Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, förlåt! :o :o Jag frös, tog med mig täcket till soffan och... plötsligt var klockan 21.20 :confused::( Skitdumt, både för leken och för min förbannade dygnsrytm som aldrig blir rätt. Förlåt, förlåt, förlåt!

Men attans! Då var alltså BSF bara en god som virrat till det igår och insett det idag. Damn.

Å andra sidan vet vi iallafall att det inte var 5 ulvar, vilket en del var inne på i början med tanke på de många goda specialrollerna. Men är det 4 ulvar innebär det att det kan bli avgörande lynch imorgon :nailbiting: om inte tomten har ett skyddspaket att dela ut inatt dvs.

Fast som jag har förstått det så lär det inte hjälpa :( det delas ut ena natten och används nästa, såvida jag inte missförstått

Om förra nattens paket var ett beskydd så kan den som fått det spara på det och då kanske det finns ett beskydd inatt, men jag är tveksam

Har aldrig strumpbyxor :D

Kom med lite smarta teorier nu, tack :p
Ähum, jag? Smarta teorier? :rofl:

Nej, men jag funderar på var det här ställer hemlig. Och kanske Mammas med.
Om hemlig var ond så känns det ju som att Mammas inte vore det, för då skulle väl hon inte ändrat från en i så fall alibiröst till en god, det är ju att dra blickarna till sig i onödan.
Om hemlig är förvirrad god så säger det nog varken bu eller bä om Mammas roll. Men jag tror inte att de två sitter i lyan ihop iallafall.
Sen känner jag att det nog snarare sätter Mammas åt det liiite godare hållet med hennes röständring till en god, för som sagt skulle en ond sticka ut så mycket att den ändrar till att följa med ett drev?

Det var typ mina tankar efter röstningen. Smart nog? :p

Fast som jag har förstått det så lär det inte hjälpa :( det delas ut ena natten och används nästa, såvida jag inte missförstått

Om förra nattens paket var ett beskydd så kan den som fått det spara på det och då kanske det finns ett beskydd inatt, men jag är tveksam
Jag förstod det som att paketen måste användas direkt? Dvs om Tomten delar ut ett skydd till mig så är jag skyddad den natten? Är det alltså så att jag då får skyddet, och får välja vem jag vill skydda kommande natt? *förvirrad*

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Mirtai missar (Quarter4ever)

Quarter4Ever lynchas (ängel)
Mirtai blir käk (tomtenisse)

DL 2
15:36 Blackmsithfarm röstar på hemlig
18:43 cirkus röstar på blacksmitfarm

19:28 Mammas röstar på Hemlig
20:02 hemlig röstar på blacksmithfarm
20:32 Snurrfian röstar på BSF
20:50 Mammas ändrar sin röst till BSF

20:52 Niyama röstar på BSF
20:57 Ferrari röstar på BSF
20:59 Niyama ändrar röst till Mammas
20:59 Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Araminta & Bumpo missar

Blacksmithfarm lynchas (tomtenisse)

Det ser väldigt grönt ut alltihop :(

Jag förstod det som att paketen måste användas direkt? Dvs om Tomten delar ut ett skydd till mig så är jag skyddad den natten? Är det alltså så att jag då får skyddet, och får välja vem jag vill skydda kommande natt? *förvirrad*

Jamen dåså - Kära Tomten - dela nu ut ett beskydd direkt och bums till någon god. Helst till siaren.:laugh:

@Lenis hur funkar det - om tomten delar ut ett beskydd när kan det användas? och hur? Får mottagaren välja användare eller får mottagaren beskyddet själv?

Jamen dåså - Kära Tomten - dela nu ut ett beskydd direkt och bums till någon god. Helst till siaren.:laugh:

@Lenis hur funkar det - om tomten delar ut ett beskydd när kan det användas? och hur? Får mottagaren välja användare eller får mottagaren beskyddet själv?
Som sagt kan det mycket väl vara som du tror och jag är ute och cyklar helt. Fullt möjligt och vore inte första gången :p

Jag får inte ihop det här överhuvudtaget. Alla dessa teorier om vem som är god och inte :confused:

Innan jag somnade ( :o igen) så vacklade jag nog mellan @cirkus , @hemlig och BSF. Nu vet jag att BSF är god och det dessutom blev något av ett drev mot henne där de enda som inte deltog var @Niyama och BSF själv. @Mammas vacklar fram och tillbaka under båda lyncherna, är allmänt betraktad som lite av en spelgud (och jag är nästan beredd att hålla med) och, av en eller annnan anledning, god. @Niyama blir jag inte klok på för fem öre. @hemlig har tonat ner fullständigt från ena dagen till nästa. Det känns fortfarande som om hon sitter på hemligheter (:p ) men frågan är vilka.

Nä. Jag måste skriva ner vändorna här. Det går inte att ta detta ur huvudet

Jag får inte ihop det här överhuvudtaget. Alla dessa teorier om vem som är god och inte :confused:

Innan jag somnade ( :o igen) så vacklade jag nog mellan @cirkus , @hemlig och BSF. Nu vet jag att BSF är god och det dessutom blev något av ett drev mot henne där de enda som inte deltog var @Niyama och BSF själv. @Mammas vacklar fram och tillbaka under båda lyncherna, är allmänt betraktad som lite av en spelgud (och jag är nästan beredd att hålla med) och, av en eller annnan anledning, god. @Niyama blir jag inte klok på för fem öre. @hemlig har tonat ner fullständigt från ena dagen till nästa. Det känns fortfarande som om hon sitter på hemligheter (:p ) men frågan är vilka.

Nä. Jag måste skriva ner vändorna här. Det går inte att ta detta ur huvudet

Jag tycker nog att Niyama deltog iom sin röst som hon iofs ändrade minuten innan DL.

Okej, nu får ni protestera vilt men här är hur jag uppfattar ond/god förklaringarna senaste timmarna, helt utan bakomliggande teorier.

Niyama:
Ond: Bumpo, Snurris, Hemlig, Mammas

Mammas
Ond: Hemlig?

Idahoe
Ond: Hemlig
God: Mammas

Cirkus
Ond: Snurrfian, Hemlig, Niyama

Snurrfian
God: Hemlig

Ferrari
Ond: Hemlig

Hemlig
God: Mammas, Cirkus

Det som slår mig är hur väldigt många det är som har Mammas på den goda sidan och hur många som har Hemlig på misstankelistan. Och att Snurris och Hemlig båda går ut med folk de tror är goda men inte alls är lika tydliga med vilka som de tror är onda. Niyama gör tvärtom och har halva deltagarlistan som misstänkta.

Niyama:
Ond: Bumpo, Snurris, Hemlig, Mammas

Nä. Mammas kändes skitskum kring röstningen men som någon (Ia?) skrev, varför ändra sådär om hon är ond? Kanske istället är nojig god? Om det stod mellan en ond och en god tror jag inte Mammas behövde ändra för att rädda hemlig, så det känns inte så troligt heller. Men Mammas är neutral för mig. Dig och Bumpo har jag noll koll på, ni kan vara vad som helst, finns smågrejer ni gjort som jag tycker är skumma (ang. Bumpo: om någon ond röstade på Q igår tror jag det var Bumpo!) men inget superkonstigt liksom. Snurris misstänker jag inte direkt? Vad har jag nu skrivit som gör att du tror det? :o

Niyama gör tvärtom och har halva deltagarlistan som misstänkta.

Ja, då bör jag ju kunna pricka nån rätt i alla fall :p.

Det som slår mig är hur väldigt många det är som har Mammas på den goda sidan och hur många som har Hemlig på misstankelistan.

Jag fattar inte riktigt hur Mammas kan vara så godad?! Hemlig brukar väl bli ganska misstänkt så det är inte så märkligt oavsett vilken roll hon har, men Mammas tycker jag inte riktigt gjort sig förtjänt (:p) av en godförklaring, tvärtom bör väl de flesta ha koll på hur svår hon är att läsa av?

Nä. Mammas kändes skitskum kring röstningen men som någon (Ia?) skrev, varför ändra sådär om hon är ond? Kanske istället är nojig god? Om det stod mellan en ond och en god tror jag inte Mammas behövde ändra för att rädda hemlig, så det känns inte så troligt heller. Men Mammas är neutral för mig. Dig och Bumpo har jag noll koll på, ni kan vara vad som helst, finns smågrejer ni gjort som jag tycker är skumma (ang. Bumpo: om någon ond röstade på Q igår tror jag det var Bumpo!) men inget superkonstigt liksom. Snurris misstänker jag inte direkt? Vad har jag nu skrivit som gör att du tror det? :o

Gällande Mammas så var det det faktum att du faktiskt röstade på henne som gjorde att jag satte henne på din misstänktalista ;) Snurris har du inte varit jättetydlig (det är för övrigt extremt få som varit jättetydliga) men jag gick på dessa två inlägg som ändå visar på någon form av misstro

Det är det jag inte fattar. Dessutom tycker Snurris att hemlig är god (eller i alla fall att Mammas är på fel spår med rösten där). Och så jäkla många kan inte veta om varandra.

Ja, det där att andra uttrycker sig ganska "säkert" om andras godhet fattar jag inte. SÅ mycket information kan omöjligt finnas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5