Tjockistråden 4

Kom iväg och gymmade i förmiddags innan jobb, tränade hund och gick en trevlig runda med vovvarna.

Trött i ryggen efter trädgårdsarbete igår och använt lövblåsen en del så var trött i axlarna och det märktes på gymmet.

Jag får se om jag hinner/orkar med gymmet imorgon också, jag hade gärna klämt in ett fjärde pass.
 
Har inga (passande) kläder alls hemma som är gymlämpliga nu. Har ridkläder (och de behöver jag i stallet, orkar inte tvätta konstant), klänningar och ett par shorts som är toppen att träna i hemma men som är alldeles för korta att visa sig bland folk i. Har försökt hålla utkik om det finns några billiga i butik, men har nog inte varit på just lager 157, tack för tipset. Hur är de i storleken? Såg att träningstightsen gick upp till XL ☺️
Har ett gym i närheten där jag varit medlem innan covid där jag trivdes bra, men funderar på om jag har pengarna att lägga just nu

Vattengympa är inte riktigt min grej, men tycker verkligen om att simma! Dock renoveras min lokala simhall just nu. Får se om jag har möjlighet att skaffa kort där när det är klart, borde vara i höst ☺️
Lager 157 är små i storlekarna. Jag som väger ca 56 kg har deras mjukisbyxor i xl utan att dom ramlar ner.
 
Tappat 6 cm i midjan på fyra veckor. Vikten står ganska still, -2 kg ungefär. Men jag är ändå nöjd! Förutom att mina nysydda byxor redan är för stora..
Vad skönt! :banana: :bump: Särskilt eftersom du stått still så länge tidigare.
Du har kanske skrivit det tidigare, men vad är det som gör att du får det att funka denna gången?
 
Lyckades klämma in ett fjärde pass idag. 💪💪💪💪
Känner mig stark och rörlig och tycker nog att jag har fått en positivare syn på min kropp.
Glad över att jag håller mig till några få övningar som jag gillar och tar hela kroppen, jag blir bättre på tekniken och starkare vilket gör att jag kan öka vikterna på någon övning var vecka fortfarande.
5 veckor har jag kört nu. 🙂

Jag beställde skor igår, så får hem två olika att testa som jag hoppas ska funka med min onda fot.
 
+0,4 kg. Har ändå fått in 5 träningspass under veckan och enligt min träningsklocka borde förbrukade kalorier ligga i snitt på runt 2200... och enligt matintaget snittar jag 1450 kalorier. Tröttsamt när det går lite bakåt 🙃
 
Lyckades slänga tre 0.5l sia gräddglass. Det sved och tog emot något alldeles fruktansvärt att slänga mat, men tja, nu har jag ingen frestelse hemma. Det får bli frysta jordgubbar och sedan ska jag se om jag kan hitta nektariner och klementiner/satsumas. Inte det nyttigaste jag vet, men det stillar sötsuget. Vägde mig, gått upp två kilo, depp. Men, inte så farligt som jag trodde. Så det får bli nya friska tag.
 
Varit hos dietist, gav faktiskt en del. Det har blivit lite nytänkande vad gäller kosten. Det viktigaste är inte vad man äter utan att bs ligger stadigt. Vill jag äta ett kg nektariner kan jag göra det men behöver ta mer insulin lite tidigare för att balansera upp. Vill jag äta glass, då kan jag göra det, ditto choklad osv. Och olikt vad jag tidigare lärt mig så ska jag äta kolhydrater som pasta, ris, vitt bröd och liknande. Att min kost ska innehålla både fett och kolhydrater för att må bra. Vill jag äta en pizza en gång i veckan, så är det inte av ondo utan ger mig mycket snabba kolhydrater och fett :cautious:

Och naturligtvis att jag bör äta flera mindre mål. Det sista är det svåraste och har alltid varit det för mig. Hohum
 
Varit hos dietist, gav faktiskt en del. Det har blivit lite nytänkande vad gäller kosten. Det viktigaste är inte vad man äter utan att bs ligger stadigt. Vill jag äta ett kg nektariner kan jag göra det men behöver ta mer insulin lite tidigare för att balansera upp. Vill jag äta glass, då kan jag göra det, ditto choklad osv. Och olikt vad jag tidigare lärt mig så ska jag äta kolhydrater som pasta, ris, vitt bröd och liknande. Att min kost ska innehålla både fett och kolhydrater för att må bra. Vill jag äta en pizza en gång i veckan, så är det inte av ondo utan ger mig mycket snabba kolhydrater och fett :cautious:

Och naturligtvis att jag bör äta flera mindre mål. Det sista är det svåraste och har alltid varit det för mig. Hohum

Tror du inte det blir enklare att äta mindre när du äter regelbundet ? Sen måste man ju ju en ny vana lite tid också! :)
 
Tror du inte det blir enklare att äta mindre när du äter regelbundet ? Sen måste man ju ju en ny vana lite tid också! :)

Problemet är att det är så jag ätit sedan barnsben (bokstavligt). Att ändra ett helt livs matvanor är extremt jobbigt och ska jag vara ärlig så tror jag inte det går. Sedan har jag läst om att det finns en diet där man bara äter under några timmar. Dietisten tyckte inte (extremt underligt) att det är en bra idé. Det jag möjligtvis kan göra är att äta en frukt eller två under dagen.

Frågade om ozempic men eftersom det är en bristvara för 2 så mottogs det, till absolut noll förvåning, inte bra. Helt förståeligt. Diabetesvården är inte glada över bristen pga viktnedgång och inte behov för en diabetiker. Hen muttrade något om att pengar styr.
 
Problemet är att det är så jag ätit sedan barnsben (bokstavligt). Att ändra ett helt livs matvanor är extremt jobbigt och ska jag vara ärlig så tror jag inte det går. Sedan har jag läst om att det finns en diet där man bara äter under några timmar. Dietisten tyckte inte (extremt underligt) att det är en bra idé. Det jag möjligtvis kan göra är att äta en frukt eller två under dagen.

Frågade om ozempic men eftersom det är en bristvara för 2 så mottogs det, till absolut noll förvåning, inte bra. Helt förståeligt. Diabetesvården är inte glada över bristen pga viktnedgång och inte behov för en diabetiker. Hen muttrade något om att pengar styr.

Nä jag har förstått att det läkemedlet "missbrukas på fel sätt". Är det den dieten man äter under 8 timmar och fastar 16? Jag kan förstå att det inte är lämpligt att du som diabetiker äter efter en sån diet. Regelbundenhet är A och O för diabetiker ju :)
 
10 år sedan jag fick diabetes och håller det i schakt med regelbundna måltider och motion.
Före och idagbild;)
Det går även om det tar lååångtid
 

Bifogade filer

  • IMG_4890.png
    IMG_4890.png
    206,4 KB · Visningar: 92
Gymmat idag. 💪
Första gången denna veckan, igår var det tänkt att jag skulle iväg innan jobb men segade mig hela förmiddagen så hann inte. 🙄

Testade en ny maskin för magen och den tog rejält, tror det kommer bli en ny favorit!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 153
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 748
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 433
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp