Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, nu undrar jag om jag inte fått helt fel angående Hemlig och BSF. Hemlig har känts uppriktig på sistone, och om båda är onda kan vi ta ut hemlig imorgon. Men BSF är ändå skummare med följande:

Jag skriver tidigare idag:
I inlägg #84 blir @Blacksmithfarm intressant, där hon först skriver om min teori, vilket innebär att hon uppfattat den, men ändå skriver att den är en hämndröst och dessutom att den sticker ut. Sedan röstar hon på cirkus för att det är mest skumt. När min röst var den som stack ut mest tidigare och inget nytt hänt från någon av oss? (Ser att @Idahoe tar upp samma sak ovan)

och svaret var detta:

Jadu, jag snurrade till det för mig igårkväll, vet inte riktigt hur jag tänkte faktiskt.
Jag satt och försökte bilda mig en uppfattning om Q, men kom ingenstans med det. Och då kände jag att jag inte visste vem jag skulle rösta på, då gick jag tillbaka till motiveringarna och då kändes cirkus svagast.

Jag funderade ju på Mammas röst som en (delvis iaf) hämndröst, för att jag inte tror att hon skulle dra sig för att sticka ut så, å andra sidan kanske det gäller både som ond och som god...

Ja, alltså. Jag utvecklade väl inte mina tankar så bra igår. Till stor del bestod de i att fundera kring Q-Niyama då jag inte visste vad jag skulle tro om dem. Då jag inte fick någon rätsida på det så gick jag tillbaka till mitt tidigare inlägg och valde då att rösta på cirkus för att hennes röst kändes som den hade svagast teori.

Dels känns det lite undansmygande att välja att gå på en tidig teori när mer ändå hänt för att hon inte lyckades reda ut tankarna om Q/Niyama, och hela inlägget är himla defensivt.

Nu när hemlig känns mindre misstänkt (inte omissänkt, bara mindre) iom svaren på slutet väljer jag att ändra min röst:

Mammas ändrar sin röst till BSF

Hm. Alltså. Jag reagerade på @Blacksmithfarm i förmiddags. Vet inte, men jag tyckte svaret där var rätt undanglidande/ursäktande. Antingen är hon bara god som rörde ihop det för sig igår och ber om ursäkt för det idag, eller så är hon ond som försöker stryka olk medhårs när hon börjar få misstankar emot sig.

@hemlig har å andra sidan varit väldigt självsäker idag. Flera inklusive jag själv har ifrågasatt hur hon håller Mammas och cirkus som goda på väldigt underliga grunder. Jag upplever inte att hon svarat det på ett bra sätt, även om hon blivit mindre tvärsäker i sina uttalanden frampå kvällen. Hennes uttalande om att "ni" röstat t Q igår skaver fortfarande lite, liksom att hon verkat så säker att en minst en ond röstat på Q.

För övrigt verkar som sagt väldigt många vara säkra på varandras godhet. :crazy: Vi borde väl max kunna ha 2 siade (om ett paket var sia) och 2 tvillingar? Eller är det trillingar möjligen? :p

Vill inte riskera att missa så:
Niyama röstar på BSF
dels pga det jag själv tyckt varit skumt med BSF (hennes svaga röstmotivering igår och det jag länkade till som Idahoe tog upp + BSFs ganska lama svar på det), men också för att Mammas drar upp misstankar mot henne men sen själv röstar på samma som BSF dvs hemlig. Det känns som att det är nåt skumt med dessa och det låter som att det står mellan hemlig och BSF.

Edit: jaha och då hade Mammas ändrat röst. Kanske tänker om i fall jag hinner.

DL 2
15:36 Blackmsithfarm röstar på hemlig

18:43 cirkus röstar på blacksmitfarm
19:28
Mammas röstar på Hemlig
20:02 hemlig röstar på blacksmithfarm
20:32 Snurrfian röstar på BSF
20:50 Mammas ändrar sin röst till BSF

Det är lite lurigt det där med tvillingar för även onda kan ju "låtsas" vara tvillingar för att framstå som goda.

DL 2

Mammas röstar på Hemlig

20:52 Niyama röstar på BSF

För övrigt verkar som sagt väldigt många vara säkra på varandras godhet. :crazy: Vi borde väl max kunna ha 2 siade (om ett paket var sia) och 2 tvillingar? Eller är det trillingar möjligen?

Jag är tveksam till att första paketet skulle vara en sia (för visst var det LL som valde paket ett åt gången?) eftersom det skulle kunna bli extremt mycket information första natten och så finns redan tvillingarna som vet om varandra. Men visst, det är möjligt. Hur som helst får jag inte ihop det alls nu.

Ferrari röstar på BSF

Då hon la en väldigt knepig röst på cirkus igår trots att hon tyckte att Mammas teori var den som stack ut mest. Sen känns hennes röst på hemlig rätt enkel, antagligen trodde hon väl att fler skulle rösta på henne eftersom hon var allmänt skum tidigare idag.

TVÅ! Världsapromise! Annars har jag skickat ut fel PM :angel::D

Glöm inte att rösta gänget, o jag tar gärna en röstsammanställning om nån har tid sedan, bra att ha att dubbelkolla med så jag inte antecknar fel här :) (Ev önskemål om ändrad tid för DL imorrn kväll kan tas emot- jag är hemma o flexibel! Likadant om ni vill köra natt-DL nån timme efter så som vi hade förr. Annars kör vi 21 och 10 framöver.).

För mig spelar det inte jättestor roll om vi kör dem samma kväll eller dagen efter. När jag kan vara vaken brukar jag gillar samma kväll, det blir oftast bättre fart i leken då. :)

Niyama ändrar röst till Mammas

kanske är helt fel ute men blir nojig av rösterna på BSF och Mammas ändring. Först drog hon upp ganska rejält med misstankar mot BSF, sen "följde" hon BSFs i rösten på hemlig och sen ändrade hon till BSF. Skumt?!

Alltså jag vet verkligen inte vem av hemlig och BSF som känns mest misstänkt för mig just nu. Men nu måste ju jag bestämma mig.
Jag tror ändå jag röstar på BSF, på grund av tidigare nämnda funderingar rån idag. Alltså hennes udda beteende igår (se mitt inlägg från imorse, hinner inte leta reda på det nu), samt hur undanglidande och ursäktande hon varit när hon svarade på det förut idag.

Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Alltså jag har värsta nojjan nu.

Om det visar sig att bsf är siare och har siat hemlig som ond är det stekpanneläge. Å andra sidan så borde det finnas åtminstone en (spionen som borde veta vem som är siad) som borde motsatt sig detta scenario som vi ser nu dvs ett mer eller mindre drev mot bsf.

D
Jag är tveksam till att första paketet skulle vara en sia (för visst var det LL som valde paket ett åt gången?) eftersom det skulle kunna bli extremt mycket information första natten och så finns redan tvillingarna som vet om varandra. Men visst, det är möjligt. Hur som helst får jag inte ihop det alls nu.
Det har du rätt i, tänkte inte på att det är LL som väljer paketen. Tänkte att Tomten borde velat få ut information så tidigt som möjligt. Fel av mig!

Alltså jag har värsta nojjan nu.

Om det visar sig att bsf är siare och har siat hemlig som ond är det stekpanneläge. Å andra sidan så borde det finnas åtminstone en (spionen som borde veta vem som är siad) som borde motsatt sig detta scenario som vi ser nu dvs ett mer eller mindre drev mot bsf.

Tycker BSF borde varit tydligare i så fall, jag uppfattade det inte så? Fast utan ängel är alla förstås jäkligt försiktiga.

DL 2

Mammas röstar på Hemlig

20:52 Niyama röstar på BSF
20:57 Ferrari röstar på BSF
20:59 Niyama ändrar röst till Mammas
20:59 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
Hemlig 1
BSF 6
Mammas 1

Niyama ändrar röst till Mammas

kanske är helt fel ute men blir nojig av rösterna på BSF och Mammas ändring. Först drog hon upp ganska rejält med misstankar mot BSF, sen "följde" hon BSFs i rösten på hemlig och sen ändrade hon till BSF. Skumt?!

Jag tycker att jag drog upp rejält med misstankar mot både hemlig och BSF. När sedan BSF röstade på hemlig tänkte jag att de kunde vara ulvar ihop som bestämt sig för att offra Hemlig och så BSF skulle ha alibiröstat, och just då kändes Hemlig skummare. Men Hemlig har känts uppriktig ikväll, så då känner jag att jag kan ge henne (?) en dag till att ge mig mer underlag på.

Jag förstår dock att det ser skumt ut,ville bara förklara mig. :)

TVÅ! Världsapromise! Annars har jag skickat ut fel PM :angel::D

Glöm inte att rösta gänget, o jag tar gärna en röstsammanställning om nån har tid sedan, bra att ha att dubbelkolla med så jag inte antecknar fel här :) (Ev önskemål om ändrad tid för DL imorrn kväll kan tas emot- jag är hemma o flexibel! Likadant om ni vill köra natt-DL nån timme efter så som vi hade förr. Annars kör vi 21 och 10 framöver.).

Jag har gärna nattDL ikväll, känner mig otålig :D

(Ev önskemål om ändrad tid för DL imorrn kväll kan tas emot- jag är hemma o flexibel! Likadant om ni vill köra natt-DL nån timme efter så som vi hade förr. Annars kör vi 21 och 10 framöver.)
Jag har släktmiddag imorgon eftermiddag kväll, bör kunna kolla leken 16-17 och sen först 21.30. Men efter det spelar det ingen roll för mig när övriga DL är,ta det som passar andra så får jag i så fall rösta tidigt igen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar