Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite skeptisk mot cirkus, kan inte peka på något specifikt men inser att jag hållit koll på henne som jag kanske borde ha gjort eftersom jag fortfarande tycker att det här att poängtera att ens teori är dålig är lite lustigt. Snurr har bra poänger också med återvändare om det är en grej, isf kan det vara en typisk smygröst.

Jamen fastna i det du :down:
För övrigt så gjorde ju Araminta precis samma sak med sitt Sorry! Fast det noterar du inte. Det gör ju att din trovärdighet med att du minsann hade reagerat lika mycket om det var emot någon annan inte riktigt håller ihop. Jag tycker att du vänder dig mot mig och creddar Snurris teorier om återvändare för att det ska liksom passa in i att misskredera mig, varför tog du inte upp det när hon skrev om det då?

[...]

I inlägg #84 blir @Blacksmithfarm intressant, där hon först skriver om min teori, vilket innebär att hon uppfattat den, men ändå skriver att den är en hämndröst och dessutom att den sticker ut. Sedan röstar hon på cirkus för att det är mest skumt. När min röst var den som stack ut mest tidigare och inget nytt hänt från någon av oss? (Ser att @Idahoe tar upp samma sak ovan)

[...]

@hemlig har jag ju ifrågasatt förut, och hon röstar på idahoe på grund av dåligt baserad röst. När rösten är en förstaröst baserad på OT. När Hemlig lägger sin röst finns en del annat. Så att ducka för att lägga en röst som gör skillnad och sedan komma in och gnälla på att "ni andra" röstat ut ängeln är rätt skumt tycker jag. Här är det inlägget: #147. Hon har heller inte varit inne och lobbat för att Q inte ska röstas ut, så vad har du gjort för att förhindra att Q åkte? Här svarar hon att hon inte kan göra det när hon inte vet roller ( #161), men då kan ju de som röstade ut det inte veta det heller? Så varför ska de få skuld för det?
[...]

Niyama ändrar röst till Mammas

kanske är helt fel ute men blir nojig av rösterna på BSF och Mammas ändring. Först drog hon upp ganska rejält med misstankar mot BSF, sen "följde" hon BSFs i rösten på hemlig och sen ändrade hon till BSF. Skumt?!

Här har jag citerat mitt teoriinlägg igår, tycker att visserligen ifrågasätter jag BSF en del, men jag ifrågasätter också Hemlig. Så när en av dem röstar på den andra tycker jag inte att det är så konstigt att välja att "följa" den personen, när jag tyckte att Hemlig var skummare just då. Även om jag ändrade mig senare. :p

Jamen fastna i det du :down:
För övrigt så gjorde ju Araminta precis samma sak med sitt Sorry! Fast det noterar du inte. Det gör ju att din trovärdighet med att du minsann hade reagerat lika mycket om det var emot någon annan inte riktigt håller ihop. Jag tycker att du vänder dig mot mig och creddar Snurris teorier om återvändare för att det ska liksom passa in i att misskredera mig, varför tog du inte upp det när hon skrev om det då?

Det jag skriver är att jag lyckats missa att hålla extra koll på dig efter detta, vilket jag borde ha gjort. Inte att jag tror att du är ond, utan att jag kommer fortsätta hålla koll på dig framöver. Jag tycker inte att det är att "vända mig mot dig", utan jag tar upp det och erkänner mitt misstag i att glömma bort det igår, vilket jag nu prolly inte kommer göra framöver. Så fortsätter du göra skumma saker kommer det ligga dig i fatet. Liksom för Ara om hon fortsätter göra skumma saker.

Något som gör att jag inte väger in det lika mycket med Ara är att hon skrev det ytterligare en gång i ett annat sammanhang (kan leta senare, men det var i tråden), vilket gör att det inte väger lika tungt. Men det är ju oavsett inget som väger tungt i sig, något av dem. Det finns ju mer att gå på.

Något som gör att jag inte väger in det lika mycket med Ara är att hon skrev det ytterligare en gång i ett annat sammanhang (kan leta senare, men det var i tråden), vilket gör att det inte väger lika tungt
Okej så när den ena skriver det två gånger så väger det JÄTTETUNGT men när den andra gör det fast i olika inlägg så väger det inte lika tungt?

Okej så när den ena skriver det två gånger så väger det JÄTTETUNGT men när den andra gör det fast i olika inlägg så väger det inte lika tungt?

Men det är ju oavsett inget som väger tungt i sig, något av dem. Det finns ju mer att gå på.

Här menar jag att varken det du skrev eller det hon skrev väger tungt oavsett, iom att båda sakerna är petitesser och det hänt mer saker i leken som väger tyngre. Det är, båda sakerna, petitesser som gör att jag håller koll på någon extra framöver.

Hurså? Jag fattar ärligt talat inte att det är en så stor grej att jag säger att jag kommer att hålla extra koll på just dig? Du väljer dessutom att inte svara på inlägg #386.

Nä vad ska jag svara menar du?

Jag tycker bara det är konstigt att du ser samma fenomen på två olika sätt även om du tycker att det är petitesser

Nä vad ska jag svara menar du?

Jag tycker bara det är konstigt att du ser samma fenomen på två olika sätt även om du tycker att det är petitesser

Eftersom du i detta inlägg nedan verkar ha missuppfattat det jag skriver fatalt vore det bra att skriva att du uppfattat vad jag skriver.

Jag skriver att inget av det väger tungt för någon av er.
Du svarar att det för den ena väger JÄTTETUNGT och för den andra inte lika tungt.
Jag svarar och förtydligar att jag menar att det inte väger tungt för någon av er.
Du ignorerar detta.

Givetvis vill jag ha ett svar på mitt förtydligande när du skriver och visar att du missuppfattat vad jag skrev?

Eftersom du i detta inlägg nedan verkar ha missuppfattat det jag skriver fatalt vore det bra att skriva att du uppfattat vad jag skriver.

Jag skriver att inget av det väger tungt för någon av er.
Du svarar att det för den ena väger JÄTTETUNGT och för den andra inte lika tungt.
Jag svarar och förtydligar att jag menar att det inte väger tungt för någon av er.
Du ignorerar detta.

Givetvis vill jag ha ett svar på mitt förtydligande när du skriver och visar att du missuppfattat vad jag skrev?

Fast jag menar att det är jättetungt därför att det fick dig att rösta på mig då. Även om du ser det som en petitess nu.

Min notering var mest att det ena renderade i en röst medan det andra inte ens noterades.

Fast jag menar att det är jättetungt därför att det fick dig att rösta på mig då. Även om du ser det som en petitess nu.

Min notering var mest att det ena renderade i en röst medan det andra inte ens noterades.

Ja, det renderade i en röst. Första dagen. När Ara inte hade skrivit sitt Sorry! ännu. Som sedan ändrades när jag hittade annat jag misstänkte mer. Och Sorryt uppmärksammades. Men då hade det hänt mer. Vilket gjorde att det inte resulterade i en röständring till Ara, utan till BSF som jag misstänkte mer än någon av er.

Vill också poängtera att när jag la min röst dag ett hade inte mer hänt från att du skrev ditt röstinlägg (som var på mig med motiveringen att jag inte röstat fast klockan var efter 18:30) än just ditt inlägg, ett OT-inlägg från BSF och att Niyama frågat BSF om ett temarelaterat inlägg. Så hittar du något misstänkt med mer substans än min röst då visa det gärna, men isf kommer jag ifrågasätta varför du inte röstade där istället för på mig.

Hade Ara skrivit sitt Sorry när du skrev ditt inlägg och du lagt din röst när hon lade sin röst kan jag garantera att det varit hennes inlägg som vägt "jättetungt" för att det fått min röst och ditt som "inte noterades" eftersom det då inte fått en röst.

Jag ser det helt enkelt inte som du gör.

Du skriver att du ska hålla extra koll på mig pga något som hände dag ett och som du dessutom tycker är en petitess nu. Men liknande som Ara gjorde gör inte att du tänker hålla koll på henne. Jag kan ju bara gå på vad jag ser. Inte vad du garanterar att du hade gjort med ett litet annorlunda scenario.

Jag ser det helt enkelt inte som du gör.

Du skriver att du ska hålla extra koll på mig pga något som hände dag ett och som du dessutom tycker är en petitess nu. Men liknande som Ara gjorde gör inte att du tänker hålla koll på henne. Jag kan ju bara gå på vad jag ser. Inte vad du garanterar att du hade gjort med ett litet annorlunda scenario.

Jag skrev från det jag hade i minnet, utan att gå på mina anteckningar om er. Det kanske var dumt, men iom att klockan var precis före tio ville jag få ut mina tankar innan dess.

Tycker fortfarande att det är ojuste att döma mig som att värdera det olika pga min röst, med tanke på vad jag skrev i styckena innan. Som totalt slaktade ditt argument. Som du valde att inte svara på.

Att du dessutom skriver saker som inte stämmer (tex att jag inte kommer hålla extra koll på henne) gör inte att jag tänker att du ärligt letar efter onda när du argumenterar.

Om jag är lite taggig just nu kan det bero på att en kollega imorse tyckte det skulle bli bra arbetsklimat att börja argumentera för att inskränka aborträtten och att föda oönskade barn är att "ta ansvar" och att jag borde sänka rösten för han får ha sin åsikt. Det brinner fan i huvudet bara jag tänker på det. Han får ha sin åsikt, men håll käften om de kvinnofientliga om du inte vill ha mothugg.

End of rant.

Jag kan fortfarande bara gå på det jag ser att du skriver, inte på vad du tänker göra men inte skriver om. Eller vad du hade gjort med ett annat scenario

Jag har dömt dig ungefär lika mycket som du har dömt mig.

Om jag är lite taggig just nu kan det bero på att en kollega imorse tyckte det skulle bli bra arbetsklimat att börja argumentera för att inskränka aborträtten och att föda oönskade barn är att "ta ansvar" och att jag borde sänka rösten för han får ha sin åsikt. Det brinner fan i huvudet bara jag tänker på det. Han får ha sin åsikt, men håll käften om de kvinnofientliga om du inte vill ha mothugg.

End of rant.

Hälsa honom att han är en bajskorv - typ. Fast det har du nog redan gjort.

Var är @Lenis ? Jag hoppas att det inte har hänt dig något!

@Mammas egentligen tror jag vårt dividerande är dumt för jag tror inte att det gagnar någon annan än de onda :(

Jag är också taggig för min jävla katt har gått över en bro jag aldrig trodde han skulle passera - han är övervakad med GPS så jag vet var han är, men det är så sjukt frustrerande och jag blir orolog för det är en trafikerad väg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar