Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte du ljuger. Jag försökte bara utveckla hur jag tänkte då. Att rösten skulle kunna ses som en hämndröst, oavsett om den var det eller inte.
Jag tänker ofta att en röst som man lägger på den som röstat på en själv blir en slags hämndröst per automatik, men jag kanske tänker fel då.

Ja, det gjorde jag väl. Jag vet inte faktiskt. Jag kände att cirkus teori kändes svagare och därför valde jag att rösta där istället.

Ok, då hänger jag med! (Och alltså, jag hade inte blivit förnärmad om du trodde att jag ljög - det är ju det leken går ut på för de onda, så det vore ju inte konstigt om du trodde att jag gjorde det om du tror att jag är ond. Ville bara ha en motivering isf.)

Ah, jag tänker inte så. Om jag skrivit "cirkus röstar på mig, så jag tror hon är ond, därför röstar jag på henne" då är det en hämndröst. Om det är en teori som är tillämpbar även om de inte röstat på en är det inte en hämndröst, i mitt tycke.

Ok, då hänger jag med! (Och alltså, jag hade inte blivit förnärmad om du trodde att jag ljög - det är ju det leken går ut på för de onda, så det vore ju inte konstigt om du trodde att jag gjorde det om du tror att jag är ond. Ville bara ha en motivering isf.)

Ah, jag tänker inte så. Om jag skrivit "cirkus röstar på mig, så jag tror hon är ond, därför röstar jag på henne" då är det en hämndröst. Om det är en teori som är tillämpbar även om de inte röstat på en är det inte en hämndröst, i mitt tycke.
Jag håller ju egentligen med om den definitionen, men tänker lätt hämndtöst oavsett motivering i alla fall.
"Vad hjärnan vill är det inte alltid kroppen gärna gör" - eller nåt:p

@Araminta sticker ut i inlägg #87. Hon skriver att hon röstar på niyama baserat på att hon skriver men inte tillför något relevant. Och så ett "Sorry!" på det? Varför sorry? Är det för att hon tycker att den är dålig? Varför ursäkten Ara? Ser att du inte såg rösten så du visste inte att det var en andraröst.

Det hade kunnat vara en ;) -smiley efter sorry:et. Det var menat som en hint om att jag visste hur svag teorin var men att jag ändå behövde rösta.

Tycker det är svårt att få något att gå på. Om man tittar på röstlistan så var det Snurrfian, Bumpo och Niyama (+ Mirtai ) som röstade på Quarter.

Är det ett räddningsförsök av en ulv så är det bara cirkus som hade två röster i slutet. Niyama hade två fram tills 21.40 när Q röständrade till Snurrfian.

Möjligheten finns ju att det bara var goda som hade mer än en röst också. Och då kan gremlins röster lika exakt var som helst.

Precis som andra reagerade jag lite på @hemlig igår när hon fint påpekade att vi röstade ut Q. @Mammas hade en rätt hyfsad poäng i det att hemlig inte precis hade försökt förhindra det Heller. Sen verkar det också som att hemlig verkar rätt besluten i att det är minst en ond som röstat på Quarter. Jag är minst lika övertygad om att det kan vara enbart goda, eller vem vet. Kanske bara är onda som röstat där.

Så just nu känns det som om jag stampar på samma ställe. Och flera har inte skrivit under dagen Heller så då blir det ännu svårare.

2. cirkus
3. bumpo
4. Snurrfian
5. Mammas
6. hemlig
7. Ferrari
8. Idahoe
10. Blacksmithfarm
11. Niyama
12. Araminta

Vi är 10 kvar, 12 från början. Om vi utgår från 1/3 onda så borde det vara 4 ulvar. Det betyder att om en god åker i lynch och käket lyckas (vilket det nog dessvärre gör iom med att det inte finns någon ängel kvar) så kan leken vara slut redan imorgon efter NattDL. Därför är det som jag ser det helt avgörande att vi får ut en ulv nu

2. cirkus
3. bumpo
4. Snurrfian
5. Mammas
6. hemlig
7. Ferrari
8. Idahoe
10. Blacksmithfarm
11. Niyama
12. Araminta

Vi är 10 kvar, 12 från början. Om vi utgår från 1/3 onda så borde det vara 4 ulvar. Det betyder att om en god åker i lynch och käket lyckas (vilket det nog dessvärre gör iom med att det inte finns någon ängel kvar) så kan leken vara slut redan imorgon efter NattDL. Därför är det som jag ser det helt avgörande att vi får ut en ulv nu
Nä, det blir väl avgörande lynch imorgon i så fall?

Jag tycker det ser mörkt ut just pga käket med största sannolikhet kommer att lyckas.

Äh, vi har tvillingar som känner till varandra, en spion, förhoppningsvis en lyckad sia och så eventuella paket på det. Vanligast är ju att två goda dör första dygnet, och att det kan vara avgörande lynch dag 3. Visst är det trist att ängeln dog men tycker goda har bra förutsättningar fortfarande.

Nu ska vi se här.

@cirkus Har ju dragit till sig lite uppmärksamhet redan sen igår. Det jag reagerar på är hennes fråga till Mammas om vad hon tror om Snurrfian (inlägg #171) Cirkus var själv misstänksam mot Snurris två inlägg tidigare och det känns någonstans som att hon lite söker stöd och bekräftelse av Mammas med sin fråga

@Snurrfian Även hon har hamnat lite i blåsväder och jag får väl erkänna att jag inte riktigt hänger med i svängarna när hon skriver. Mycket verkar utgå från "röstningsmönster" (i brist på bättre ord) och hur ulvar brukar spela. För mig som inte spelat på länge blir det lite konsipartionsteoretiskt men där har ju Snurris bättre på fötterna så det är svårt att säga.

@Mammas Har en lång debatt med flera deltagare om definitionen av "hämndröst" och är väldigt mån om att få upprättelse. Jag vet inte hur relevant jag tycker att den är, varken åt ena eller andra håller.

@Blacksmithfarm Känns allmänt förvirrad och framför allt väldigt ursäktande i sina inlägg. Det är rörigt och hon backar väldigt fort när någon går emot. Lägger en tidig röst på Hemlig med en, vad jag tycker, svag teori om att flyta med i sin röst på Q

@hemlig Är väldigt självsäker i det hon skriver ("Ni har röstat ut ängeln", "Du har fel", "Det behöver man ingen särskild tankeverksamhet för att förstå"). Jag hänger inte heller här helt med i resonemangen bakom denna självsäkerhet och vet ej helt hur jag ska tolka den.

@Ferrari Skriver mycket men säger egentligen inte så mycket, plockar mest upp andras teorier.

Det var första reflektionerna efter att ha läst tråden från lynch 1 och framåt. Inser att jag helt missat @Niyama , @bumpo och @Idahoe . Antingen har de inte skrivit något eller så är de än mer gracila än Ferrari. Jag ska läsa igenom en gång till.

Kollar på röstningen.

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

bumpo 1
Mammas 1
cirkus 2
Blacksmithfarm 2
Niyama 1
Idahoe 1
quarter4ever 3

Den är ju så spridd så det är svårt att säga så mycket om. Jag hade två röster ett tag men jag vet ju min roll. Mammas bör väl inte ha hunnit se Q4s ändring så hon lär väl inte ha försökt rädda cirkus (om deras röstande tidigare skulle varit nåt alibiröstande). Och ingen kunde känna till Qs roll, onda kunde bara veta att hon var god men inte roll.

Jag skulle inte bli förvånad om Bumpo eller Snurris är ond, det var ju lätt att haka på mot Q när jag och Q hade den diskussionen igår. Men det kan lika gärna vara två goda som tyckte hon var lika underlig som jag tyckte.

Ska läsa igenom resten nu.

2. cirkus - det är jag
3. bumpo - la en andraröst på Q, efter det så har hon varit väldigt tyst kan jag tycka. Hennes röstmotivering bygger på andras resonmang mer än eget tänk. De få terorierna om andra är inga direkt egna reflektioner mer sammanfattning, möjligen att hon också kallar Mammas röst på mig för hämdröst
4. Snurrfian - jag tycker att hennes röst på Q också skaver, även om hon förklarat sig så hänger rätt mycket av hennes tankar inte ihop, tex för hon det till att Mammas röstade på bsf som inte hade någon röst, när hon hade det.
5. Mammas - mammas, mammas, mammas, röstade på mig igår för att jag sa samma sak två gånger, sen så ändrade hon sin röst från mig till bsf. Jag vet ju min roll och utifrån det så tänker jag att om hon är ond så ser jag inte poängen i den ändringen alls för en ond så borde det kvittat om jag eller Q åkte. Jag är absolut inte säker, men detta gör jag att jag vågar hålla Mammas något godare
6. hemlig - har väldigt få inlägg och intrycket är väl inte superstabilt precis. Tanken att någon ulv skulle ha röstat på q är väl inte direkt en kioskvältare, vore bra att se mer från henne idag
7. Ferrari - inte heller jättemycket tankar, men hon röstar på bsf med en röst som jag kan förstå. Första DL är skitsvårt, men bsfs röst på mig var märklig tycker jag så jag fattar hennes röst. Just nu ser jag henne som neutral
8. Idahoe - gräver på så gott det går med den bristfälliga info som funnits. Hittills ingenting som jag reagerat på.
10. Blacksmithfarm - skum röst igår, skum röst idag. Inte på själva personen hon röstade på egentligen, men teorin känns otroligt defensiv, som om hon inte vill avslöja sig och det tycker jag är rätt typiskt ond spelare. Ondvibbar här, inte jättestarka, men ändå finns dom där
11. Niyama - lägger tredje rösten på q- inte förvånande att hon lägger den på q iofs efter deras dividerande, men det jag reagerar på idag är Niyamas lite laid backa inställning till det jag tycker är ett ganska skarpt läge. När Niy är god brukar hon vara närmast paranoid. Jag får inga godvibbar precis.
12. Araminta - vet inte här heller. En röst på Niyama igår som innehöll ett mycket konstigt "Sorry!" som jag har jättesvårt att placera, mest känns det som jag är skitförvirrad god som inte vet vad jag ska rösta, Förlåt om det är på en fellow-god. Så neutral för stunden i allafall

jag behöver lägga en röst nu.

Den som jag reagerar mest på är blacksmitfarm. Dels för hennes röst igår på mg som verkligen var jätteunderligt motiverat. Visst var min röst inte briljant, men motiveringen att min motivering var svag, tycker jag är skumt. Idag en "enkel" röst Knappt några teorier på någon annan, jag tror hon håller korten nära bröstet för att inte ge några spår till kompisar om hon ryker.

cirkus röstar på blacksmitfarm

Jag kommer eventuellt att sporadiskt kunna läsa lite under kvällen hoppas jag hinner in och ändra om något verkar mycket skumt

12. Araminta - vet inte här heller. En röst på Niyama igår som innehöll ett mycket konstigt "Sorry!" som jag har jättesvårt att placera, mest känns det som jag är skitförvirrad god som inte vet vad jag ska rösta, Förlåt om det är på en fellow-god. Så neutral för stunden i allafall

Exakt så :D Se även mitt svar till Mammas högre upp i tråden :)

Jag reagerade ju på @Blacksmithfarm s röst igår och tycker det Idahoe och Mammas tar upp idag är intressant. (Idahoes inlägg)
Tycker BSFs svar är lite lamt. Hennes röstinlägg kom så pass sent att det trots allt hänt en del, och ändå så svag motivering?

Inser att jag blir lite sysslolös när @Mammas är med, hon har redan ifrågasatt det jag undrar över :D Betyder dock inte att jag håller Mammas som god, hon kan vara vad tusan som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar