Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle vilja ha någon enkel app där jag kan registrera träning. Bara egentligen "kryssa i" att träning är utförd, väldigt simpelt. Inte fylla i vad som är gjort, hur länge eller något. Utan extremt översiktligt, typ som en kalender men ändå inte. Tips?

Jag har styrkelabbets app. Numera med betalversion men gratis versionen ger dig allt du söker i texten ovan. Kika gärna den.
 
Jag älskar variationen, att aldrig veta vad passet ska innehålla. Men även mixen av styrka, gymnastik och kondition.
Sedan är det en träningsform där man utvecklas mycket i början, vilket för mig är en grym boost, det var vad jag behöver för att få in vanan. 😁

Nu börjar jag märka att jag skalar allt mindre och kan hänga med de "gamla rävarna".

Grymt tråkigt med skada 😥 är det pga träningen eller av annan anledning? Jag hade en mild muskelbristning i skuldra/axel innan jul. Så vart låg aktivitet även för mig under december.

Nu är dagens pass gjort. 😃
Samma här, den enorma utveckling som blev första halvåret var en galen energikick!

Jag dras med två knäskador sen 20+ år, återkommande benhinneinflammationer, en axel som krånglar, en armbåge som ibland gör ont och för 7 veckor sedan stukade jag båda fötterna under ett crossfitpass och de har inte blivit bra än då det visat sig troligtvis vara åtminstone ett trasigt muskelfäste och den andra foten drog jag upp skadan på i förra veckan…
 
Jag har styrkelabbets app. Numera med betalversion men gratis versionen ger dig allt du söker i texten ovan. Kika gärna den.
Screenshot_20220103-084901.jpg


Såhär ser den ut hos mig. Det ser ut som att jag ska lägga till en massa övningar för att "logga". Jag vill bara logga "träning utförd" och inga detaljer alls.
 
Visa bifogad fil 83303

Såhär ser den ut hos mig. Det ser ut som att jag ska lägga till en massa övningar för att "logga". Jag vill bara logga "träning utförd" och inga detaljer alls.

Så är appen upplagd men i ditt fall behöver du bara typ klicka i en övning så tiden går och sen träna på. Ja du kan se tiden men du kan även använda endast som en logg. Sen på varje månad kan du se varje pass och dess datum.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220103-085826.jpg
    Screenshot_20220103-085826.jpg
    68,4 KB · Visningar: 14
Så är appen upplagd men i ditt fall behöver du bara typ klicka i en övning så tiden går och sen träna på. Ja du kan se tiden men du kan även använda endast som en logg. Sen på varje månad kan du se varje pass och dess datum.
Aha! Snyggt, det är precis det jag är ute efter, tack! :)
 
Här tänkte jag hoppa in! :)

Jag hängde mycket i tidigare beach-trådarna men sen kom en bebis och tja, livet ändrades och jag hade inte riktigt tid, ork eller lust att fortsätta träna på samma sätt.

Nu när storasyster är 4 år och lillasyster är 2 månader så känner jag att jag verkligen vill få en stark, frisk kropp igen! Och jag börjar verkligen på noll då jag mådde så dåligt av min senaste graviditet att jag var sängliggande en stor del av tiden. Det finns noll styrka och noll kondition. :down:

Mitt mål är att bli så stark att jag kan börja springa igen och njuta av det.

Jag kommer börja med att göra de där tråkiga knipövningarna varje dag (lätt att glömma!) och försöka göra mammamage-övningar, gå 30 min promenad eller 10 min pass framför youtube varje vecka. Jag har gjort ett "schema" där jag kan bocka av när jag gjort en grej (jag ÄLSKAR listor och att bocka av grejer :love:).

Sen om en månad ska jag utvärdera och skriva dit svårare/jobbigare träning om allt går som tänkt. :)
 
Jag har haft en dålig träningsmånad i december, var lite magsjuk i början och har sen inte kommit igång. Det har bara blivit promenader med hunden.
Men nu drar yogaklasserna igång igen så jag är inbokad i morgon och på torsdag och hoppas jag kan hålla i efter det. Ska också försöka göra ett eget konditionspass i veckan hemma.
 
Här tänkte jag hoppa in! :)

Jag hängde mycket i tidigare beach-trådarna men sen kom en bebis och tja, livet ändrades och jag hade inte riktigt tid, ork eller lust att fortsätta träna på samma sätt.

Nu när storasyster är 4 år och lillasyster är 2 månader så känner jag att jag verkligen vill få en stark, frisk kropp igen! Och jag börjar verkligen på noll då jag mådde så dåligt av min senaste graviditet att jag var sängliggande en stor del av tiden. Det finns noll styrka och noll kondition. :down:

Mitt mål är att bli så stark att jag kan börja springa igen och njuta av det.

Jag kommer börja med att göra de där tråkiga knipövningarna varje dag (lätt att glömma!) och försöka göra mammamage-övningar, gå 30 min promenad eller 10 min pass framför youtube varje vecka. Jag har gjort ett "schema" där jag kan bocka av när jag gjort en grej (jag ÄLSKAR listor och att bocka av grejer :love:).

Sen om en månad ska jag utvärdera och skriva dit svårare/jobbigare träning om allt går som tänkt. :)
Välkommen tillbaka! 🤗 Kul med ett schema, hur ser det ut?
 
Välkommen tillbaka! 🤗 Kul med ett schema, hur ser det ut?

Tack! Jag har gjort det väldigt oproffsigt :D och lag till medvetet enkla saker för att komma igång med rörelse!

Tanken är alltså inte att allt ska göras varje dag utan kanske ett par ggr/vecka.

Har även med att jag ”bara” får äta godis/kakor/chips varannan dag då det inte funkar för mig att ta bort det helt direkt. Nedtrappning alltså 😊 har blivit så löjligt mycket nu och jag måste försöka minska på sockret för blir dödstrött av det. :angel:

3D593DB1-8283-4BC3-AD2A-81488618F29D.jpeg


Fint va?:D
 
Tack! Jag har gjort det väldigt oproffsigt :D och lag till medvetet enkla saker för att komma igång med rörelse!

Tanken är alltså inte att allt ska göras varje dag utan kanske ett par ggr/vecka.

Har även med att jag ”bara” får äta godis/kakor/chips varannan dag då det inte funkar för mig att ta bort det helt direkt. Nedtrappning alltså 😊 har blivit så löjligt mycket nu och jag måste försöka minska på sockret för blir dödstrött av det. :angel:

Visa bifogad fil 83312

Fint va?:D
Jaa jättefint! :up::D tycker det låter toppen, man måste börja nånstans!

Knipträna 3 ggr per dag är oväntat svårt att få till, 2 ggr funkar oftast men den där tredje gången lyckas jag nästan aldrig med :p
 
Tränade i förrgår. Både löpning, styrka och så mina stretch- rörlighetsövningar. Kände mig trött och det va segt att springa men sen gjorde jag ännu ett repa pb i bänkpress! Två set på 40kg x 5 reps! Så nöjd! Så nu ska jag nog höja vikten i bänken nästa pass :)
Starkt!! 💪
Här tänkte jag hoppa in! :)

Jag hängde mycket i tidigare beach-trådarna men sen kom en bebis och tja, livet ändrades och jag hade inte riktigt tid, ork eller lust att fortsätta träna på samma sätt.

Nu när storasyster är 4 år och lillasyster är 2 månader så känner jag att jag verkligen vill få en stark, frisk kropp igen! Och jag börjar verkligen på noll då jag mådde så dåligt av min senaste graviditet att jag var sängliggande en stor del av tiden. Det finns noll styrka och noll kondition. :down:

Mitt mål är att bli så stark att jag kan börja springa igen och njuta av det.

Jag kommer börja med att göra de där tråkiga knipövningarna varje dag (lätt att glömma!) och försöka göra mammamage-övningar, gå 30 min promenad eller 10 min pass framför youtube varje vecka. Jag har gjort ett "schema" där jag kan bocka av när jag gjort en grej (jag ÄLSKAR listor och att bocka av grejer :love:).

Sen om en månad ska jag utvärdera och skriva dit svårare/jobbigare träning om allt går som tänkt. :)
Kul att se dig här igen! :)
 
3h vandring i brant, stenig och tidvis hal terräng går in på dagens motionskonto 💪 Förutom att jag halkade på en sten och slog upp ett klassiskt skrubbsår på knäet var det superhärligt och kroppen kändes riktigt stark och "med" trots att jag redan hade träningsvärk i såväl lår som rumpa efter fredagens + söndagens pass.

Imorgon är min sista semesterdag och då ska jag unna mig att bara lata mig hela dagen tänkte jag. Sen är planen crossfit på torsdag samt lördag :)
 
Ja, nu måste jag hoppa in här igen... pandemin gjorde att jag inte vågade gå på gym längre vilket helt dödade min träningsmotivation. Jag har bara jobbat jobbat jobbat hela året och ätit en massa skräp. Behöver alltså få nya goda vanor gällande både mat och träning. Målet är att komma i mina gamla kläder och att känna mig piggare och starkare! Jag längtar också efter att kunna springa 5 km helt obehindrat, det var en sån underbar känsla... men jag vet med mig om att jag inte kommer komma ut och springa i skogen om jag inte redan har byggt upp kondisen lite.

Så, vardaglig träning, godis och alkohol enbart på helgerna, mer vegetariskt, blir de första målen.

Tror jag ska sno @Emtherlia s idé om ett tydligt veckoschema, älskar också att bocka för saker!
 
Samma här, den enorma utveckling som blev första halvåret var en galen energikick!

Jag dras med två knäskador sen 20+ år, återkommande benhinneinflammationer, en axel som krånglar, en armbåge som ibland gör ont och för 7 veckor sedan stukade jag båda fötterna under ett crossfitpass och de har inte blivit bra än då det visat sig troligtvis vara åtminstone ett trasigt muskelfäste och den andra foten drog jag upp skadan på i förra veckan…
Men nej. Skador är aldrig att leka med, var rädd om dig och jag hoppas att du tillfrisknar snabbt!
Fötter är svårt att vila förvisso :p
 
Men nej. Skador är aldrig att leka med, var rädd om dig och jag hoppas att du tillfrisknar snabbt!
Fötter är svårt att vila förvisso :p
Tack! Skulle vart hos fysioterapeuten idag men hen var tråkigt nog sjuk så blir längre fram istället. Får väl fortsätta med samma roliga sjukgymnastikövningar ett tag till :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 614
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 762
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp