Tjockistråden 4

Har vägt mig igår och vågen stod på lite mer än +4kg från min lägsta vikt. Idag kom mensen så det lär ju påverka lite men jag inte särskilt oroad ändå. Jag har ju ätit ganska mycket friare hela sommaren och nu på hösten än innan. Att jag var sjuk gjorde ju att en hel del av mina bra vanor också kom av sig. Det tar tid att bygga upp nya vanor och rutiner men man lyckas rasera dom typ på nolltid..

Hade tränat tre pass på gymmet på hela månaden men i fredags förnyade jag gymkortet och har nu kört tre pass till :p. Planen är att åka och träna en vända idag också. Jag har så otroligt mycket lättare att inte gå bananas med kosten om jag tränar :angel:.

Knät känns typ hela tiden men inte så farligt, jag pallar ju liksom inte att ta det lugnt. Det känns ju bättre om jag inte pinnar på ett par dagar men då är jag istället hemma och har inget roligare att göra än att rota i skafferierna.
 
Frukost idag (och nästan varje dag):
Knäckebröd, äggröra på ägg+ äggvita och ett äpple

Lunch: tomatbaserad fiskgryta på alaska polloc med ris och en klick lätt fraise

20240930_133905.jpg


Middag:planen är hamburgare med sötpotatis pommes gjord i airfrier.

Har hunnit med träning och det blev en proteinbar till mellis för att inte hinna bli för hungrig innan det blev dags för lunch.

Det är egentligen inte så att man luder av att försöka äta bra men det är lite pyssligt. Det ju lättare att köpa nåt som går snabbt och lätt. Har iallafall kokat upp extra portioner ris så jag kan göra lite matlådor.
 
Daaaaamn 💪
Orkade göra 7 repetioner militärpress på 30kg!
(Sen att när jag skulle göra magmaskinen såg fel på lbs och kg, dvs tog hälften av den vikt jag brukar och genast tänkte "är jag så här stark nu?" behöver vi inte tala högt om. :D)

Kom iväg och det var jäkligt najs, fick låna min systers bil så det var väldigt snällt. Annars har jag spenderat 75% av dagen i sängen lyssnandes på en ljudbok, men väljer att tro att jag behövde det idag.
 
Frukost idag (och nästan varje dag):
Knäckebröd, äggröra på ägg+ äggvita och ett äpple

Lunch: tomatbaserad fiskgryta på alaska polloc med ris och en klick lätt fraise

Visa bifogad fil 154218

Middag:planen är hamburgare med sötpotatis pommes gjord i airfrier.

Har hunnit med träning och det blev en proteinbar till mellis för att inte hinna bli för hungrig innan det blev dags för lunch.

Det är egentligen inte så att man luder av att försöka äta bra men det är lite pyssligt. Det ju lättare att köpa nåt som går snabbt och lätt. Har iallafall kokat upp extra portioner ris så jag kan göra lite matlådor.
Jag blev sjukt sugen på halloumistroganoff när jag ser din fiskgryta. :p
 
-0,7 kg denna veckan. Känns nästan fel att säga men just nu går det lätt och känns väldigt görbart att fortsätta såhär ett bra tag till. Funderar dock på om jag ska minska på kalorierna något till, får se hur mycket jag går ner denna veckan. Men 1 kg i veckan hade varit trevligt nu i början iallafall
 
Jag har så svårt att komma till skott, vet att jag mår så mycket bättre på alla plan när jag rör på mig och äter vettigt, ändå är det så lätt att strunta i det. Framförallt när jag har ont och känner mig nere. Blörk!
Saknar endomondo-utmaningarna, de var sporrande!
 
-0,7 kg denna veckan. Känns nästan fel att säga men just nu går det lätt och känns väldigt görbart att fortsätta såhär ett bra tag till. Funderar dock på om jag ska minska på kalorierna något till, får se hur mycket jag går ner denna veckan. Men 1 kg i veckan hade varit trevligt nu i början iallafall
Skitbra ju! 💪

Jag hade satsat på att fortsätta som du gör ett tag till, det blir ganska många kilon på ett år!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 272
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 780
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 840
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 455
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp