Tjockistråden 4

Jag är just inne i en period där jag är ständigt hungrig. Det är riktigt mystiskt. Handlar inte om överätande, utan att jag är riktigt hungrig hela tiden :confused:

Gud vad jag är otränad, jag är ju hos fysio för att jobba med mina benmuskler. Jag gjorde lite leg extensions och leg curls, vet inte vad det heter på svenska och nu har jag lite träningsvärk. Alltså det var bara 15x4 på båda. Gulp.

Gud vad jag är otränad, jag är ju hos fysio för att jobba med mina benmuskler. Jag gjorde lite leg extensions och leg curls, vet inte vad det heter på svenska och nu har jag lite träningsvärk. Alltså det var bara 15x4 på båda. Gulp.
Det är normalt att få träningsvärk även om det inte känns som du gör speciellt mycket. Jag brukar träna mycket men hade vilat benen cirka 2 veckor. Då fick jag också träningsvärk (gjorde bland annat samma övningar som du nämner).

Jag tycker du ska klappa dig på axeln för då har du ändå pushat dig när du har tränat.

Känner mig tillräckligt mentalt stabil för att börja väga mig igen. Märkte dock att jag måste köpa nya batterier till vågen igen 😅 Vågen visade cirka hälften av min vikt - I wish 🤣

Fått bättre rutin på fysioterapin det sista, så kör 2 × 1 timmars träning per dag åtminstone 5 dagar i veckan. När jag varit på gymmet är jag dock för trött för 2 omgångar. Skulle behöva få in fler promenader men jag får så satans ont i vaderna, blivit värre efter mina blodproppar ☹️

Jag tänkte köpa nya tights till min födelsedag nästa månad när jag snubblade över CLNs rea. Det blev ett par tights och två linnen.
Måste säga att det är såååå skönt med tights som sitter där de ska, kan räkna på en hand när jag fått rätta till liningen.
De andra jag hade fick jag rätta till midjan för jämnan och dra upp benen då allt gled neråt.
Har planer på att köpa shorts jag eventuellt kan ha över, blir alltid kall om låren efteråt.
Gym idag med andra ord, pass 3. 💪💪💪
Har nu även kört mitt nya pass 3 gånger och jag börjar hitta rätt vikter och teknik för att det ska bli bra och kännas där jag vill (och är lite mindre vingligt).

Jag tänkte köpa nya tights till min födelsedag nästa månad när jag snubblade över CLNs rea. Det blev ett par tights och två linnen.
Måste säga att det är såååå skönt med tights som sitter där de ska, kan räkna på en hand när jag fått rätta till liningen.
De andra jag hade fick jag rätta till midjan för jämnan och dra upp benen då allt gled neråt.
Har planer på att köpa shorts jag eventuellt kan ha över, blir alltid kall om låren efteråt.
Gym idag med andra ord, pass 3. 💪💪💪
Har nu även kört mitt nya pass 3 gånger och jag börjar hitta rätt vikter och teknik för att det ska bli bra och kännas där jag vill (och är lite mindre vingligt).
CLNs tights såg ju fantastiskt bra ut! 🤩 Hög midja som faktiskt är hög midja. Jag hatar att behöva dra i byxorna efter varje övning 🤬

Grymt bra jobbat att få in rutinen på gympassen också 💪

Fjärde och sista passet för veckan. 💪💪💪💪

Var på så dåligt humör när jag körde till gymmet, jag hade dessutom missat att äta lunch så när jag väl åt kvällsmat så åt jag alldeles för mycket.
Jag fick peppa mig själv när jag satt utanför i bilen och kom på anledningar för att skjuta upp det.

Kom igenom alla övningar men sänkte seten jag körde från 4 till 3.
Hela passet kändes "meh" men jag försöker intala mig själv att jag var grym som genomförde det.

Två vilodagar blir det nu och så kör jag ett pass på måndag.

Egentligen äter jag inte 'dålig' mat, även om jag just nu tyvärr äter alltför mycket glass :meh: Men tar vi bort glassen så är det mycket grönsaker, ibland kyckling i ugn, ibland revbensspjäll. Inte sådär jätte nyttigt men dietisten sa till mig att jag inte skulle vara rädd för fett. Ikväll blev det 300 g exklusive ben, så för mycket. Till det körsbärstomater. Till det några äpplen och satsumas.

Ligger relativt stabilt runt två kilo över nästa första siffra. Ska försöka ta ett krafttag och gå ner så jag sedan kan pusta ut lite och fokusera på att hålla den vikten stabilt.

Första passet på gymmet idag, skönt att köra. Känner mig starkare. 💪

Jag hade hoppats på ett pass igår, men sovit kasst ett par dagar på raken och prioriterade hundarnas motion och träning.
Ätit alldeles för mycket under helgen, eller snarare, glömt att äta på dagen och varit jättehungrig på kvällen. Ätit så att jag har fått ont i magen två kvällar. 🙃

Det ska bli ett pass imorgon förmiddag, sen kommer jag vara bortrest i 10 dagar och räknar med att det inte kommer hinnas med någon träning. Kommer dock att packa ner träningskläder ifall tillfälle ges.

Har försökt hålla utkik om det finns några billiga i butik, men har nog inte varit på just lager 157, tack för tipset. Hur är de i storleken? Såg att träningstightsen gick upp till XL
deras seamless träningstights "epic" är väldigt elastiska. går åtminstone runt min stora mage och rumpa utan problem. De ser jättesmala ut innan man provar dem, men de är verkligen värda att prova...

Ben idag!
Imorgon överkropp/mage. Har någon form av inflammation i muskelfästen i ena axeln? Så det blir väldigt försiktiga vikter på allt utom typ biceps? Jag ska dra på ordentligt med linnex ikväll och hoppas på det bästa! Sen vilodag fredag, ben lördag och överkropp igen söndag så den får vila en del. :)

Jag hoppar gärna med här igen :) var med för länge sen men lite barn kom emellan. Nu är yngsta och sista barnet 3 månader så nu är de dags att komma i form igen. (Och ner i vikt med målet att börja rida igen)

Löste ett träningskort på internet där man får 20 % rabatt kommande år om man tränar 3 dagar i veckan nu under 6 veckor så jag tänkte satsa på det. I måndags var jag med på träning för mammor tillsammans med barnet sen i tisdags tog jag bebis med mig och travade glatt mot gymmen men det blev tvärstopp. Inga barn fick följa med in i lokalen 😠 tänkte korkat nog att det inte ens var möjligt när de sitter still i ett babyskydd. Och hela min plan med att lämna storasyskon på skola/ förskola tisdag och torsdag och då gå på gymmet föll så nu måste jag hoppas på pappan som jobbar hemma för att få ihop de

men igår tog jag mig dit och simmade 1 km och idag ska jag testa cirkelträning på gymmet 💪

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 628
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 447
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 699
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar