Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul med en fotbollsspelare till! :)

Jag gillar kompressionstights från 2xu, har dem både vid löpning, fotbollsträning och för återhämtning!

10-20-30 intervaller kör jag oftast en gång i veckan, 100% 10sek, pw 20sek och jogga 30sek x25 varv.
Sen gynnar man löpningen/fotbollen med styrketräning främst för knä/ben/rumpa, men det vet du säkert redan! :)
Har tittat lite, ska man köpa midrise eller highrise? Tittar på xxl (affären), är det nån där du skulle rekommendera?
 
Bidde ingen träning igår, kände mig sådär gött nöjd med dagen ändå. Idag blir det dock en sväng till gymmet, eller en längre löptur och gym efter jobbet imorgon.
 
Tränade igår! 20 min löpning först och sen mitt styrkeprogram och rörlighet/stretch. Reps pb i bänk igen! La på 42,5 kg och lyckades köra två set på 42,5 kg x 3. Det har jag aldrig gjort förut! Styrkan i bänken börjar komma, så himla roligt!
 
Tränade igår! 20 min löpning först och sen mitt styrkeprogram och rörlighet/stretch. Reps pb i bänk igen! La på 42,5 kg och lyckades köra två set på 42,5 kg x 3. Det har jag aldrig gjort förut! Styrkan i bänken börjar komma, så himla roligt!
Hejja hejja!!
Bänk har jag aldrig testat, har nån sorts spärr och tankar om att jag ska få stången i huvudetO_o:rofl:
 
Mjukstart igår, vegetariskt till middag och 4 km hundpromenad. Idag blir det en likadan promenad, kanske lite längre. På torsdag och fredag ska jag jobba på jobbet så då ska jag baske mig ta en liten sväng till gymmet för en liten löpbandsjogg. :banana:
 
Jag är lite konfunderad. Har sovit dåligt flera nätter och kände mig verkligen hemsk, men tog mig ändå iväg en sväng på cykeln, och jag var jättestark? Ingen backe kändes jobbig? Musklerna blev aldrig trötta? Wtf kroppen?
 
Jag har gjort lite övningar både igår och idag :) Igår ca 15 minuter underkropp/core och idag ca 5 minuter överkropp/hållning.

Läääängtar efter lite rejäl träning men det kommer finnas tid för det framöver. Just nu får jag vara glad för det lilla jag får till, speciellt de dagar jag är ensam hemma med en tvåmånaders bebis och en tvååring :p
 
Dagens träning blev en 2h lång promenad efter jobbet. Är så pepp på att bege mig ut på dagsturer så snart den jäkla isen försvunnit... Det var med livet som insats idag, och då gick jag bara på gångbanor/trottoarer...
 
Ingen träning idag, men taggar lunch-pass i morgon.

För 4 månader sedan gjorde jag en helt ny grej. Jag anlitade en coach och går nu på kostplan. För att ge mig rätt förutsättningar i träningen och faktiskt lyckas att ta mig runt tough viking.
Jösses, på denna tid har jag tillochmed hittat de gömda magmusklerna. Sjukt kul att se de resultaten. Något det har gett mig är faktiskt att jag börjat äta. Från att tidigare äta 1-2 gånger/dag till att äta 6 gånger dag. Humör och ork är toppen och mitt blodsocker håller sig stabilt (har diabetes typ 1).
Häftigt egentligen vad lite mat kan göra i både positiv och negativ bemärkelse.
 
Jag ser att ni har diskuterat det lite, även mitt stora problem. Bra tights!
Jag behöver ett par bra träningstights som ska hålla för boxjumps, HsPU, och alla de övningarna utan att man ska behöva dra i dom hela tiden.
Jag har bra vid löpning, men de funkar inte på passen.

Så vad tränar ni i?
 
Blev en 8km löptur med vovven. Snorhalt på asfalten så det va icebugs som gällde, tyvärr inte stenhårt på grusvägarna och då blir det tungsprunget med dubbskorna. Men hellre det än brutna armar och ben, väljer att de det som lite extra styrketräning😎
 
Jag ser att ni har diskuterat det lite, även mitt stora problem. Bra tights!
Jag behöver ett par bra träningstights som ska hålla för boxjumps, HsPU, och alla de övningarna utan att man ska behöva dra i dom hela tiden.
Jag har bra vid löpning, men de funkar inte på passen.

Så vad tränar ni i?
Betterbodies rockaway seamless är de som sitter allra bäst på plats tycker jag. Riktigt höga i midjan och sitter åt så dom glider inget. Älskar dem och har 3par. Har dem både till löpning och styrketräning. Behöver i stort sett aldrig dra i dem.
Gymsharks seamless tights sitter också på plats, också dom höga i midjan.
 
Jag skulle så gärna vilja träna igen men det finns inte ork och motivation men jag har efter råd från vården hålla mig till promenader och ska göra det ett tag till, men känslan på gymmet är speciell. Hoppas snart vara igång igen, i väldigt dålig form.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 625
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp