Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är väl så. Lägga energin på rätt saker. Men jag märker hur jag förfaller och blir i sämre form hela tiden. Men jag orkar ju verkligen inte så skulle jag försöka träna igen måste något annat bort och jag vet inte vad jag skulle kunna ta bort mer. Får nog vänta några veckor tills det är bättre igen, och då kanske öka på promenaderna igen för jag har inte klarat att gå lika mycket som jag brukar. Får väl bli första målet. Tack för omtanken :heart
Ja, alltså, jag känner ju inte till allt om dig och ditt liv men jag bara tänkte så inte träningen blir ohälsosam. Du får såklart säga om jag har fel, men ibland är det ju bra när det kommer från ett annat håll.

Och om du vill uppdatera i tråden när du promenerat så gör det! Tråden är ju träning & hälsa, promenader passar ju definitivt på det temat.
 
Boxjump är min mardröm, dels tror jag aldrig kroppen håller och mina senaste skador tillkom på box step over (30 cm!) :o

Låter som ett kul pass iaf! Och roligt med PB i sikte! 👏

Jag har trillat och slagit upp smalbenet en gång, så fram till nu har hjärnspökerna stoppat mig. Men blev peppad att testa idag, tyckt att det vart obehagligt att landa så smalt. Men det gick.

Boxjumps är farliga! Har en kompis som fick en rejäl muskelbristning i låret pga. Boxjumps 😬 tog nästan ett år innan hon var tillbaka igen .
 
Det verkar vara de spontana träningspassens år för mig hittills i år :D Jag hade tänkt vänta med träning till imorgon, men när sambon knatade in till hemmagymmet för att köra ett pass efter jobbet så tyckte jag det var lika bra att haka på. Det passade så mycket bättre idag än imorgon av flera anledningar, så det var skönt att få det gjort så slipper jag tänka på det imorgon när det är lite annat på gång.

Inspirationen var inte på topp, så jag gjorde helt enkelt så att jag sökte på de inlägg jag skrivit här som nämner "överkroppspass" och valde ett av dem :D Det resulterade i följande:

1a) Bänkpress x10
1b) Arnold press x8

---- Tre varv, ingen vila mellan övningarna men 60s vila emellan varje varv.

Sedan en EMOM på 14 minuter:

Minut 1:
5 push press med skivstång
5 stående rodd med skivstång
5 armhävningar

Minut 2:
10 heel taps
10 situps

---- 7 rundor för att komma upp i 14 min totalt. Ingen vila (förutom det lilla som fanns kvar av respektive minut då).

Jag var nog lite för försiktig med vikterna under framförallt EMOM, men å andra sidan sved både Arnold press, armhävningarna och situpsen som attan så det var kanske lika bra det. Kroppen kändes bra och jag är sådär skönt trött i axlar/bröst/mage nu. :)
 
Å jag sket i att träna, fick i alla fall ihop 10000steg så det fick räcka. Ville hem till barnen så jag bommade igen personalrummet och åkte:D
Imorgon blir det dock ett pass för ikväll kom jag hem mitt i nattningen och pajade den. Bättre maken tar den helt imorgon tänker jag:angel::D
 
Ja, alltså, jag känner ju inte till allt om dig och ditt liv men jag bara tänkte så inte träningen blir ohälsosam. Du får såklart säga om jag har fel, men ibland är det ju bra när det kommer från ett annat håll.

Och om du vill uppdatera i tråden när du promenerat så gör det! Tråden är ju träning & hälsa, promenader passar ju definitivt på det temat.
Tack, då ska jag uppdatera och peppa mig att ta mig ut på promenader. Att komma ur soffan är bra både för kropp och själ. Det känns lite löjligt bara att kämpa med det när jag är van sen barnsben att träna i princip varje dag och i många perioder flera pass per dag. Men allt har sin tid.

Jag tror inte träningen är ohälsosam längre, inte kopplat så längre utan jag mår bara bra när jag tränar men nu när flera inom vården, både två fysioterapeuter och min läkare sagt att jag helst inte ska träna mer högintensivt utan fokus på promenader.

Jag har en tanke om lugn yoga här hemma en eller två gånger i veckan . Har ett strechprogram med Adrienne som tar 45 minuter, lite styrka men mest rörlighet. Det skulle ju kunna vara mitt mål, en viss tid promenader och en eller två gånger yoga. Det låter väl rimligt?
 
Tack, då ska jag uppdatera och peppa mig att ta mig ut på promenader. Att komma ur soffan är bra både för kropp och själ. Det känns lite löjligt bara att kämpa med det när jag är van sen barnsben att träna i princip varje dag och i många perioder flera pass per dag. Men allt har sin tid.

Jag tror inte träningen är ohälsosam längre, inte kopplat så längre utan jag mår bara bra när jag tränar men nu när flera inom vården, både två fysioterapeuter och min läkare sagt att jag helst inte ska träna mer högintensivt utan fokus på promenader.

Jag har en tanke om lugn yoga här hemma en eller två gånger i veckan . Har ett strechprogram med Adrienne som tar 45 minuter, lite styrka men mest rörlighet. Det skulle ju kunna vara mitt mål, en viss tid promenader och en eller två gånger yoga. Det låter väl rimligt?
Ja, allt har verkligen sin tid. Så är det för många av oss, av tusen olika anledningar.

Jag kan inget om yoga men det låter inte orimligt. Och om 45 min känns långt så kanske man kan dela upp det och göra halva en dag och andra halvan en annan?
 
Det verkar vara de spontana träningspassens år för mig hittills i år :D Jag hade tänkt vänta med träning till imorgon, men när sambon knatade in till hemmagymmet för att köra ett pass efter jobbet så tyckte jag det var lika bra att haka på. Det passade så mycket bättre idag än imorgon av flera anledningar, så det var skönt att få det gjort så slipper jag tänka på det imorgon när det är lite annat på gång.

Inspirationen var inte på topp, så jag gjorde helt enkelt så att jag sökte på de inlägg jag skrivit här som nämner "överkroppspass" och valde ett av dem :D Det resulterade i följande:

1a) Bänkpress x10
1b) Arnold press x8

---- Tre varv, ingen vila mellan övningarna men 60s vila emellan varje varv.

Sedan en EMOM på 14 minuter:

Minut 1:
5 push press med skivstång
5 stående rodd med skivstång
5 armhävningar

Minut 2:
10 heel taps
10 situps

---- 7 rundor för att komma upp i 14 min totalt. Ingen vila (förutom det lilla som fanns kvar av respektive minut då).

Jag var nog lite för försiktig med vikterna under framförallt EMOM, men å andra sidan sved både Arnold press, armhävningarna och situpsen som attan så det var kanske lika bra det. Kroppen kändes bra och jag är sådär skönt trött i axlar/bröst/mage nu. :)
Vad är heel taps? 😃
 
Ja, allt har verkligen sin tid. Så är det för många av oss, av tusen olika anledningar.

Jag kan inget om yoga men det låter inte orimligt. Och om 45 min känns långt så kanske man kan dela upp det och göra halva en dag och andra halvan en annan?
Jag tänker att jag provar och ser, jag körde det passet en del förut men det var länge sen nu. Det är så mycket fokus på strech och där kan man ju anpassa helt till sig själv. Kommer ihåg första områden jag körde passet att jag blev så förvånad över hur jag kunde vrida min kropp i helt bisarra positioner :D
 
Jag fortsätter med daglig yoga i Adriennes januari- utmaning och älskar det! Dessutom började jag och min mamma rapportera till varandra vid utfört pass vilket peppade lite extra efter en heldag i bilen hem från fjällen häromdagen.

Idag även med en springtur- målet är 3 träningspass i veckan (typ ett kondition, ett styrkepass och en ridning).
 
Jag fortsätter med daglig yoga i Adriennes januari- utmaning och älskar det! Dessutom började jag och min mamma rapportera till varandra vid utfört pass vilket peppade lite extra efter en heldag i bilen hem från fjällen häromdagen.

Idag även med en springtur- målet är 3 träningspass i veckan (typ ett kondition, ett styrkepass och en ridning).
Är det olika pass varje dag då?
 
Men precis! Dom var eventuellt lite tjockare än mina andra, så blev lite snabbare varm, men grymt sköna och superbra passform. TACK för tipset!!
Jag har tre par, svarta grå och blå och dom svarta upplever jag som tunnast hur det nu kan komma sig.
Men jag är så van vid dem att jag inte blir varmare i dom än några andra.
 
Blev äntligen ett yogapass idag. Kändes ovanligt lätt. Det var visserligen lite långsammare idag då det är prova-på vecka och det var några nya på passet, så det blev lite mer prat och förklaring mellan ställningarns än annars. Och jag har varit ledig, det är för mig alltid lite tuffare att träna efter en arbetsdag.
Men jag ska nu, efter överenskommelse med instruktören, testa nästa svårighetsgrad, dvs ett längre pass, nästa vecka.

Jag har också varit en långpromenad med hunden i det fina vädret tidigare idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 634
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp