Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsa honom att han är en bajskorv - typ. Fast det har du nog redan gjort.

Tror budskapet gick fram när jag sa att abortmotstånd är kvinnohat. :angel:

Var är @Lenis ? Jag hoppas att det inte har hänt dig något!

@Mammas egentligen tror jag vårt dividerande är dumt för jag tror inte att det gagnar någon annan än de onda :(

Jag är också taggig för min jävla katt har gått över en bro jag aldrig trodde han skulle passera - han är övervakad med GPS så jag vet var han är, men det är så sjukt frustrerande och jag blir orolog för det är en trafikerad väg

Ja, jag börjar också bli orolig!

Tror du har rätt. Agree to disagree?

Men dumkatten! Förstår att du är orolig med vägen! :/

Förlåt gänget för sjukt sen update- jag fick ta en liten tur till djursjukhuset men alla mår bra nu utom min plånbok.. :o Ber tusen ggr om ursäkt!!

Uppdatering!!

Tomtenissar-1.jpg

En liten nisse vaknade på morgonen med ett ryck- något var fruktansvärt fel! Nissen letade och letade men kunde inte hitta sin närmaste någonstans och fick gråtande uppsöka de andra för att meddela den hemska nyheten..

Snurrfian var tvilling

DL 21
natt-DL 22.30

Och kan förresten förtydliga att det är väldigt oskönt att springa till bilen med foglossning och en hund under ena armen för att sedan upptäcka att man glömt bilnycklarna i hallen och måste springa tillbaka.. vilken jäkla morgon :nailbiting: Trodde både jag o hunden skulle stryka med där ett slag! Puh.

Och kan förresten förtydliga att det är väldigt oskönt att springa till bilen med foglossning och en hund under ena armen för att sedan upptäcka att man glömt bilnycklarna i hallen och måste springa tillbaka.. vilken jäkla morgon :nailbiting: Trodde både jag o hunden skulle stryka med där ett slag! Puh.

Fy, era stackare! Skönt att alla mår bra nu, utom plånkan! <3

Nu är det garanterat avgörande om det är 4 i lyan :(
Jag gissar att siaren inte siade någon ond förra natten. Hoppas att det gjordes denna natt.

Jag har egentligen bråttom iväg och kommer tillbaka igen ikväll för lekande. Men för att reda ur sorry-härvan. Den första var en (otydlig) markering på en svag teori. Den andra var en osäkerhet då jag benämnde Q som "henne" utan att vara säker.

Och, ja, jag överanvänder det ordet för tillfället :o

Men usch då! Tur att det gick bra! <3

Nu har jag en kvart mellan eftermiddagsfikat och middagen. Jobbigt med släktfest :p
Ska försöka läsa igenom lite från igårkväll och framåt, verkar inte ha hänt så mycket nu på dagen iallafall. Återkommer

Okej, så jag försöker sammanfatta lite. Skriver ur minnet och på mobilen så ber om ursäkt för eventuella fel :)

Det har inte hänt jättemycket sen igårkväll. Eller, inte så mycket som inte var OT åtminstone ;)

Igår kväll förklarade jag varför jag tänkte @Mammas nog var godare och lyckades skriva fel ett bort från när det skulle varit till, vilket blev lite förvirrande men som dock reddes ut.
Jag citerar mitt eget inlägg från igår kväll angående tankar om lynchen
Nej, men jag funderar på var det här ställer hemlig. Och kanske Mammas med.
Om hemlig var ond så känns det ju som att Mammas inte vore det, för då skulle väl hon inte ändrat från en i så fall alibiröst till en god, det är ju att dra blickarna till sig i onödan.
Om hemlig är förvirrad god så säger det nog varken bu eller bä om Mammas roll. Men jag tror inte att de två sitter i lyan ihop iallafall.
Sen känner jag att det nog snarare sätter Mammas åt det liiite godare hållet med hennes röständring till en god, för som sagt skulle en ond sticka ut så mycket att den ändrar till att följa med ett drev.

Dessa tankar kvarstår. Jag vet inte om jag tror hemlig är ond eller inte, hon betedde sig ju udda igår även om hon kändes mer uppriktig framåt kvällen. Jag förstår dock fortfarande inte riktigt varför hon håller Mammas som god för att cirkus trodde det?

@bumpo lyser med sin frånvaro? Någon som hört något från henne?

Fortsätter i nytt inlägg. ..

Okej, så jag försöker sammanfatta lite. Skriver ur minnet och på mobilen så ber om ursäkt för eventuella fel :)

Det har inte hänt jättemycket sen igårkväll. Eller, inte så mycket som inte var OT åtminstone ;)

Igår kväll förklarade jag varför jag tänkte @Mammas nog var godare och lyckades skriva fel ett bort från när det skulle varit till, vilket blev lite förvirrande men som dock reddes ut.
Jag citerar mitt eget inlägg från igår kväll angående tankar om lynchen

Dessa tankar kvarstår. Jag vet inte om jag tror hemlig är ond eller inte, hon betedde sig ju udda igår även om hon kändes mer uppriktig framåt kvällen. Jag förstår dock fortfarande inte riktigt varför hon håller Mammas som god för att cirkus trodde det?

@bumpo lyser med sin frånvaro? Någon som hört något från henne?

Fortsätter i nytt inlägg. ..
Det är ren chansning att hålla cirkus som god, som jag skrev igår. Jag tror hon har en viss roll genom sitt sätt att skriva, men om jag är säker - icke.

Ikväll måste vi lyncha en ulv. Jag vet bara inte exakt var jag ska leta.
Vi vet i alla fall att siaren fortfarande finns kvar och även snurris tvilling.

@Mammas och @cirkus hade en lång diskussion imorse . Jag vet inte men det känns inte som just den sa så mycket om någon av dom. Möjligen att de inte sitter i lyan ihop? Å andra sidan är de båda skickliga så det behöver inte betyda något. .. :cautious:

@Niyama verkar vettig i stort so far. Har ställt många frågor jag själv funderat över.

@Ferrari och @Araminta känner jag att jag har dålig koll på. Skulle behöva kolla upp mer men hinner inte nu. ..

Tittar in igen senare

Vilka är kvar?

Mammas
Cirkus
Idahoe
Niyama
Araminta
Bumpo
Hemlig
Ferrari

Om det stämmer med 1/3 onda så har vi 4 gremlins, 1 tvilling, 1 spion, 1 tomte och 1 siare. Det är ju väldigt positivt att vi har både siare och spionen kvar. Förhoppningsvis har dom tillräckligt med info för att kunna få ut en gremlin idag.

@bumpo verkar ha gått upp i rök?

@Mammas tycker jag känns vettig och efter gårdagens lynch känns de som om hon kan vara god. Men det kan ju också vara ren taktik, att byta röst till en god för att framstå som God (där kom det igen @Idahoe ^^)

@Niyama verkar köra sitt egna race och valde igår att rösta på mammas i slutfasen. Men även hon känns vettig. Så det är svårt att säga.

@hemlig var den som bsf röstade på igår. Men eftersom Snurrfian antydde att hemlig kändes God så vet jag faktiskt inte om hon är ond. Snurrfian har trots allt en tvilling. Får nog läsa igenom Snurris inlägg och se om det fanns någon annan hon kände sig säker med.

Har gått igenom tråden igen och är inte så mycket säkrare. Vi vet att Snurris har en tvilling kvar, det är bra.
Jag känner att jag inte har koll på Niyama och Araminta i denna lek. Kanske för att jag inte är så van att leka med dom, framförallt Araminta minns jag inte ens om jag lekt med. Jag tycker dock inte dom för leken framåt genom att leta ulvar. Niyama har pratat mycket om tvillingarna, men det känns mest förvirrat. Jag tror inte vi har den andra tvillingen där i alla fall.

Så dör den enda som inte känns så ond :cry:. Iofs blev ju tvillingen ännu tydligare då men vi behöver ju hitta en ond! Jag har ont om idéer och mår inte så bra så jag återkommer senare men obs! Idag kan det vara så att goa måste samla sina röster.

Obs: Sorry för wall of text! :D

Quarter4ever - ängel död dag ett
Mirtai - bybo död natt ett
Blacksmithfarm - bybo död dag två
Snurrfian - tvilling död natt 2

cirkus
bumpo
Mammas
hemlig
Ferrari
Idahoe
Niyama
Araminta

Så, det här är de vi har kvar.

Jag funderar på om det är dumt att skriva ut funderingar om roller en har, det är förmodligen en avgörande lynch (har svårt att se att ulvarna skulle vara färre än fyra, inte med så pass många specialare i en liten lek) så det kanske kan vara värt risken det innebär?

Men återkommer till det senare i så fall, nu ska jag gå igenom folk.

Jag sätter mig själv som god. Utan teorier, ni får bilda er en egen uppfattning. :p

Niyama får jag i dagsläget något godare vibbar av. Det är svårt, eftersom hon kan vara jäkligt hal, men just detta att hon velar och byter får mig att känna att hon förmodligen letar onda. Jag kan ha fel, men i dag kommer jag inte att rösta på henne om inget uppseendeväckande händer.

Det lämnar sex personer varav kanske så många som fyra är onda. Bra odds!

Hemlig vände jag ju om igår. Just nu är hon inte huvudmisstänkt för mig.

Bumpo har inte skrivit sedan i torsdags kväll. Det borde innebära att hon ryker ikväll om hon inte kommer in? Hoppas verkligen att hon är ond isf. Har inte tillräckligt på henne för att sätta henne åt något håll.

Då har vi Ferrari, Idahoe, cirkus och Araminta kvar. Är det så lyckat att vi har vår lya här? Tror inte det, men hoppet kan ju alltid finnas? :D

Cirkus: Noterar att Araminta skriver om henne i inlägg #234. Kan vara oskyldigt, men efter detta inlägg parat med att Cirkus driver så hårt att jag borde ifrågasätta Ara lika mycket som henne känns det rent spontant som att de två inte borde vara ulvar ihop.

Teorin från cirkus (#237 och det efter) om BSF igår såg ut såhär:
10. Blacksmithfarm - skum röst igår, skum röst idag. Inte på själva personen hon röstade på egentligen, men teorin känns otroligt defensiv, som om hon inte vill avslöja sig och det tycker jag är rätt typiskt ond spelare. Ondvibbar här, inte jättestarka, men ändå finns dom där
Den som jag reagerar mest på är blacksmitfarm. Dels för hennes röst igår på mg som verkligen var jätteunderligt motiverat. Visst var min röst inte briljant, men motiveringen att min motivering var svag, tycker jag är skumt. Idag en "enkel" röst Knappt några teorier på någon annan, jag tror hon håller korten nära bröstet för att inte ge några spår till kompisar om hon ryker.
Den är lite vag i mitt tycke. Å andra sidan kändes många teorier mot BSF vaga, så det behöver inte betyda något. Hemlig väljer att "lita på cirkus" angående mig, men jag vet inte vad det innebär. @hemlig hur känner du för cirkus nu? Kan du utveckla idag? :)

Diskussionen vi hade igår vet jag inte om den säger något om cirkus roll. Dels kändes det som att hon överreagerade, samtidigt bekände vi ju båda på slutet att vi inte var på topp någon av oss, så båda våra reaktioner samt hur jag uppfattade henne kan bero på det.

Kort sagt: Vet inte alls vart jag har cirkus just nu.

Ferrari röstade även hon på BSF igår. Här (#289) är motiveringen:
Då hon la en väldigt knepig röst på cirkus igår trots att hon tyckte att Mammas teori var den som stack ut mest. Sen känns hennes röst på hemlig rätt enkel, antagligen trodde hon väl att fler skulle rösta på henne eftersom hon var allmänt skum tidigare idag.
Också den rätt vag.

Tidigare skriver hon: (#270)
Nu börjar jag bli lite mer kluven i vad jag ska rösta. Hemlig menar att cirkus känns god och eftersom cirkus säger detsamma om mammas så börjar jag få en helt ny bild.

Jag börjar bli osäker men känner att jag måste rösta vilken minut som helst eftersom den lille är extremt kinkig.

Här avsaknas motiveringar till varför hon ska lita vare sig på cirkus eller Hemlig? Och vad säger att vi är goda någon av oss (krasst sett alltså). Saknar motiveringar här.

Hon har skrivit längre inlägg, (#247 och ett kort nedanför), men det säger inte så mycket.

Hon känns lite glidig.

Idahoe är aktiv och skriver mycket, men jag har ingen direkt uppfattning. Här skriver ´hon om hemlig och BSF, rösten hamnar sedan på BSF: (#282)
Hm. Alltså. Jag reagerade på @Blacksmithfarm i förmiddags. Vet inte, men jag tyckte svaret där var rätt undanglidande/ursäktande. Antingen är hon bara god som rörde ihop det för sig igår och ber om ursäkt för det idag, eller så är hon ond som försöker stryka olk medhårs när hon börjar få misstankar emot sig.

@hemlig har å andra sidan varit väldigt självsäker idag. Flera inklusive jag själv har ifrågasatt hur hon håller Mammas och cirkus som goda på väldigt underliga grunder. Jag upplever inte att hon svarat det på ett bra sätt, även om hon blivit mindre tvärsäker i sina uttalanden frampå kvällen. Hennes uttalande om att "ni" röstat t Q igår skaver fortfarande lite, liksom att hon verkat så säker att en minst en ond röstat på Q.

För övrigt verkar som sagt väldigt många vara säkra på varandras godhet. :crazy: Vi borde väl max kunna ha 2 siade (om ett paket var sia) och 2 tvillingar? Eller är det trillingar möjligen? :p

I inlägget där hon röstar på BSF hänvisar hon till sitt inlägg från igår morse ( #193), det lustiga här är att där ifrågasätter hon att BSF röstar på mig när hon tyckte att cirkus var skum, det är det enda hon skriver. Hon lägger också till att hon varit undanglidande under dagen. Och well, det är ju det hon vi hade att gå på, men det låter ändå lite som att det finns mer att gå på i röstinlägget än det finns i "teorierna från imorse". Här är röstinlägget:
Jag tror ändå jag röstar på BSF, på grund av tidigare nämnda funderingar rån idag. Alltså hennes udda beteende igår (se mitt inlägg från imorse, hinner inte leta reda på det nu), samt hur undanglidande och ursäktande hon varit när hon svarade på det förut idag.

Det är ju inte fel något av det sådär direkt, men lite glidvibbar får jag ändå. Trots många inlägg.

Araminta uppmärksammar att många satt mig som god. Det är en bra iaktagelse. Samtidigt, iom att jag vet att jag är god, funderar jag ändå på om hon kan vara ond som bara "Vad faan, varför sätter de Mammas som god, det här fuckar våra planer!". Men hon kan ju lika gärna vara god som inte ser det, och de som säger det är onda som vill att jag ska stryka dem lite medhårs.

Hon missade att rösta igår. Detta säger ju varken eller om henne.

Hon skriver ett teoriinlägg igårkväll som avslutas med: (#234)
Det var första reflektionerna efter att ha läst tråden från lynch 1 och framåt. Inser att jag helt missat @Niyama , @bumpo och @Idahoe . Antingen har de inte skrivit något eller så är de än mer gracila än Ferrari. Jag ska läsa igenom en gång till.
Och sedan försvann hon. Hon skrev lite om Niya igårkväll, men ser inget om Ida (har dock suttit och kollat leken tills ögonen går i kors, kan ha missat!). Hon skriver lite mer teorier men det blir inte så mycket mer.

Och det är i princip det. Bara detta gör mig lite nervig. Hon känns lite blek. Vet inte om hon är ond eller bara ringrostig/lite tid? Eller jag som läser skevt?

Så, det var mina tankar. Kommer komma in mer, men just nu behöver jag en paus från leken och samla tankarna. :)

@Mammas
Jag motiverade inte varför jag skulle lita på hemlig och cirkus eftersom jag inte gör det. Jag försöker mest få ihop pusslet på vilken roll som är på respektive person. Jag blir gråhårig av dessa lekar då jag känner mig paranoid och tror att alla är onda som försöker lura mig.

Jag ska försöka sätta mig vid datorn innan dl ikväll då det är lättare att läsa och se om jag kan komma med något mindre "glidigt".

@Mammas Jag erkänner att jag varit blek sista dygnet. Den där misstimade tuppluren gjorde att jag helt kom av mig och sen har jag haft fullt upp idag. Genomrostig är jag också :p Ska skärpa mig och försöka komma igen nu under kvällen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar