Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens träning blev privatlektion på hästen jag rider mest. Var en relativt svettig och intensiv lektion. Siktar på gymmet eller iallafall en tom sal imorgon bitti klockan 6 för en timmes träning.
Just det, en sak till.
Jag står alltid längst bak, eller bakom någon som hållt på länge. För då ser jag hur dom gör
Mina lår är fortfarande inte helt hundra men som tur är så funkar det helt ok att rida så det har jag gjort idag.
Målet för veckan är tre pass crossfit och fyra pass med hästen varav ett för tränare.
Dagens träning blev privatlektion på hästen jag rider mest. Var en relativt svettig och intensiv lektion. Siktar på gymmet eller iallafall en tom sal imorgon bitti klockan 6 för en timmes träning.
Jag är en sån där flummig människa som lyssnar på kroppen. Lägger in vila veckovis när jag känner att kroppen är trött på "fel sätt". Det brukar hända kanske 2ggr om året. De viloveckorna sitter jag ju inte bara i soffan och slappar, utan det blir något i alla fall. Den här viloveckan kommer bli ett ridpass (de hoppar man aldrig över) och en 2km löprunda.Undrar hur ni tänker med vila? Jag märkte ju att jag kände mig jättestark och uthållig idag. Vilade lite ofrivilligt i söndags och blev bara två dagar på gymmet förra veckan
Min träning innebär att jag går till gymmet tre dagar per vecka kör med skivstång, bräda, medicinboll och intervaller med kondition som jag successivt bygger på med mer vikt, intensivare konditionsträning och längden på passen varierar mellan 30-90 minuter. ,Rider en till två dagar per vecka och tömkörning en gång per månad ibland mer. I övrigt promenader. Funderar på om en vilodag från gymmet var fjärde vecka kan vara bra? Eller ska man lägga in det mer sällan eller oftare?
Jag är en sån där flummig människa som lyssnar på kroppen. Lägger in vila veckovis när jag känner att kroppen är trött på "fel sätt". Det brukar hända kanske 2ggr om året. De viloveckorna sitter jag ju inte bara i soffan och slappar, utan det blir något i alla fall. Den här viloveckan kommer bli ett ridpass (de hoppar man aldrig över) och en 2km löprunda.
Vissa veckor är ju kroppen trött på "rätt sätt", alltså att jag känner att det är utvecklande eller att jag kommer stanna på samma nivå om jag fortsätter träna trots att kroppen är trött.
Varje vecka har jag en vilodag, ofta efter ridpass. Annars tränar jag något varje dag, men anpassar träningen efter hur kroppen känns. Har jag träningsvärk till tusen i armarna, ger jag mig ut och joggar. Känns det fel att springa, tränar jag styrka.
Nu fick ju jag problem med knän och rygg så vad vet jag egentligen. Men jag tränar generellt inte samma muskelgrupper två dagar på raken. Jag gör tex inte ett hårt benpass ena dagen och hårda löpintervaller dagen efter. Jag kan däremot styrketräna överkropp ena dagen, lugnt löppass dagen efter och sen köra ben tredje dagen.Undrar hur ni tänker med vila? Jag märkte ju att jag kände mig jättestark och uthållig idag. Vilade lite ofrivilligt i söndags och blev bara två dagar på gymmet förra veckan
Min träning innebär att jag går till gymmet tre dagar per vecka kör med skivstång, bräda, medicinboll och intervaller med kondition som jag successivt bygger på med mer vikt, intensivare konditionsträning och längden på passen varierar mellan 30-90 minuter. ,Rider en till två dagar per vecka och tömkörning en gång per månad ibland mer. I övrigt promenader. Funderar på om en vilodag från gymmet var fjärde vecka kan vara bra? Eller ska man lägga in det mer sällan eller oftare?
Det kan väl inte skada, tills du kommer igång och har tränat regelbundet ett tag och lärt dig känna efterTack för svar. Själv har jag nog inte riktigt lärt mig än att känna efter var kroppen är och behöver. Största delen av förra året kunde jag inte träna alls på grund av covid och sen skadat knä som behövde mycket mer rehab än jag trodde. Så därför funderar jag på om det är skulle vara bra att lägga in någon mer strukturerad vila just nu . Känns inte som att jag fått sä här regelbunden träning förrän de sista två månaderna egentligen.
Jag kanske missförstår dig nu, men för mig låter det som att det naturligt blir 2 vilodagar per vecka, där du alltså varken gymmar eller rider? Om du gymmar 3 dagar i veckan och rider 2 dagar i veckan menar jag. I så fall hade jag inte funderat så mycket över vila om jag vore du, det låter som att du håller det på en rätt lagom nivå. Vila om du känner dig sliten såklart, som du gjorde häromdagen, men annars hade jag nog kört på med det där så länge kroppen känns bra.Undrar hur ni tänker med vila? Jag märkte ju att jag kände mig jättestark och uthållig idag. Vilade lite ofrivilligt i söndags och blev bara två dagar på gymmet förra veckan