Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar inte riktigt hur Mammas kan vara så godad?! Hemlig brukar väl bli ganska misstänkt så det är inte så märkligt oavsett vilken roll hon har, men Mammas tycker jag inte riktigt gjort sig förtjänt (:p) av en godförklaring, tvärtom bör väl de flesta ha koll på hur svår hon är att läsa av?

Nä, inte jag heller. Jag har på tok för stor respekt för hennes spelförmåga för att våga lita på henne en enda minut. Samtidigt är hon en jävel på att komma med (till synes) trovärdiga och ärliga förklaringar till varför hon gör som hon gör och gör få misstag.

Gällande Mammas så var det det faktum att du faktiskt röstade på henne som gjorde att jag satte henne på din misstänktalista ;) Snurris har du inte varit jättetydlig (det är för övrigt extremt få som varit jättetydliga) men jag gick på dessa två inlägg som ändå visar på någon form av misstro

Aha, ja jo. Vet inte alls var jag har Mammas och vid röstningen kändes hon helskum.

Ang. Snurris var jag mer inne på att hon kan ha rätt om hemlig, men som sagt är det för många som uttryckt godförklaringar för att det ska stämma överens med den information som kan finnas. Så jag vet inte vem som luras eller bara uttryckt sig onödigt säkert om någon utan att det varit meningen.

Jag fattar inte riktigt hur Mammas kan vara så godad?! Hemlig brukar väl bli ganska misstänkt så det är inte så märkligt oavsett vilken roll hon har, men Mammas tycker jag inte riktigt gjort sig förtjänt (:p) av en godförklaring, tvärtom bör väl de flesta ha koll på hur svår hon är att läsa av?
+ @Araminta

Näe, jag fattar inte heller det. Jag är van vid att bli hållen som potentiellt ond tills jag dör, typ. Har inte orkat gräva i det än dock. För lite märkligt är det allt.

+ @Araminta

Näe, jag fattar inte heller det. Jag är van vid att bli hållen som potentiellt ond tills jag dör, typ. Har inte orkat gräva i det än dock. För lite märkligt är det allt.

Min hang-up är att de är fyra stycken som har godförklarat dig. Det känns spontant inte som den bästa ulvtaktiken att gå ihop hela flocken och godförklara en person.

+ @Araminta

Alltså det är väl jag som haft en tanke om dig som god och sen har några hängt på. Bara en sån sak får mig nojjig. Då tänker jag att du är ulv och dina kompisar tycker att det är en bra chans att försöka få dig godförklarad.

Min hang-up är att de är fyra stycken som har godförklarat dig. Det känns spontant inte som den bästa ulvtaktiken att gå ihop hela flocken och godförklara en person.

Jag tror till och med att jag skrev att jag hoppas Mammas är god. Inte att jag tror det. Just för att det hon skriver känns vettigt. Men det är samma med Paddington, jag vill alltid hoppas och tro på att hon är god just för att det hon skriver känns vettigt.

Hemlig har jag inte ondförklarat Heller. Där känner jag mig mest konfunderad. Efter att Bsf var tomtenisse så skulle hemlig mycket väl kunna vara luden. Men å andra sidan så "startade" hon med att rösta på Bsf och det är en rätt riskabel taktik av en gremlin. Likaså Mammas röstbyte gör att hon känns mer God för stunden.

Alltså det är väl jag som haft en tanke om dig som god och sen har några hängt på. Bara en sån sak får mig nojjig. Då tänker jag att du är ulv och dina kompisar tycker att det är en bra chans att försöka få dig godförklarad.

Fast det vore ju jättekorkat?

Tänker mer att de/ni vill ha mig som godförklarad så ni kan äta upp mig och verka ledsna. :nailbiting: .....inte för att jag är paranoid eller så! :cool:

Jag åtminstone har inte Mammas som åt det eventuellt godare hållet baserat på att du har det, utan på att hon dels kommit med vettiga tankar (vilket inte är någon garanti alls när det gäller henne :cautious: ) och för som jag skrev förut att hennes röständring idag bort från drevet mot en god BSF inte känns som ett smart drag för en ond som inte vill sticka ut i onödan

Fast det vore ju jättekorkat?

Tänker mer att de/ni vill ha mig som godförklarad så ni kan äta upp mig och verka ledsna. :nailbiting: .....inte för att jag är paranoid eller så! :cool:

Öh va?

Jag tror inte att någon tar "verka" ledsen på så stort allvar eller vad menar du?

Håller med Mammas om att det vore ju korkat. Och då kan det lika gärna vara tvärtom (som dessutom verkar vanligare tror jag?) att om du är god och håller Mammas som god, och hon ÄR det, så kanske nån ulv hakar på där för att verka god.

Jag åtminstone har inte Mammas som åt det eventuellt godare hållet baserat på att du har det, utan på att hon dels kommit med vettiga tankar (vilket inte är någon garanti alls när det gäller henne :cautious: ) och för som jag skrev förut att hennes röständring idag bort från drevet mot en god BSF inte känns som ett smart drag för en ond som inte vill sticka ut i onödan

Öh - är det rödvinet i dig eller i mig som gör att jag inte fattar.

Mammas röständrade TILL bsf

Jamen förklara för fylleritanten då!

Jag läser Idahoes inlägg som att Mammas ändrade BORT FRÅN BSF.

Hur läser du?

Hon skrev tidigare:
"Sen känner jag att det nog snarare sätter Mammas åt det liiite godare hållet med hennes röständring till en god, för som sagt skulle en ond sticka ut så mycket att den ändrar till att följa med ett drev?"

Alltså det skulle nog stå "till" istället för "bort" i det du citerade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt