Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!
Trist med första klassen, men bra gjort att du lyckades reda ut det mesta till nästa klass!
Kul med bilder också, jag har aldrig nån som fotar mig
Får tvinga nån att fota mig snart..
Jag är nöjd med dagens tävling. Jag har ju trots allt dressyrat med hästen totalt ungefär tre gånger på fyra år så jag väntade mig inte så mycket
Han kändes jättefin på framridningen, mjuk och lösgjord. Han blir ofta spänd och kort i steget men det kändes som att han kunde länga ut lite mer och slappna av.
Inne på banan känns det aldrig lika bra som på framridningen, jag spänner mig av nån konstig anledning. Lyckades behålla fattningen hyfsat i alla fall och skrapade ihop till 62,8% vilket jag är nöjd med. Fick genomgående 7or och 6or (och en 8a!
) men tyvärr drog jag på mig två 4or, en pga att han backade i halten och en för attt jag råkade bryta av från galoppen en bokstav för tidigt
Fick två 7or på allmänna intrycket, lösgjordheten och korrektheten, alltid trevligt
Det var ju lite svajigt och vi båda var nog lite okoncentrerade men allt som allt är jag nöjd! Det blev en 8e plats, 5 var placerade. De som slog mig var såna som jag räknat med innan skulle slå mig så det känns ju bra. Det var hög klass bland storhästarna, de fyra första fick över 70%...
Känns lite trist för hon som vann vinner alltid KM, och de flesta anser att hon borde vara "uppklassad" från klubbtävlingarna iom att hon tävlar LA med sin superfina häst och vi har max LB:1 här. Inte så kul när man säger innan "ja vi vet ju att X kommer vinna, undrar vem som kommer 2a..."