Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså han hoppar i grunden bra, men han har slutat hoppa med ryggen eftersom han går mååånga hopplektioner och han tycker väl helt enkelt att det är onödigt.
Jag förstår ju vad hon menar, men jag får liksom inte tänka själv. Har pratat med henne om det här flera gången men tyvärr blir det ingen ändring. Det är helt enkelt hennes sätt att lära ut som inte passar mig alls, och då är det väldigt jobbigt att vara bunden till att rida för just henne.
Jag menar liksom att om jag säger att han är stark och säger att det är halvhalter som behövs, så vill jag sen ha feedback från ridläraren att jag gör tillräckligt många, om jag inte får igenom dom ordentligt osv. Den här ridläraren slänger fram en bom och säger att "om det här var din egen ponny kunde du öva galoppbommar varje dag så lär han sig att korta galoppen", det hjälper inte mig.
Det måste ha varit annorlunda! Man lär sig så himla mycket av att rida olika typer av hästar. På en sån känslig häst får man veta på en gång om man gör för mycket av nånting!
Jag red en gång på min tränares häst som är van att den som sitter på verkligen gör RÄTT. Så fort jag hade handen för låg tvärnitade han... Och gick inte framåt förrän jag hade rätat till min sits! Väldigt frustrerande ibland men oj vad jag lärde mig på den lektionen.
Fast jag skulle säga att det nästan är ännu roligare att rida en sån känslig häst för jämnan, för om du tyckte att du lärde dig mycket på en enda lektion på en sån häst, tänk då hur mycket du hade lärt dig efter 10 lektioner!
Däremot kan det ju vara en självförtroendehöjare att få rida en lite enklare häst ibland, för då märker man att man har gått framåt på den känsligare och lite svårare hästen, även om det inte alltid känns så.
Åh vad roligt att det fungerar så bra!! Känner igen det där med att vilja rida mer Jag har fått en sån nytändning nu i höst så jag får abstinens så fort jag åker från stallet i princip
Alltså det går så himla bra just nu, det är så kul att rida! Det känns som jag lär mig saker för varje ridlektion, nu bara önskar jag att jag kunde rida oftare än 1 gång i veckan...
Åh vad roligt att det fungerar så bra!! Känner igen det där med att vilja rida mer Jag har fått en sån nytändning nu i höst så jag får abstinens så fort jag åker från stallet i princip