Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä och hade jag inte vetat att du håller till på ågesta hade jag nog sett ut såhär:
Det låter ju bra, hoppas det går bra!
Hade en annan lärare idag. Hon var bra men vissa saker hon sa och sättet hon sa det på va lite onödigt. Man kände nästan att man fick skäll om man gjorde fel. Jaja. Hon fixade mina skänklar iaf. Har haft dom alldelens för långt fram. Inte konstigt hästen inte lyder...
Vi fortsatte att träna på nedsittning i trav utan stigbyglar och idag fick jag riktigt till det. Sen tränade vi på att göra volter med enbart skänklarna och det gick ju mindre bra... Men då visade hon vars jag skulle ha fötterna och hur jag skulle använda skänklarna och då gick det. ÄNTLIGEN.
En mindre rolig grej som hände var att en tjej ramlade av. Jag hörde en smäll och såg henne ligga... Usch. Men det gick som tur var bra och hon hoppa upp på hästen igen
Det är så kul med utmanande lektioner där man känner att man verkligen lär sig nånting. Helt mör nu... Ska vila lite....
Jag håller med, de så kallade enklaste grejerna är oftast de svåraste! T.ex. rida rakt, bara en sån sak.
Bra grej det där att byta häst lite då och då, förhoppningsvis kan man få en aha-upplevelse som man sen kan ta med till sin vanliga häst
Oj vad roligt att rida för Kristian! Måste vara jättekul att rida för någon som är så meriterad.
Orkide: Nej, det ser ju inte lika slitet ut som erat ponnystall. Men hela den nedersta delen av stallet har för låg takhöjd vilket gör att vi snart inte får använda fyra storhästspiltor där. Ventilationen är för dålig i hela stora stallet. Lilla stallet har bara en utgång där hästarna kommer ut (andra vägen är det trappor). Vattenledningarna går sönder hela tiden. Taket måste lagas hela tiden. Sen är det det att hela stora stallet -ridhusetdelen är dålig ur brandsynpunkt eftersom man kan "springa runt", man kan inte utrymma en byggnad i taget utan riskerar att barn vid en ev. brand springer tillbaka in i stallet för att rädda hästar (vilket dom inte får). Osv
Just det att vi har olika stall gör egentligen inte så mycket, vi har privathästar och en halt ridskolehäst i uteboxarna och lilla stallet är ju lite lugnare så där kan man ställa dom hästarna som blir lite stressade och sura när det är för mycket spring.
Fast jag tycker oftast det är tvärtom - det är när man rider en annan häst som man märker vad man lärt sig på sin vanliga häst, det blir lite aha-upplevelse och ofta en liten självförtroendehöjare. Så sen orkar man gå tillbaka till sin vanliga häst och traggla lite till. Eller också inser man hur bra man egentligen trivs med sin vanliga häst, när man sitter på en annan häst och inser hur mycket man har gratis på sin vanliga.
Men det är på den hästen man rider mycket som man lär sig mest, tycker jag - på gott och ont, för man blir ju bäst på att rida hästar som är lik den också.