Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vidare kan jag bekräfta för @bumpo och @Mammas att min röst mycket riktigt var helt temabaserad eftersom det inte fanns något annat att teoria kring. Jag visste om att bumpo menat det som ett ot-inlägg, men det var vad jag kunde hitta.
Hemlig röstar på mig. Tjaa , hennes röst känns typ lika väl motiverad som min :p

I övrigt skulle jag behöva läsa igenom en gång till för att få koll på alla diskussioner och röständringar. Det orkar jag dock inte ikväll, men jag är vaken innan DL så ska försöka hinna med lite lek under frukosten

Har försökt läsa igenom allting men så fort jag kommer någon vart i mina funderingar så bestämmer sig lillen för att han ska störa. Ska fortsätta läsa vidare imorgon men nu ska jag försöka få den lille att sova.

Ligger och ammar BARNET just nu så har läst igenom tråden igen.

Förstår inte riktigt snacket om att @Mammas röst var en "hämndröst", jag tyckte den var uppbyggd på en någorlunda vettig teori. Jag reagerade också lite på att @cirkus två gånger nämnde hur dålig hennes teori var. Första dagen brukar ju mer eller mindre hälften av rösterna vara rätt ot-baserade. Inklusive min egna I detta fallet.

Fortsätter i ett annat inlägg då mobilen skickade iväg för fort.

@Niyama och Q hade en rätt intensiv diskussion angående rollantalet och huruvida det kunde finnas twister. Men hela den diskussionen gör mig lite förvirrad och eftersom vi vet Q's roll så fokuserar jag inte på det för stunden. Jag hoppas på att det inte är mer än 4 onda, men väljer att tänka att det är 5 - så är man på den säkra sidan.

Reagerar lite på @Mammas röständring då hennes första röst verkade mer välbyggd än den annan. Sen är det inte riktigt likt @Blacksmithfarm heller att lägga en sån "vek" röst. Det kom lite från ingenstans rösten på cirkus då hon i ett tidigare inlägg påpekat att mammas röst stack ut mer. Jag vet inte riktigt, just nu så skriver jag bara ner det jag får upp i huvudet. Får se om det klarnar mer imorgon.

Nu har min lille somnat så nu ska jag följa hans exempel :)

Tre röster hittills, en som baseras på ot, en som baseras på att någon annan inte hade röst när hon hade sagt att hon skulle rösta och så en "hämd" röst på det... Väldigt ot baserade röster, precis som vanligt i lekstart.
Intressant att få ifrågasättningar om jag läser inlägg av folk som reagerade på mitt inlägg och inte verkar ha läst det tillräckligt. "" runt hämnd brukar betyda att man inte riktigt tycker det. Samtidigt har jag väldigt svårt att tro att Mammas skulle ha röstat på Cirkus om Cirkus röst hade legat på någon annan med samma motivering.

Om jag ska utveckla rösten tyckte jag att det var konstigt att @Blacksmithfarm och @Snurrfian (även senare @bumpo, kanske missat någon) skriver att jag hämndröstar när jag tycker att jag var väldigt tydlig med exakt vad i @cirkus inlägg jag tyckte var skumt, och som tydligt skulle kunna tillämpas på henne oavsett vem hon lade sin röst på. Den var inte jättestark, men det var det bästa jag hade då. Men att skriva att det är en hämndröst är att förvrida vad jag skriver. Isf får de skriva min motivering och säga att de tror att det är en hämndröst, men att skriva att det är det är att förvrida sanningen och misstänkt i mitt tycke.

Edit: Glömde tagga, la till dem. :o
Jag kan tycka att det är mer intressant varför du ansåg att det var viktigare att se till att Q åkte/räddade Cirkus istället för varför du lägger en röst på BSF. Ännu mer intressant att du väljer BSF istället för mig eller bumpo som båda har röster, det verkar tyda på att du kanske hade en annan agenda än rösta ut någon av oss.

Hela detta resonemang skaver. Jag undrar varför du inte röstade på mig eller Mammas om detta nu var misstänkt, utan valde Q?
Dessutom så ser jag inte att du har alternativet Mammas i lyan men inte jag?
I just det scenariot så var tanken att ni satt båda i lyan, men jag misstänker alltid alla för att sitta i lyan, det finns alltid en mängd olika scenarion som skulle kunna vara sanna. Men just där och då var det den jag tänkte på. Min första tanke var att det var skumt med dig och Cirkus, men när jag röstade 40 min senare så tyckte jag att Q sätt att driva mot Niyama var skumt, att hon skulle vara ängel och driva sitt spel så hårt kunde jag inte ens föreställa mig. Men å andra sidan så ska man väl kanske förvänta sig vad som helst av @quarter4ever

Det jag reagerar på så här dagen efter är att många har reagerat på min första röst på Q men inte granskat de röster som följer på samma sätt.

Intressant att få ifrågasättningar om jag läser inlägg av folk som reagerade på mitt inlägg och inte verkar ha läst det tillräckligt. "" runt hämnd brukar betyda att man inte riktigt tycker det. Samtidigt har jag väldigt svårt att tro att Mammas skulle ha röstat på Cirkus om Cirkus röst hade legat på någon annan med samma motivering.

Jag kan tycka att det är mer intressant varför du ansåg att det var viktigare att se till att Q åkte/räddade Cirkus istället för varför du lägger en röst på BSF. Ännu mer intressant att du väljer BSF istället för mig eller bumpo som båda har röster, det verkar tyda på att du kanske hade en annan agenda än rösta ut någon av oss.

I just det scenariot så var tanken att ni satt båda i lyan, men jag misstänker alltid alla för att sitta i lyan, det finns alltid en mängd olika scenarion som skulle kunna vara sanna. Men just där och då var det den jag tänkte på. Min första tanke var att det var skumt med dig och Cirkus, men när jag röstade 40 min senare så tyckte jag att Q sätt att driva mot Niyama var skumt, att hon skulle vara ängel och driva sitt spel så hårt kunde jag inte ens föreställa mig. Men å andra sidan så ska man väl kanske förvänta sig vad som helst av @quarter4ever

Du väljer ändå att kalla det hämndröst, vilket är att förringa teorin, även fast du sätter det i " ". Och jo, vart rösten låg spelar ingen roll.

Jag skriver om dig och bsf i inlägget med röständringen. Jag skriver inom parentes "även senare bumpo". Inlägget där hon skriver det kommer precis innan dl (:57 för att vara precis). Är det inte uppenbart att jag inte sett bumpos inlägg när jag postar mitt?

Vidare, varför är rösten på bsf intressant? Du har en röst, bsf har en röst. Jag kan välja på att du ska få två röster eller bsf ska få två röster. Vad är det intressanta?

Jag är tveksam till att Mammas hann se Q's röständring till mig, hon har förklarat det i inlägg #135, så jag tycker att hela detta stycke faller - dessutom så hade Bsf redan en röst på sig

Sitter och läser igenom igen. hjälp vilken rörig röstning det var igår känns det som. Många ändringar hit och dit och väldigt många som fick röster på sig.
Jag försöker nysta lite och få nån ordning i huvudet och överblick. Börjar i en ände så får vi se vart det slutar och hurl långt jag hinner.

En jag reagerar lite på är @Blacksmithfarm
4 röster hittills:
Idahoe röstar på bumpo, temabaserat.
Cirkus röstar på Mammas för att Mammas skulle rösta tidigt men inte gjort det.
Mammas röstar på cirkus för att cirkus medger att hennes teori är dålig flera gånger men ändå röstar på Mammas.
Ferrari röstar på mig för att jag verkar kunna allt om gremlins.

Nå, Mammas "hämndröst" sticker ut lite, visst hade hon väl ont om tid, men i alla fall...

Blacksmithfarm röstar på cirkus

För att jag tycker att hennes röst på Mammas är väldigt svag.

Kanske inte så mycket, jag ville hitta någon att rösta på och då kände hennes svagast eftersom det var gott om tid för Mammas att hinna in och rösta i tid.

Jag försttår inte riktigt hur du tänkte här?
I första inlägget där du tar upp vilka som röstat så verkar du inte direkt reagera på @cirkus röst utan menar att @Mammas är mest utstickande. I nästa inlägg röstar du på cirkus med vad jag uppfattar som en rätt svag teori som hade kunnat gälla de flesta i leken eftersom det var DL1. Slutligen säger du att cirkus motivering kändes svagast eftersom det var gott om tid för Mammas att hinna in och rösta i tid? :confused:
Du får gärna förklara lite hur du tänkte, och vad du menade i sista inlägget jag citerat

@hemlig har varit rätt... hemlig :p hittils. Hennes röst på mig var OT-baserad och ungefär lika starkt motiverad som min egen röst var. Däremot godförklarar hon sig lite väl tydligt efter DL, något som @Mammas uppmärksammar. Jag vet inte om det gör henne misstänkt egentligen, men kanske värt att hålla i minnet.

@cirkus var liksom jag själv tvungen att rösta rätt tidigt när det fanns typ ingenting att gå på. Detta märks såklart i hennes motivering, som är minst sagt svag. Inget konstigt så långt.
Vad jag, i likhet med andra, kan reagera lite på är hur hon flera gånger om poängterar hur dålig teori hon har till sin röst. Lite udda och något jag lägger på minnet till framtiden.

@bumpo röstade jag på igår. Det var en mycket svag temabaserad röst eftersom det inte fanns något att gå på och inget jag håller henne som misstänkt för idag. Lade andrarösten på goda Q när (om jag förstått det rätt) när det fanns en till som hade två röster (Niyama). Q betedde sig kanske lite märkligt med sin diskussion med Niyama, men det tycker jag kanske @Niyama också gjorde där visserligen. Dock funderar jag på om inte hela den diskussionen byggde på att de missförstod varandras syftningar.
Frågan är om det var någon ond som röstade på Q eller om goda lyckades med det själva medan onda nöjt tittade på? Ingen aning...

@cirkus var liksom jag själv tvungen att rösta rätt tidigt när det fanns typ ingenting att gå på. Detta märks såklart i hennes motivering, som är minst sagt svag. Inget konstigt så långt.
Vad jag, i likhet med andra, kan reagera lite på är hur hon flera gånger om poängterar hur dålig teori hon har till sin röst. Lite udda och något jag lägger på minnet till framtiden.
Istället för att ändra lägger jag till, att jag vet inte om jag håller med @cirkus om att det var olikt Q att ändra röster flera gånger. Visst kan det ju ha varit ett rop på uuppmärksamhet om att hon faktiskt hade en viktig roll, men samtidigt är min erfarenhet av Qs spelsätt att det varierar väldigt och ofta framstår som helt virrigt och oförutsägbart även när hon har "method in the madness" :love: ;)

Jag tycker fortfarande att @cirkus är lite skum i sitt röstinlägg (#57), när hon flera gånger påpekar att teorin är dålig. Och ja, det är den, men utifrån vad som finns är den inte speciellt uppseendeväckande. Så förstår inte riktigt detta att skriva att den är så kass, två gånger.

Under sida fyra ser jag inte så jättemycket skumt i @Niyama som hon fick rösten från Q från.

@Snurrfian skriver sitt "hämndröst"-inlägg i inlägg #80. Visst är min röst inte stark, men den är inte heller OT-baserad som hon säger. Tycker också att inlägg #83 skaver lite, varför skulle jag vara fredad från en röst pga att jag är återvändare? Sedan att en kanske inte lägger en avgörande röst baserad på OT, men en förstaröst kan ju inte vara något uppseendeväckande? Har svarat henne redan idag på det hon skrev där.

I inlägg #84 blir @Blacksmithfarm intressant, där hon först skriver om min teori, vilket innebär att hon uppfattat den, men ändå skriver att den är en hämndröst och dessutom att den sticker ut. Sedan röstar hon på cirkus för att det är mest skumt. När min röst var den som stack ut mest tidigare och inget nytt hänt från någon av oss? (Ser att @Idahoe tar upp samma sak ovan)

@Araminta sticker ut i inlägg #87. Hon skriver att hon röstar på niyama baserat på att hon skriver men inte tillför något relevant. Och så ett "Sorry!" på det? Varför sorry? Är det för att hon tycker att den är dålig? Varför ursäkten Ara? Ser att du inte såg rösten så du visste inte att det var en andraröst.

@hemlig har jag ju ifrågasatt förut, och hon röstar på idahoe på grund av dåligt baserad röst. När rösten är en förstaröst baserad på OT. När Hemlig lägger sin röst finns en del annat. Så att ducka för att lägga en röst som gör skillnad och sedan komma in och gnälla på att "ni andra" röstat ut ängeln är rätt skumt tycker jag. Här är det inlägget: #147. Hon har heller inte varit inne och lobbat för att Q inte ska röstas ut, så vad har du gjort för att förhindra att Q åkte? Här svarar hon att hon inte kan göra det när hon inte vet roller ( #161), men då kan ju de som röstade ut det inte veta det heller? Så varför ska de få skuld för det?

@bumpo skriver också att jag röstat med en hämndröst.

Oops, hann bara detta precis innan DL.

Jag tycker fortfarande att @cirkus är lite skum i sitt röstinlägg (#57), när hon flera gånger påpekar att teorin är dålig. Och ja, det är den, men utifrån vad som finns är den inte speciellt uppseendeväckande. Så förstår inte riktigt detta att skriva att den är så kass, två gånger.

Om jag bara skrivit det en gång så hade du inte reagerat menar du?

Det är ju svårt att värja sig emot att jag skrev en sak två gånger för det gjorde jag ju, men varför är det så skumt undrar jag?

Hade inte tillkommit så mycket mer på sista sidan. Resonemanget om snurrfian innehåller ju inte allt jag tänker om henne, eftersom vi diskuterat idag och jag itne hann ta med det i det längre inlägget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud