funderar i perioder på om man kan träna i shorts i Februari, för det har jag 3 par som funkar bra.
 
Säg till vad du tycker om dom sedan!
Jag jagar fortfarande något som funkar, dock gillar jag 3/4 Funderar i perioder på om man kan träna i shorts i Februari, för det har jag 3 par som funkar bra.
Det tycker jag absolut! Många på mitt gym tränar i shorts, kanske visserligen mest män men ändå. Jag hade gärna gjort det men är inte bekväm med så lite kläder bland folk 🙈 dessutom är jag ju tejpad lite här och var emellanåt och tycker det känns fånigt att ”visa upp”.
 
Det tycker jag absolut! Många på mitt gym tränar i shorts, kanske visserligen mest män men ändå. Jag hade gärna gjort det men är inte bekväm med så lite kläder bland folk 🙈 dessutom är jag ju tejpad lite här och var emellanåt och tycker det känns fånigt att ”visa upp”.

Jag hade samma känsla innan, har fortfarande inget att visa upp men avskyr att ha svettiga kläder som fladdrar mot kroppen. Så jag hör till de som ofta tränar i sport-bh och tights.
Är endel av tjejerna som kör shorts hos oss och jag har inte bestämt mig för vad jag tycker. Det är en svår balansgång :p Var lite sugen på den modell shorts som killarna tränar i förut, men tror fladdret skulle störa mig där med.
 
Jag hade samma känsla innan, har fortfarande inget att visa upp men avskyr att ha svettiga kläder som fladdrar mot kroppen. Så jag hör till de som ofta tränar i sport-bh och tights.
Är endel av tjejerna som kör shorts hos oss och jag har inte bestämt mig för vad jag tycker. Det är en svår balansgång :p Var lite sugen på den modell shorts som killarna tränar i förut, men tror fladdret skulle störa mig där med.

Jag är ganska rejält överviktig så gömmer mig i stora tröjor och hoppas det ska bli bättre snart :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 684
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 607
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp