Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om vi leker i fler lekar ihop kommer du lära dig lite hur jag leker, dvs ofta förvirrat ;)
Nej, jag menade inte att nån gjort nåt som verkar ont redan i första DL, men att jag tror att åtminstone en ulv röstade på q.
Jag väljer i nuläget att lita på cirkus, som håller dig för god. Det finns två scenarion där ni båda kan vara goda och jag hoppas det är ett av dom och att ni inte bägge sitter i lyan och skrattar just nu.

Tror låter ju betydligt mindre säkert än du uttryckt dig förut.

Kunde du inte bara fortsätta bete dig misstänkt så jag kunde somna i soffan säker på mitt val? :p Nu börjar jag ju vela!

Ska läsa om lite, återkommer.

Tycker det känns en aning jobbigt att @Mammas drar upp misstankar mor @Blacksmithfarm men sen istället lägger en röst på @hemlig precis som BSF gjorde?! Fattar Mammas noja om att det kanske inte är rätt att rösta på BSF, men att dessutom lägga rösten på samma som BSF känns sådär.

Jag drog upp misstankar mot båda, när BSF röstade på hemlig kändes det som att de stod på båda sidor och jag var på väg att somna i soffan så ville lägga en röst så jag inte missade. Nu är jag lite piggare, så ska läsa om och se om jag omvärderar. @hemlig känns uppriktig nu i slutet, så nu vet jag inte alls.

Nu börjar jag bli lite mer kluven i vad jag ska rösta. Hemlig menar att cirkus känns god och eftersom cirkus säger detsamma om mammas så börjar jag få en helt ny bild.

Jag börjar bli osäker men känner att jag måste rösta vilken minut som helst eftersom den lille är extremt kinkig.

Eftersom jag inte litar på att ha tillräcklig täckning på mobilen ikväll så lägger jag en säkerhetsröst nu, så att jag inte missar DL.
Om jag hinner hänga med i leken och något annat mer misstänkt dyker upp så kommer jag troligen att ändra min röst.

Blacksmithfarm röstar på hemlig
Då hennes röst är den som mest signalerar "flyter med under radarn" för mig. Med en lagom förstadagsteori/röst.
Jag kan inte riktigt förstå varför BSF pekar ut hemlig som den enda som "flyter med under radarn", jag tycker att Idahoes röst på Bumpo är precis lika outstickande, och jag ser inte att BSF ens har reflekterat över det utan för det väldigt lätt för sig genom att rösta på Hemlig, den som har blivit ifrågasatt. För att använda BSF egna ord, ett sätt att "flyta med under radarn" tycker jag. Varför blir en röst mer skum för att ingen följer den? O_o
Snurrfian röstar på BSF eftersom jag tror att hon är en ulv, hon gör det väldigt lätt för sig genom att rösta på någon som har fått lite ifrågasättande utan att egentligen kunna peka på något som är skumt.

Nu börjar jag bli lite mer kluven i vad jag ska rösta. Hemlig menar att cirkus känns god och eftersom cirkus säger detsamma om mammas så börjar jag få en helt ny bild.

Jag börjar bli osäker men känner att jag måste rösta vilken minut som helst eftersom den lille är extremt kinkig.

Det är det jag inte fattar. Dessutom tycker Snurris att hemlig är god (eller i alla fall att Mammas är på fel spår med rösten där). Och så jäkla många kan inte veta om varandra.

Det är det jag inte fattar. Dessutom tycker Snurris att hemlig är god (eller i alla fall att Mammas är på fel spår med rösten där). Och så jäkla många kan inte veta om varandra.

Det har du en poäng i. Någon av dem kan ju vara ond som försöker stryka en god medhårs för att inte bli misstänkt.

Men vänta nu - det var ett jävla luskande efter tvillingar helt plötsligt - är det inte dom onda som ska hittas? och nu kom Snurris, min andra toppkandidat till att vara skum och röstade på samma som jag gjorde, dessutom håller hon hemlig som god- även hemlig håller mig som pålitlig och nu får jag storjävla nojja. Både bsf och Mammas har röstat på hemlig. Jag tror att jag kanske har hamnat snett faktiskt.

Jag undrar om det är så att snurris och hemlig i själva verket är lyakompisar och skitnöjda med att få ut BSF?

Okej, leken är snabbt igenomläst så jag kna ha glömt eller missat något nu. Men ändå.
Jag tror inte vi spelat ihop förut? Tror inte det. Jag brukar vara både hemlig och, framförallt, förvirrad, när jag leker :angel:.
Jo, det har vi gjort vill jag minnas även om det var ett tag sen (min telefon ville få det till att du hette helig jämt :p)

För att q var god.

Tillägg: Klart som korvspad att lyan hellre vill ha ut en god än en lyamedlem. Det behöver man ingen särskild tankeverksamhet för att förstå.
Var de övriga röster låg vet jag inte alls, jag vet ju inte heller om nån ulv röstade på q men jag har svårt att tro att de inte skulle gjort det.
Tar upp det här igen. Har du svarat på det @hemlig så har jag missat det och ber om ursäkt. Men, du håller cirkus som god för att hon tror att Mammas är god? Jag förstår inte riktigt varför? Och, är det någon av de andra med 2 röster som du tror är ond då, om lyan skulle försökt rädda denne genom att få ut Q? Eller vvarför skulle det annars spela nån roll för dem vilken av de goda som ryker?
Jag har ingen aning, det kan ju mycket väl varit en eller flera onda som röstade på Q, men min erfarenhet är att onda brukar ligga lite lågt i början.

Inser att jag blir lite sysslolös när @Mammas är med, hon har redan ifrågasatt det jag undrar över :D Betyder dock inte att jag håller Mammas som god, hon kan vara vad tusan som helst.
Jag kan hålla med :p Jag läste igenom leken nu, och nästan varje gång när jag kom på en fråga jag ville ställa till någon eller be om förtydligande, så hade antingen du eller Mammas redan gjort det. Ni kan väl spara lite till mig iaf? ;)

Jag kan inte riktigt förstå varför BSF pekar ut hemlig som den enda som "flyter med under radarn", jag tycker att Idahoes röst på Bumpo är precis lika outstickande, och jag ser inte att BSF ens har reflekterat över det utan för det väldigt lätt för sig genom att rösta på Hemlig, den som har blivit ifrågasatt. För att använda BSF egna ord, ett sätt att "flyta med under radarn" tycker jag. Varför blir en röst mer skum för att ingen följer den? O_o
Snurrfian röstar på BSF eftersom jag tror att hon är en ulv, hon gör det väldigt lätt för sig genom att rösta på någon som har fått lite ifrågasättande utan att egentligen kunna peka på något som är skumt.
Utan att försvara någon så tänker jag att det kanske fanns lite mer att gå på i leken när hemlig lade sin röst än vad det fanns när jag lade min och typ ingen skrivit någonting? :)

Och hur många tvillingar finns det i den här leken egentligen? Just nu känns det som väldigt många :confused:

TVÅ! Världsapromise! Annars har jag skickat ut fel PM :angel::D

Glöm inte att rösta gänget, o jag tar gärna en röstsammanställning om nån har tid sedan, bra att ha att dubbelkolla med så jag inte antecknar fel här :) (Ev önskemål om ändrad tid för DL imorrn kväll kan tas emot- jag är hemma o flexibel! Likadant om ni vill köra natt-DL nån timme efter så som vi hade förr. Annars kör vi 21 och 10 framöver.).

och nu kom Snurris, min andra toppkandidat till att vara skum och röstade på samma som jag gjorde, dessutom håller hon hemlig som god- även hemlig håller mig som pålitlig och nu får jag storjävla nojja.

Ja, det där att andra uttrycker sig ganska "säkert" om andras godhet fattar jag inte. SÅ mycket information kan omöjligt finnas.

BSF röstar på hemlig (1)
Cirkus röstar på BSF (1)
Mammas röstar på Hemlig (2)
hemlig röstar på BSF (2)
snurris röstar på BSF (3)

Typ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar