Tjockistråden 4

Jag har börjat märka skillnad i kläder sedan jag flyttade för några veckor sedan. Har inte vägt mig tillräckligt för att ha någon större koll, men har gått ner några kilo i alla fall.

Har ändrat kosten en del. Äter bra frukost och lunch, och sedan eventuellt något litet på kvällen. Tar bara en portion och inga överdrivna portioner heller. Mer grönt, mindre annat. Ibland blir det sötsaker/snacks, mina klasskamrater har dålig inverkan på mig. Skyller på dem :p Men jag märker en rätt stor skillnad på mitt sug förr och nu. Jag kunde vräka i mig kakor, chips och läsk tidigare, men nu är det inte nödvändigtvis gott. Jag vill hellre ha meloner och vindruvor, och dricka vatten.

Jag rör mig också mer. Ingen träning som så, men fler promenader och steg. Varje dag. Ska dock ta tag i min yoga och träning mer, kanske skaffa gymkort. Det lär väl snabba på viktnedgången tänker jag.
 
Icke att rekommendera, bli sjuk och inte kunna äta sedan i torsdag :meh: Vågen rasade nästan 2 kg. Trots att jag bälgat i mig vatten.
 
Ja, jag fortsätter att göra som jag inte bör göra för hälsans skull 🫠

Funderat på vad som gjorde att jag fick till viktnedgång senaste omgången och kommit till insikt att motivationen nog hör ihop med hopp om livet och framtiden. Vet såklart att känslan av någon form av mening med sin existens inte hoppar på en från ingenstans, utan det är något jag måste jobba på. Liksom värka fram. Men just nu är det väldigt svårt att se något jag måste "skärpa mig" för när det gäller maten 😓

Det är lite roligt att prata med läkare inom somatiken om hetsätning. Idag fick jag tips om att "bara sluta hetsäta", att "hetsäta grönsaker om jag nödvändigt måste göra det" och "äta med pinnar" 🤣
 
Ja, jag fortsätter att göra som jag inte bör göra för hälsans skull 🫠

Funderat på vad som gjorde att jag fick till viktnedgång senaste omgången och kommit till insikt att motivationen nog hör ihop med hopp om livet och framtiden. Vet såklart att känslan av någon form av mening med sin existens inte hoppar på en från ingenstans, utan det är något jag måste jobba på. Liksom värka fram. Men just nu är det väldigt svårt att se något jag måste "skärpa mig" för när det gäller maten 😓

Det är lite roligt att prata med läkare inom somatiken om hetsätning. Idag fick jag tips om att "bara sluta hetsäta", att "hetsäta grönsaker om jag nödvändigt måste göra det" och "äta med pinnar" 🤣
Gud vilken oförstående läkare…

Vet inte om det funkar likadant för dig men något som hjälpt mig iallafall litegrann är att försöka se kosthållning lite som tandborstning. Läste något citat om att man borstar inte tänderna varje dag för att man är motiverad utan för att man är disciplinerad. Av någon anledning funkar det bättre för mig och blir ett litet annat synsätt än att ”bara skärpa till mig” men om det inte är likadant för dig så bara ignorera ☺️
 
Efter att ha varit duktig så trillade jag dit rejält idag och åt en hel del glass :( får helt enkelt kravla mig upp på vagnen igen och inte bara känna att det spelar ingen roll. Jag har så svårt att sluta när jag väl börjar äta glass.
 
Efter att ha varit duktig så trillade jag dit rejält idag och åt en hel del glass :( får helt enkelt kravla mig upp på vagnen igen och inte bara känna att det spelar ingen roll. Jag har så svårt att sluta när jag väl börjar äta glass.
Fast på sätt och vis är det ju rätt enkelt att fixa? Antingen slutar du köpa glass helt, så har du ingen frestelse som ligger där i frysen. Eller så köper du en mindre förpackning som skulle vara okej att äta hela, t.ex. EN strut eller pinnglass. Efter att ha läst rätt länge nu hur du handlar så tror jag att många av dina problem hade lösts av att köpa mindre förpackningar av mat :) !
 
Tappade lite kontroll över kost och motion här efter sommaren. Men nu är jag på banan igen, iallafall inte helt nere i diket och kör.
 
Har haft ont i foten några dagar nu. 🙁 Jag som hade börjat bli försiktigt optimistisk om att den började bli bättre och att jag kanske skulle kunna köra längre på crosstrainern snart.
Gymmet idag iaf. ✌️
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 757
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 522
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 368
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp