Det har varit en trött och omotiverad måndag även här. Jag kunde dock göra skillnad på den här sortens trötthet och den jag kände i fredags, och dagens version är en sådan som blir bättre av att träna trots att det på flera sätt var lockande att bara åka raka vägen hem efter jobbet.
Sagt och gjort, ett pass crossfit blev det. Jag gjorde misstaget att tro att det skulle bli ett ganska lätt pass, hade helt glömt hur jobbiga box step ups är!
Del 1: Rörlighetsövningar följt av jumping jacks, utfall, höga knän samt plankan med axelklapp. 4 varv av 20s jobb och 10s vila.
Del 2: 6 push press med hantlar, 6 good mornings med hantel, 6 strikta pressar med hantlar, 6 knäböj med hantlar. 2 varv.
Del 3: AMRAP (reps) 5x2 minuter där man på 2 minuter skulle göra 20 step ups på låda (61 cm) med en hantel i varje hand, följt av så många push press man hann innan de två minuterna var slut. 2 minuters vila mellan varje runda.
Det var flåsigt, svettigt och väldigt påfrestande för allt från axlar till greppstyrka. Ja, och så benen då såklart! Jag körde med 7 kg i varje hand vilket kändes fullt tillräckligt, och fick ihop ungefär 30-35 push press i varje runda. Nöjd!