Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni? Really? Oavsett om du var med och röstade ut Q eller inte var du uppenbarligen inte inne och försvarade henne, lite ofint att komma in och säga "ni" i det läget. Det känns skumt för mig, som att du vill göra det tydligt att du iaf inte var med och röstade ut henne. Det är första dagen, det är knappast så att de som röstar ut någon har koll på vem de röstar ut. Mer än möjligtvis onda, som har koll på varann.
Ja, ni. Jag röstade inte på q. Jag har väldigt svårt att försvara någon som jag inte vet vad den har för roll, eller hur? Däremot när fler följer varandra och röstar på samma i DL1, ja det gör att jag tror att minst en ulvröst ligger där.

16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Ja, ni. Jag röstade inte på q. Jag har väldigt svårt att försvara någon som jag inte vet vad den har för roll, eller hur? Däremot när fler följer varandra och röstar på samma i DL1, ja det gör att jag tror att minst en ulvröst ligger där.

Så kan det säkert vara. Å andra sidan är det inte ovanligt att även goda drevar. Så att skriva som du gör känns för mig som att peka ut att du minsann inte var med och röstade ut den goda, som för att visa på att du måste vara god. Och det får mig att bli misstänksam mot dig.

De är för övrigt bara tre som röstat på Q, så det är inte så många, det är inte alls helt otroligt att alla skulle vara goda. Sedan kan det såklart vara en ond av dem, men ser inte riktigt varför det promt skulle vara så?

De är för övrigt bara tre som röstat på Q, så det är inte så många, det är inte alls helt otroligt att alla skulle vara goda. Sedan kan det såklart vara en ond av dem, men ser inte riktigt varför det promt skulle vara så?

För all del kan fler än en vara ond också, men jag ser inte något som tyder på varken det ena eller det andra just nu.

Jag tycker det är lite underligt att ingen reagerade på Q's röständringar, det är jäkligt olikt henne att byta röst sådär. Frågan är om jag hade reagerat på det där i lekens hetta, men nu efteråt så tänker jag att det är annorlunda mot hur hon brukar göra, vilket borde kunnat tytt på en viktig god roll (som det också var).

Jag tycker det är lite underligt att ingen reagerade på Q's röständringar, det är jäkligt olikt henne att byta röst sådär. Frågan är om jag hade reagerat på det där i lekens hetta, men nu efteråt så tänker jag att det är annorlunda mot hur hon brukar göra, vilket borde kunnat tytt på en viktig god roll (som det också var).

Brukar inte hon röständra? Jag fick för mig det. Första ändringen tänkte jag kunde vara antingen för att hon köpte vad jag skrev liksom helt ärligt ändrade uppfattning (som det uppenbarligen var) eller att hon insåg att det drog för mycket uppmärksamhet att köra på det spåret och "spelade god" som tog in argumenten och ändrade.

@cirkus skrev visserligen att hon hade tidsbrist idag, men att lägga en ot röst på en återvändare i första dl? Det känns lite skumt, nog har det väl varit en oskriven regel att återvändare och nya är fredade i första dl? Sen kan det absolut vara så att Cirkus inte ser mammas som återvändare och därför la rösten där, ett annat alternativ är att de är kollegor i lyan och därför röstar på varandra. Men det känns lite väl genomskinligt, men kanske just därför? :crazy:

Hela detta resonemang skaver. Jag undrar varför du inte röstade på mig eller Mammas om detta nu var misstänkt, utan valde Q?
Dessutom så ser jag inte att du har alternativet Mammas i lyan men inte jag?

Brukar inte hon röständra? Jag fick för mig det. Första ändringen tänkte jag kunde vara antingen för att hon köpte vad jag skrev liksom helt ärligt ändrade uppfattning (som det uppenbarligen var) eller att hon insåg att det drog för mycket uppmärksamhet att köra på det spåret och "spelade god" som tog in argumenten och ändrade.

Njae. Inte så ofta i allafall, jag minns några gånger som hon just INTE röständrat (som ond - jag har varit med i lyan vid ett flertal tillfällen) och på så vis kastat misstankar på någon annan.

Nej, jag gick in och tyckte att de två med flit misstolkar min röst, för att isskreditera mig uppfattar jag det som eftersom jag tycker att jag var väldigt tydlig med varför jag röstade som jag gjorde. Då är det skummare än min motivering mot cirkus. Därför ville jag ändra röst till någon av dem.

För att jag var stressad och kollade röstlistan, då kändes det sämre magkänsla när BSF valt cirkus med en kass motivering. Inte mycket, men det vägde över under de sekunder jag hade på mig att välja.

Värt att tillägga är att jag kom hem :53, panikläste leken fram till DL och kände att jag ville ändra i sista sekunden (vet ej ens om rösten räknas, min klocka var 22:00 när jag la den?), och då tog jag den som kändes bäst. Hade jag haft mer tid hade den säkert kunnat hamna på snurrfian, men nu hann jag inte läsa igenom mer. Hade någon av dem haft fler röster än den andra hade rösten hamnat där, men de hade ju varsin när jag la min röst.

Jag såg inte din röständring. (Jag bråkade med telefonen för att feta texten :mad: )Jag ändrar ju så att cirkus inte fick två röster men att BSF fick det istället. Så jag gör inte så att fler får två röster, bara att en annan får det.

Hur tänker du runt Snurris nu?

Jag har aldrig spelat med Q innan men reagerar också nu när jag läser tråden i efterhand. Där och då gick det så fort att jag inte hann med. Om vi inte hade vetat om hennes roll: hade vi antagit att det vore för djärvt för en gremlin att försöka rädda sitt eget skinn på det viset? Jag vet inte. Nu blir det ju ett högst akademiskt resonemang då vi nu vet att hon var god och antagligen gjorde det för att rädda den bra rollen hon hade. Jag har svårt att dra några slutsatser ur det hela då det som sagt gick fort och det är så himla tidigt i leken.

Blev senare än väntat men nu är jag hemma och har kvällsfodrat så nu ska jag läsa ikapp. återkommer med lite tankar sen

Jag har aldrig spelat med Q innan men reagerar också nu när jag läser tråden i efterhand. Där och då gick det så fort att jag inte hann med. Om vi inte hade vetat om hennes roll: hade vi antagit att det vore för djärvt för en gremlin att försöka rädda sitt eget skinn på det viset? Jag vet inte. Nu blir det ju ett högst akademiskt resonemang då vi nu vet att hon var god och antagligen gjorde det för att rädda den bra rollen hon hade. Jag har svårt att dra några slutsatser ur det hela då det som sagt gick fort och det är så himla tidigt i leken.

Jag hade nog inte heller hunnit reagera när det gick så snabbt. Men lite generellt sådär så brukar Q vara mycket strategisk när hon är i lyan och göra sitt bästa för att få goda misstänkta även om det betyder att hon själv åker ut.

Jag hade nog inte heller hunnit reagera när det gick så snabbt. Men lite generellt sådär så brukar Q vara mycket strategisk när hon är i lyan och göra sitt bästa för att få goda misstänkta även om det betyder att hon själv åker ut.

Aha. Det är spännande att komma in i en lek där folk känner varandra medan man själv bara har halvkoll på en ( @Mammas ) ;)

Oj från att varit typ dött i leken när jag skulle rösta så blev det bra fart till sist. Och en väldig spridning på rösterna! om jag räknade rätt så var det 7 av 12 som fick röster på sig!

Tråkigt att ängeln åkte så tidigt. Hoppas tomten lyckas ge bra paket när det behövs så att inte ulvarna kan käka helt ostört.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat