Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mammas är tillbaka :love: och verkar på hugget i vanlig ordning. Hennes röständring i sista miinuten till BSF kan verka lite märklig, men den diskussionen har redan tagits upp och jag tycker att den har förklarats på ett godtagbart sätt.
Mammas verkar i stort komma med vettiga tankar. Men den magkänslan är inget jag vågar lita helt på då hon mycket väl kan lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan att jag märker det...

Om jag bara skrivit det en gång så hade du inte reagerat menar du?

Det är ju svårt att värja sig emot att jag skrev en sak två gånger för det gjorde jag ju, men varför är det så skumt undrar jag?

Jag hade nog reagerat även om det bara varit en gång, ingen förväntar sig liksom att det ska vara en tokstark teori dag ett. Men iom att det var fler gånger blev det ännu mer utstickande. Men det är inte jätteskumt, mer så att jag kommer hålla ett öga på dig. Tycker att det är andra som är betydligt skummare än dig.

Nu hinner jag inte mer iinnan Dl, och innan jag måste iväg för dagen.
Förutsatt att jag överlever natten ska jag försöka titta in lite senare under dagen. :)

@Mammas är tillbaka :love: och verkar på hugget i vanlig ordning. Hennes röständring i sista miinuten till BSF kan verka lite märklig, men den diskussionen har redan tagits upp och jag tycker att den har förklarats på ett godtagbart sätt.
Mammas verkar i stort komma med vettiga tankar. Men den magkänslan är inget jag vågar lita helt på då hon mycket väl kan lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan att jag märker det...

Det är kul att vara tillbaka! :love:

Exakt vad i ändringen tycker du är märklig? :)

Uppdatering!

Gremlins.png

Det här var ju skitbra! Lucia på ett flygplan till solen och ingen som störde nattens aktiviteter (hon är faktiskt sjukt störande när hon kommer och sjunger och viftar med stearinljus just när man ska äta upp nån). Gremlins passade på att fira lite extra och ha nattbio. Tyvärr för en av nissarna så råkade hon bli kissnödig och gå upp just i fel tidpunkt när de höll på att fixa popcorn till filmen.. så även hon lyckades bli poppad.

Mirtai var tomtenisse/bybo

DL ikväll 21.00
Natt-DL imorgon lördag 10.00

@hemlig har varit rätt... hemlig :p hittils. Hennes röst på mig var OT-baserad och ungefär lika starkt motiverad som min egen röst var. Däremot godförklarar hon sig lite väl tydligt efter DL, något som @Mammas uppmärksammar. Jag vet inte om det gör henne misstänkt egentligen, men kanske värt att hålla i minnet.
Jag tror inte vi spelat ihop förut? Tror inte det. Jag brukar vara både hemlig och, framförallt, förvirrad, när jag leker :angel:.

@hemlig har jag ju ifrågasatt förut, och hon röstar på idahoe på grund av dåligt baserad röst. När rösten är en förstaröst baserad på OT. När Hemlig lägger sin röst finns en del annat. Så att ducka för att lägga en röst som gör skillnad och sedan komma in och gnälla på att "ni andra" röstat ut ängeln är rätt skumt tycker jag. Här är det inlägget: #147. Hon har heller inte varit inne och lobbat för att Q inte ska röstas ut, så vad har du gjort för att förhindra att Q åkte? Här svarar hon att hon inte kan göra det när hon inte vet roller ( #161), men då kan ju de som röstade ut det inte veta det heller? Så varför ska de få skuld för det?
Jag tror, som jag sa igår, att åtminstone en ulv finns bland rösterna på q. Ulvarna är de enda som vet vilka som är onda och vilka som är goda. De visste med andra ord att q var god, att hon var ängel är bara en bonus för lyan. Tvillingarna känner till varandra och förhoppningsvis har siaren siat inatt och känner därmed till en spelare också.

Jag tror, som jag sa igår, att åtminstone en ulv finns bland rösterna på q. Ulvarna är de enda som vet vilka som är onda och vilka som är goda. De visste med andra ord att q var god, att hon var ängel är bara en bonus för lyan. Tvillingarna känner till varandra och förhoppningsvis har siaren siat inatt och känner därmed till en spelare också.

Vad baserar du det på? Vad har ulvarna att vinna på att rösta ut Q? Menar du att någon av de som hade två röster är i lyan och ulvarna ville rädda hen? Eller varför skulle de anstränga sig för att rösta ut just Q?

Vad baserar du det på? Vad har ulvarna att vinna på att rösta ut Q? Menar du att någon av de som hade två röster är i lyan och ulvarna ville rädda hen? Eller varför skulle de anstränga sig för att rösta ut just Q?
För att q var god.

Tillägg: Klart som korvspad att lyan hellre vill ha ut en god än en lyamedlem. Det behöver man ingen särskild tankeverksamhet för att förstå.
Var de övriga röster låg vet jag inte alls, jag vet ju inte heller om nån ulv röstade på q men jag har svårt att tro att de inte skulle gjort det.

@Snurrfian skriver sitt "hämndröst"-inlägg i inlägg #80. Visst är min röst inte stark, men den är inte heller OT-baserad som hon säger. Tycker också att inlägg #83 skaver lite, varför skulle jag vara fredad från en röst pga att jag är återvändare? Sedan att en kanske inte lägger en avgörande röst baserad på OT, men en förstaröst kan ju inte vara något uppseendeväckande? Har svarat henne redan idag på det hon skrev där.
Det har varit så tidigare i lekar det senaste året att man inte röstar på nya eller återvändare första dl, de få som har gjort det har oftast visat sig onda eftersom de då har räknat med att ingen ska följa med i deras röst, just för att man inte "ska" rösta på nya/återvändare i första dl.

För att q var god.

Tillägg: Klart som korvspad att lyan hellre vill ha ut en god än en lyamedlem. Det behöver man ingen särskild tankeverksamhet för att förstå.
Var de övriga röster låg vet jag inte alls, jag vet ju inte heller om nån ulv röstade på q men jag har svårt att tro att de inte skulle gjort det.

Absolut! Vad är det som gör att du misstänker att Niyama eller Cirkus är onda? För om ingen lyamedlem ligger i riskzon att åka ut finns ingen anledning till de onda att se till att en god åker före en annan. Alltså måste du ha något belägg för att någon av de andra med två röster verkade onda för att de skulle gå in för att rädda denna genom att få ut just q?

Det har varit så tidigare i lekar det senaste året att man inte röstar på nya eller återvändare första dl, de få som har gjort det har oftast visat sig onda eftersom de då har räknat med att ingen ska följa med i deras röst, just för att man inte "ska" rösta på nya/återvändare i första dl.

Aha, då hänger jag med. Så länge en inte hittar just något misstänkt gissar jag. (För det händer ju att någon är misstänkt innan DL 1. :)

För att q var god.

Men hur ofta gör lyan någon större insats i första deadline? Innan något har hänt så är det väldigt svårt att hitta de onda och oftast blir rösterna rätt spridda om inget extremt dyker upp. Men visst kan det ha varit så att någon ond var påväg att åka ut så att lyan valde att rösta på Q. Men det kan ju också vara så att ingen ond har röstat på Q. Tex Mirtai röstade på Q om än sent, och hon var ju en liten harmlös tomtenisse :(

Fast varför är det just förbehållet onda - att inte vilja att någon ska följa rösten alltså?

Fast varför är det just förbehållet onda - att inte vilja att någon ska följa rösten alltså?
Inte förbehållet de onda om det är så att den goda inte vet vem den ska rösta på, men om man tittar tillbaka i lekarna så har det oftast varit en ond som har röstat på en ny/återkommer i första dl. Som god vill man helst hitta en ond och få fler att följa den rösten och få ut onda. Men som ond kan det vara smart att ligga lågt och inte sticka ut med sin röst. Sen röstar onda på onda för att skapa sig ett alibi, absolut.

En jag reagerar lite på är @Blacksmithfarm

Jag försttår inte riktigt hur du tänkte här?
I första inlägget där du tar upp vilka som röstat så verkar du inte direkt reagera på @cirkus röst utan menar att @Mammas är mest utstickande. I nästa inlägg röstar du på cirkus med vad jag uppfattar som en rätt svag teori som hade kunnat gälla de flesta i leken eftersom det var DL1. Slutligen säger du att cirkus motivering kändes svagast eftersom det var gott om tid för Mammas att hinna in och rösta i tid? :confused:
Du får gärna förklara lite hur du tänkte, och vad du menade i sista inlägget jag citerat
Jadu, jag snurrade till det för mig igårkväll, vet inte riktigt hur jag tänkte faktiskt.
Jag satt och försökte bilda mig en uppfattning om Q, men kom ingenstans med det. Och då kände jag att jag inte visste vem jag skulle rösta på, då gick jag tillbaka till motiveringarna och då kändes cirkus svagast.

Jag funderade ju på Mammas röst som en (delvis iaf) hämndröst, för att jag inte tror att hon skulle dra sig för att sticka ut så, å andra sidan kanske det gäller både som ond och som god...

I inlägg #84 blir @Blacksmithfarm intressant, där hon först skriver om min teori, vilket innebär att hon uppfattat den, men ändå skriver att den är en hämndröst och dessutom att den sticker ut. Sedan röstar hon på cirkus för att det är mest skumt. När min röst var den som stack ut mest tidigare och inget nytt hänt från någon av oss? (Ser att @Idahoe tar upp samma sak ovan)
Ja, alltså. Jag utvecklade väl inte mina tankar så bra igår. Till stor del bestod de i att fundera kring Q-Niyama då jag inte visste vad jag skulle tro om dem. Då jag inte fick någon rätsida på det så gick jag tillbaka till mitt tidigare inlägg och valde då att rösta på cirkus för att hennes röst kändes som den hade svagast teori.

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Och så är det snart dags för mig att lägga dagens röst...
Q reagerade på @Mammas röständring som innebar att Q "tog ledningen" och åkte ut igår. Rösterna kom tätt så det är inte helt säkert att Mammas sett rösterna på Q (minns inte om hon skrivit något om det?) Har hon inte det så innebär det att hon valde att ge mig istället för cirkus två röster. Visst skulle det kunna vara så att cirkus och mammas är ulvar och Mammas ändrar för att rädda cirkus, men: 1 varför rösta på cirkus i första läget isf? 2 Tror inte Mammas skulle dra sig för att rösta ut en kollega snarare än att riskera att dra blickarna till sig med en röständring?

Håller med om att ifall alla kandidater med mer än en röst var goda så kan ulvarna ha legat lågt och bara lagt ströröster. Där tycker jag nog att @hemlig s röst sticker ut genom att vara mitt i och en röst som ingen följde (har inte gått tillbaka och kollat hennes teori än.).
Eller så har ulvarna varit mer aktiva i röstningen, kanske speciellt om en kollega legat i blåsväder... Men det är svårt att gissa sig till nu, tycker jag.

Jadu, jag snurrade till det för mig igårkväll, vet inte riktigt hur jag tänkte faktiskt.
Jag satt och försökte bilda mig en uppfattning om Q, men kom ingenstans med det. Och då kände jag att jag inte visste vem jag skulle rösta på, då gick jag tillbaka till motiveringarna och då kändes cirkus svagast.

Jag funderade ju på Mammas röst som en (delvis iaf) hämndröst, för att jag inte tror att hon skulle dra sig för att sticka ut så, å andra sidan kanske det gäller både som ond och som god...

Ja, alltså. Jag utvecklade väl inte mina tankar så bra igår. Till stor del bestod de i att fundera kring Q-Niyama då jag inte visste vad jag skulle tro om dem. Då jag inte fick någon rätsida på det så gick jag tillbaka till mitt tidigare inlägg och valde då att rösta på cirkus för att hennes röst kändes som den hade svagast teori.

Min röst var inte en hämndröst. Dels motiverade jag den och har sedan skrivit flera gånger att det inte var en hämndröst. Du får gärna motivera om du tror att jag ljuger om det.

Fast du reagerade ju mest på min röst när du skrev inlägget. Vad fick dig att ändra dig?

Eftersom jag inte litar på att ha tillräcklig täckning på mobilen ikväll så lägger jag en säkerhetsröst nu, så att jag inte missar DL.
Om jag hinner hänga med i leken och något annat mer misstänkt dyker upp så kommer jag troligen att ändra min röst.

Blacksmithfarm röstar på hemlig
Då hennes röst är den som mest signalerar "flyter med under radarn" för mig. Med en lagom förstadagsteori/röst.

De jag funderat mest på under dagen är @hemlig och @Blacksmithfarm

Och nu kommer BSF in och teoriar och röstar mot Hemlig? Jag funderar på om de står på olika sidor (eller för all del är två goda som teoriar mot varann), men de kan också sitta i lyan och tycka att BSF får bra alibi om hemlig åker. Så well, det gör egentligen inget med mina misstankar. Men ville skriva ut mina tankar iaf. :p

Eftersom jag inte litar på att ha tillräcklig täckning på mobilen ikväll så lägger jag en säkerhetsröst nu, så att jag inte missar DL.
Om jag hinner hänga med i leken och något annat mer misstänkt dyker upp så kommer jag troligen att ändra min röst.

Blacksmithfarm röstar på hemlig
Då hennes röst är den som mest signalerar "flyter med under radarn" för mig. Med en lagom förstadagsteori/röst.
Va? För att det var en förstadagsröst?
Jaja, du har fel i alla fall.
Jag ska iväg och hämta sambon på stationen och handla så kommer inte komma till buke på ett par timmar.

Min röst var inte en hämndröst. Dels motiverade jag den och har sedan skrivit flera gånger att det inte var en hämndröst. Du får gärna motivera om du tror att jag ljuger om det.

Fast du reagerade ju mest på min röst när du skrev inlägget. Vad fick dig att ändra dig?
Jag tror inte du ljuger. Jag försökte bara utveckla hur jag tänkte då. Att rösten skulle kunna ses som en hämndröst, oavsett om den var det eller inte.
Jag tänker ofta att en röst som man lägger på den som röstat på en själv blir en slags hämndröst per automatik, men jag kanske tänker fel då.

Ja, det gjorde jag väl. Jag vet inte faktiskt. Jag kände att cirkus teori kändes svagare och därför valde jag att rösta där istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar