Om jag just har googlat "how to breathe during burpees"? Jajemen!
Jag blev dock inte så mycket klokare, tyvärr.
Hursomhelst, passet var precis lika jobbigt som jag hade befarat - och sen lite till. Fy utav renaste helskotta vad jag kämpade, det gick liksom inte att andas någonstans och svetten rann och musklerna skrek och händerna fick skavsår och lungorna gjorde ont och hjärnan skrek och och och... Jaja, nu är plåstret avrivet i alla fall, med råge! Passet såg ut som följer:
Del 1: Uppvärmning med rörlighetsövningar + 10 knäböj med hantlar + 5 armhävningar + 10 jumping jacks. 3 varv.
Del 2: I par skulle vi hjälpas åt att göra:
- 40 kalorier på valfri konditionsmaskin (jag valde cykel)
- 30 burpees
- 20 power cleans med hantlar
Del 2 pågick nonstop i 25 minuter och under den tiden skulle man hinna göra 4-6 rundor. Jag och min partner hann med 4 rundor + 40 kalorier + 30 burpees, det är jag faktiskt sjukt nöjd med! Jag kände redan halvvägs genom runda ett att det här kommer aldrig att gå, jag kommer att bryta halvvägs, men med fantastisk pepp från mina fina träningskompisar lyckades jag ta mig i mål!
Nu sitter jag nyduschad med en proteinsmoothie i näven och känner mig ungefär som någon som gjort 75 burpees, 100 kalorier på cykel och 40 frivändningar i ett fasligt tempo
Ska fika med en kompis i eftermiddag men annars blir det inte många knop gjort resten av dagen!