Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina är oftast utslitna efter ca 6mån och det tycker jag är rätt kort tid. Då brukar insidan på hälen vara borta plus hål på ovansidan. Snörar normalhårt. Ska dock strunta i det inför Göteborgsvarvet, vid asfaltlöpning om nåt så vill jag ha bra skor.
Hål på ovansida låter i och för sig som för liten storlek. Det fick jag också på mina allra första Nike. De tog jag i 0,5 storlek större nästa gång (och nu ytterligare 0,5) och har inte haft problem med sedan dess. Jag har 39 i vanliga skor men använder 40,5 i både Nike, Saucony och Ice Bug.

Och sen, det finns ju så väldigt många bra skomärken på marknaden att det väl är idé att titta på andra märken om nu Asics slits så snabbt för dig? Jag själv har efter att ha sprungit med Nike Pegasus i ett par år upptäckt Saucony och har nu tre olika modeller från dem. Och vilka skor! :love: Så jäkla sköna och lätta!
 
Känner mig som en människa igen!
Hoppas få undan mycket plugg idag och sedan gå till gymmet ikväll. Tänker nog ramla runt där utan större plan och göra det som känns bra, och med lägre vikter. :)
 
Tränade imorse i en tom sal på gymmet. Körde skivstång, bräda, medicinboll med olika övningar och intervaller för kondition. Gjorde ett extra långt pass, skönt när man inte har någon tid att passa som på vardagarna innan jobbet när jag brukar träna. Så blev 1 timme och en kvarts träning idag plus lite uppvärmning och stretch så totalt 1,5 timme. Känner mig riktigt nöjd och fått massa energi till att plugga nu! :)
 
Hål på ovansida låter i och för sig som för liten storlek. Det fick jag också på mina allra första Nike. De tog jag i 0,5 storlek större nästa gång (och nu ytterligare 0,5) och har inte haft problem med sedan dess. Jag har 39 i vanliga skor men använder 40,5 i både Nike, Saucony och Ice Bug.

Och sen, det finns ju så väldigt många bra skomärken på marknaden att det väl är idé att titta på andra märken om nu Asics slits så snabbt för dig? Jag själv har efter att ha sprungit med Nike Pegasus i ett par år upptäckt Saucony och har nu tre olika modeller från dem. Och vilka skor! :love: Så jäkla sköna och lätta!
Jag har minst 1storlek större annars får jag blånagel direkt, men jag måste ha sjukt vassa naglar för det gnager verkligen, likadant på strumpor men värst blir det i Asics, vet inte om dom är snudd för breda i tåboxen och jag spretar med tårna i dlm. Nu har jag Nike winflow, dom är tyvärr inte optimala men funkar och verkar hålla ruggigt bra.
Saucony har jag testat men dom jag köpte hade för litet drop så dom blev promenadskor och sen gick jag tillbaks till Asics. Men jag ska nog investera i ett par gel cumulus till varvet.
 
Gav mej ut på löptur med hunden för att komma ifrån sjukstugan. SÅ JÄVLA SKÖNT!!! Klämde milen och det kändes precis som vanligt om jag jämför med förra veckans löptur som slutade rakt i väggen vid 7km. Finns inget bättre sätt att tömma ur trötta nerver och öron än att ge sej ut och bara springa🤩
Gossebarnet har fortfarande hög feber (39.2° så nåt är ju vajs) men är i alla fall hyfsat pigg nu ikväll.
 
Jag har bara tränat fyra dagar denna veckan. Men nyckelpassen har ändå hunnits med: två intervallpass och ett långpass. Sen har jag även kört ett distanspass. Mängdmässigt blev det inte så mga kilometers skillnad mot ”normalvecka”. Så det har ändå varit en ok vecka.

Nästa vecka har jag lopp på lördagen. Så planen är helvila tors och fre. Om kroppen känns fräsch blir det distans mån o tis samt intervaller ons. Men om benen inte känns helt fräscha imorgon så tar jag vila. Nu gäller det bara att hålla sig frisk också…
 
Jag har bara tränat fyra dagar denna veckan. Men nyckelpassen har ändå hunnits med: två intervallpass och ett långpass. Sen har jag även kört ett distanspass. Mängdmässigt blev det inte så mga kilometers skillnad mot ”normalvecka”. Så det har ändå varit en ok vecka.

Nästa vecka har jag lopp på lördagen. Så planen är helvila tors och fre. Om kroppen känns fräsch blir det distans mån o tis samt intervaller ons. Men om benen inte känns helt fräscha imorgon så tar jag vila. Nu gäller det bara att hålla sig frisk också…
Är det winter cross run du ska springa? :)
Jag va sjukt sugen på det, men jag jobbar.. :(
 
Blev ju nyfiken på vad det va för och tittade på bilderna. Fy fan vilken pärs att ta sej igenom den banan?! :eek: Tacka vet jag asfalt och grusväg:rofl:

Hoppas du får ett roligt lopp🤩👍🏼
Ja, antingen hatar man eller älskar det. 😂 Men det är sådan stämning när alla kämpar som galningar och hårdrocksmusik flödar ur högtalarna. Det låter helt sjukt när man beskriver det men det är verkligen superkul! Och upp tar man sig ju alltid. Jag tycker det är värst neråt då vissa av backarna är så väldigt branta. Men när alla andra slänger sig utför så blir det lätt att man hänger på… 😂 Men i min omgivning är det verkligen delat läger. Vissa skulle inte springa det ens om de fick betalt och vissa har varit med varje år.
 
Så, jag överlevde dagens crossfit! Kände mig faktiskt starkare än vad jag hade trott, genomförde en del på vinnarskalle och rent vres, har redan nu ont lite här och där så gissar att träningsvärken imorgon kommer vara mördande.

Uppvärmningen var romanian deadlift, front squats, bodybuilders (som jag skippade) och lizard stretch.

Sen körde vi 5 min amrap x 4 med 2 min vila mellan varje 5 minuter.

10 box jump (step up för mig då, körde med 2-3 st 20 kgs viktplattor)
8 deadlift
6 hang power clean
4 front squat

Målet var att göra 12 rundor totalt.

Skulle köra med 22,5 kg men tänkte att 20 fick räcka, men insåg efteråt att jag som normalt sett ändå brukar kunna räkna lite matte är totalt hopplös när det gäller skivstången och körde passet med 25 kg…

Front squat gjorde jag en omgång full, två med gummiband (som är en av mina rehabövningar) och sista gången med bara pinne.

Hade bestämt att inte köra på för mycket och inte ens försöka göra alla varv. Men jag kunde inte låta bli utan gjorde 12 ändå 🙄
 
Nu kliver jag tillbaka in i tråden, för nu har vi bokat sommarens semesterresa: Kilimanjaro! :banana:
...så att eeeh, då är det väl bara att börja träna på att gå, uppför och långt, långt och uppför. Det blir en spännande utmaning eftersom vi bor på gammal havsbotten ungefär 0 meter över havet med kanske 2 höjdmeter på den vanliga promenadrundan.

Jag är hur som helst supertaggad på både Kilimanjaro och att börja träna igen! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 689
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 607
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 470
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 766
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp