Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar ställa mig samma fråga på sommaren. Vad fan ska jag raka benen för?! Jag är ju inte så jävla luden att det blir varmt att låta bli.

Var glada att ni kan SE era ben.. Jag utgår ifrån att mina är kvar, och ludna, men magen är i vägen för all inspektion :laugh:

Jamen dåså - Kära Tomten - dela nu ut ett beskydd direkt och bums till någon god. Helst till siaren.:laugh:

@Lenis hur funkar det - om tomten delar ut ett beskydd när kan det användas? och hur? Får mottagaren välja användare eller får mottagaren beskyddet själv?

Tomten delar ut paket och beroende på vad paketet består i blir ju effekten i vissa fall fördröjd en dag. Ges tex en sia bort första natt-DL kan mottagaren använda den först andra natt-DL- eftersom förmågan vederbörande fått ju varar en dag så att säga. Så av förklarligt tidsmässiga skäl är jag inte så nojig över att få slut på presentidéer innan leken är slut eller tomten avlivad på något sätt. :angel: (Jag förstår om det kan låta avigt men det blir lurigt om det skulle behöva användas direkt, då hade mottagaren behövt vara inne vid natt-DL.. ) Mottagaren får använda tex beskydd på sig själv eller någon annan som vederbörande känner för, det är som att vara ängel för en dag så att säga (eller siare, eller spion, eller få en utslagsgivande röst vid lottning..)

Vaa? Var har du hållit hus? Har du bytt namn på nicket? Jag trodde du var ganska ny :o
Har varit här ännu längre egentligen. Började på stallet tiden och har alltid hetat samma :)
Dock hade jag drygt 3000 inlägg fram till jag började leka för snart 2 år sedan och skrev nog bara i hästrelaterade forum innan så nog ingen som la märke till mig så att säga ;)

Har varit här ännu längre egentligen. Började på stallet tiden och har alltid hetat samma :)
Dock hade jag drygt 3000 inlägg fram till jag började leka för snart 2 år sedan och skrev nog bara i hästrelaterade forum innan så nog ingen som la märke till mig så att säga ;)

Jag har faktiskt också det under samma nick, men tog en paus där tidigt nån gång o hade man inte loggat in på länge (jag läste mest på den tiden) så försvann ens konto. Så jag återupplivade mitt som som tur var fanns kvar :)

Aha, jag har också varit med sen stallet (började skriva här när jag var 11-12 år O_o) men har haft olika nick.

Idag somnade dom två små hyfsat i tid, 23 resp 00.30

Men då är självklart sexåringen vaken. Men förstår stackarn. Han fick vattkoppor idag och lider något fruktansvärt av klådan. Så det är okej att vara vaken och se på film.

Tänkte bara säga att jag kommer inte ha tid under dagen idag. Men i kväll kommer jag in igen, men antagligen totalt slut.:crazy: ansvarig för två olika tävlingar under dagen.:up:

Öh va?

Jag tror inte att någon tar "verka" ledsen på så stort allvar eller vad menar du?

Jag tänker mer att det ses som "dåligt" att ha sagt något om någon och den sedan åker. Det kändes mycket mer logiskt igår när jag var jättetrött. Nu vet jag inte hur jag tänkte tbh. :p

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Mirtai missar (Quarter4ever)

Quarter4Ever lynchas (ängel)
Mirtai blir käk (tomtenisse)

DL 2
15:36 Blackmsithfarm röstar på hemlig
18:43 cirkus röstar på blacksmitfarm

19:28 Mammas röstar på Hemlig
20:02 hemlig röstar på blacksmithfarm
20:32 Snurrfian röstar på BSF
20:50 Mammas ändrar sin röst till BSF

20:52 Niyama röstar på BSF
20:57 Ferrari röstar på BSF
20:59 Niyama ändrar röst till Mammas
20:59 Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Araminta & Bumpo missar

Blacksmithfarm lynchas (tomtenisse)

Saknar motivering och hur de skulle röstat från @bumpo och @Araminta va?

I övrigt är det rätt samstämmigt, BSF röstar på hemlig men det är inte så konstigt med tanke på att hemlig betett sig konstigt. Hon backade ju lite under kvällen, men det var ju inte när BSF lade sin röst. Niyama röstar på mig, jag tycker inte att det är konstigt, med röständring förstår jag att det ser konstigt ut även om jag vet att jag inte gjort så för att jag är ond. Jag vet inte vart jag ska placera Niyama just nu.

Snurrfian ser inget konstigt i Hemlig, funderar på vad som får henne att inte se det. Eller är det bara att hon är van vid Hemligs sätt att spela och att hon därför inte ser henne som konstig. Överlag tycker jag att snurris inte varit lika skum under gårdagen, hon kanske bara läste fel eller slarvigt när hon benämnde min röst som hämndröst? Just nu är hon i vilket fall inte en av mina huvudmisstänka.

Är lite skeptisk mot cirkus, kan inte peka på något specifikt men inser att jag hållit koll på henne som jag kanske borde ha gjort eftersom jag fortfarande tycker att det här att poängtera att ens teori är dålig är lite lustigt. Snurr har bra poänger också med återvändare om det är en grej, isf kan det vara en typisk smygröst.

Idahoe har skrivit mycket men glider ändå lite under radarn för mig. Får inte grepp om henne.

Är fortfarande trött (fast jag varit igång ett tag) så har inte orkat läsa ikapp, nu skriver jag genom att kolla på röstlistan och skriva det jag minns. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar