Tjockistråden del 2

Den har funkat klokrent innan men jag tror att det failar lite nu när jag är mammaledig och konstant har tillgång till mat. När man jobbar sen så är det svårare att bara sticka ut i köket och rota igenom skåpen efter vad som hellst som går att äta.
Och jag vabbar just nu och befinner mig ständigt också rotande i skåpen....

Och jag vabbar just nu och befinner mig ständigt också rotande i skåpen....
Ett jäkla skit är det. Jag köpte hem vindruvor så nu när jag känner att jag MÅSTE ha något att äta så käkar jag en kvist vindruvor. Inte jättenyttigt men fasen så mycket bättre än det andra jag skulle kunnat äta.

Ikväll blir det frityrfest :o :D

Vi börjar med bacon och ost inrullade korvar, kycklingbitar, langossticks, lökringar och baconinlindad camembert. Med grönsakssticks och lite kalla såser.

Och till efterrätt friterad banan med vaniljglass och skumbollar :d

Tveksamt att vågen kommer visa något minus denna veckan :laugh:

Vi börjar med bacon och ost inrullade korvar, kycklingbitar, langossticks, lökringar och baconinlindad camembert. Med grönsakssticks och lite kalla såser.

Fy tusan vad gött det lät!!

Njut!
Och ta igen det nästa vecka!

Alltså, MUMS!

Fy tusan vad gött det lät!!
Njut!
Och ta igen det nästa vecka!
Alltså, MUMS!
Asså det va så jäkla gott så vi rullade in princip från matbordet :d Blev ingen friterad banan för vi orkade inte efter den brakmiddagen:D så det blev bara lite glass. :laugh:

Bananerna måste dock föras något med imorgon annars måste dem slängas så det kanske vlir efterrätt imorgon istället :o:D

Jag borde ta fram vågen. Hitta vågen. Köpa en våg.

Äsch, jag siktar på god mat och enligt partner har jag gått ner i vikt när jag frågade vad hen trodde.
Kilona bekymrar mig inte, men jag vill ha dem snyggt fördelade. Jag håller äntligen på att få tillbaka lite figur efter senaste graviditeten. Det har tagit tid, jag frossade loss när jag kunde äta igen:D

Suck, fry up för att göra lite rent i skafferiet. Imorgon blir det varmkorv med bröd tror jag och naturligtvis min älskade veckosushi :d Jo jag vet att sushi inte är nyttigt med mycket socker och snabba kolhydrater från riset. Men man kan alltid lura sig själv lite :angel:

Sedan ska katten vägas för att se till att hon inte har gått upp i vikt. Fiskevåg inskaffad. Ska bli intressant hur det går. :sneaky:

Jag borde ta fram vågen. Hitta vågen. Köpa en våg.

Äsch, jag siktar på god mat och enligt partner har jag gått ner i vikt när jag frågade vad hen trodde.
Kilona bekymrar mig inte, men jag vill ha dem snyggt fördelade. Jag håller äntligen på att få tillbaka lite figur efter senaste graviditeten. Det har tagit tid, jag frossade loss när jag kunde äta igen:D
Gör som jag, köp en våg från 60-talet som har visat sig vara en glädjevåg ena dagen och en besvikelsens våg andra dagar....Men kul när den visar rätt! (alltså åt rätt håll.....snacka om att lura sig själv alltså)

3km promenad idag för att motivera till en ny veckas viktnedgång :) Men känner att jag behöver ett par riktiga promenad/jogg gympaskor. Någon som har tips? Vill inte/kan inte lägga 1000kr utan behöver prisvärda.

3km promenad idag för att motivera till en ny veckas viktnedgång :) Men känner att jag behöver ett par riktiga promenad/jogg gympaskor. Någon som har tips? Vill inte/kan inte lägga 1000kr utan behöver prisvärda.

Nu under vintern går jag alltid i rejäla vinterkängor men på sommarn brukar jag oftast köpa skor på rea på XXL, oftast asics. Vill inte heller lägga massa pengar på gympadojjor men brukar väl betala runt 400kr!

Igår var en planerad ätardag, vilket resulterade i 300 g viktuppgång. Totalt denna vecka blir 1.4 kg ner.

Planen är att fortsätta ha lördag som ätardag, för nu känner jag att det går lite för fort ner.

Jag instämmer med @Fille om XXL och lägger till Stadium Outlet. Jag använder bara Asics när det gäller joggingskor och köpte mitt senaste par på Stadium Outlet för typ ingenting (600-700 kr mot ordinarie 1800).

Nu under vintern går jag alltid i rejäla vinterkängor men på sommarn brukar jag oftast köpa skor på rea på XXL, oftast asics. Vill inte heller lägga massa pengar på gympadojjor men brukar väl betala runt 400kr!
Vet du din storlek på Asics och ungefär vad du vill ha, så går det att beställa på nätet, från England till mycket lägre priser än här. (Köpte spikskor till friidrottande avkomman för en tredjedel av vad de hade kostat i Sverige, med frakten inräknad!) Googla "sportsshoes" (obs, stavningen)

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 872
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar