Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!
Jag tar också och hoppar in lite, haha.
Har ridit på Luleå Ridklubb i snart 9 år, alltså sedan jag var sex år gammal
Har haft flera favoriter där genom åren, men nu har jag tre stycken som jag kännt i tre, två och ett år
Haha.
Den första är en häst vid namn Kamira, hon är ganska liten (ca 160 kanske) och verkligen stoig. Hon är ganska stel och inte direkt den lättaste att rida, men när man väl får henne att lyssna och arbeta är hon underbar!
Den andra är en d-ponny på 144 cm, han är en fux och väldigt känslig eftersom han inte haft en sådan bra bakrund innan han kom till ridskolan. Buster heter han! :
En ängel i alla lägen i ridningen även om han kan vara lite seg/lat, men han är världens finaste när man får honom att arbeta! Han är också världens finaste ifrån marken förstås, men det tar ett tag att lära känna honom och de flesta ger upp hoppet om honom redan då dom träffar honom.
Den tredje är ett c-ponny sto som heter Zoraija
Jag tävlar henne i dressyr, just nu bara på klubbnivå men jag hoppas att vi börjar tävla lokalt till våren/sommaren :
Har ridit henne sedan februari då vi startade våran första klass tillsammans. Hon kan bli lite stark i dressyren eftersom hon tycker det är så jobbigt att arbeta, helst i galoppen då det är lättast att rusa istället för att samla sig. Hon kan även lägga in något bocksprång då och då, hehe. Men det har hon slutat med nu
Eftersom hon är så pass snäll i tja, dom flesta lägen är hon en ganska stor favorit på ridskolan =)
Jag är mer dressyr än hoppmänniska, eller jag är snarare bara dressyrmänniska. Kan ta mig över något enstaka hinder och jag tycker att det är kul, men pga flera olika händelser har jag blivit hopprädd och hoppar bara om jag verkligen litar på hästen. =)