Tjockistråden 4

Gym idag och var om möjligt ännu tröttare än igår.
Men! Rekord på uppvärmningen, har alltid haft usel kondis men lyckades klämma 2km på 15 min och 20 sek. Så nu är nya målet att kämpa mig upp till 2,5km på 15 min. Räknar med att det kommer ta några pass.

Jag har börjat med ny kvällsmacka efter gympasset, 4 finncrisp (den bredare varianten), tunt med smör, tunt med creme fraiche, lite gräslök, ett halvt ägg på varje och så lite salt. Orimligt gott.
 
Jag är så trött just nu på mig själv.. Har ont/inflammation i bicepsfäste och ont i ena armbågen samt att mitt knä gör ont igen.
Alternativen för vad man ska träna känns väldigt begränsade :banghead:.

Borde försöka vila mitt knä men på nåt sätt hamnar stegräknaren upp mot 15000 steg ändå.. Armen gör nu ont även när jag dammsuger och vanliga lättare sysslor.. 🙄

Maten har gått sisådär. Har börjat om lite med att utesluta snabba kolhydrater helt och sen tänker jag att jag börjar bry mig om kalorier när jag förhoppningsvis roddat så jag ska slippa de värsta cravingsen.
 
Igår var första gången på flera veckor (månader?) som jag inte ätit sötsaker eller snacks. Försöker tänka att en dag är mer än ingen dag

Det är minst sagt deprimerande att jag ätit upp stora delar av mina få sparade kronor. Jag vet att jag bara försöker hålla huvudet över vattenytan men det är inte bra nog :(

Nu när ryggen tillåter mig att böja mig ner och öppna ugnsluckan, och stå framför spisen, har jag köpt kyckling, torsk och grönsaker som jag lagat. Jag grät igår medan jag var tvungen att äta det men jag vet ju att känslorna inte kan styra vad jag ska äta. Då äter jag bara onyttig ultraprocessad mat 4 ggr per dag
 
Igår var första gången på flera veckor (månader?) som jag inte ätit sötsaker eller snacks. Försöker tänka att en dag är mer än ingen dag

Det är minst sagt deprimerande att jag ätit upp stora delar av mina få sparade kronor. Jag vet att jag bara försöker hålla huvudet över vattenytan men det är inte bra nog :(

Nu när ryggen tillåter mig att böja mig ner och öppna ugnsluckan, och stå framför spisen, har jag köpt kyckling, torsk och grönsaker som jag lagat. Jag grät igår medan jag var tvungen att äta det men jag vet ju att känslorna inte kan styra vad jag ska äta. Då äter jag bara onyttig ultraprocessad mat 4 ggr per dag
En dag är faktiskt skitbra! 💪

Det är jättetufft att stå emot (igår köpte jag med mig 4 chipspåsar hem OCH choklad när jag stod i affären, är asnöjd över mig själv som åt kvällsmat först och därmed blev mätt och nöjd och hoppade godiset) så tycker du ska ge dig själv all cred för att du gör en förändring. :bump: :banana:


Själv har jag legat i sängen i 40 minuter ihop om att få ork att dra till gymmet trots mensvärk.
 
Igår var jag sugen på att gymma men ville hålla på två dagars vila, idag tog det verkligen emot att ta mig dit.

15 min på crosstrainern (1,5km) och jag körde varannan minut lugnt tempo och varannan ta i vad jag orkade. Fick mjölksyra av ingenting så kände mig lagom pepp på att fortsätta, men! Blev ett superroligt pass.

Körde latsdrag, benpress och militärpress, gjorde så att jag gjorde 3 rep på lägsta vikt för att värma upp, sen 6 rep på högsta vikten, 8 rep på näst högsta och så många jag orkade på en lägre vikt.

Tex benpress 70kg x 3 rep, sen 90kg x6, 80kg x8, 70kg x 18

Vågar nog tillochmed öka alla vikterna till nästa gång. 😄

Blev ingen magövning men stretchade som vanligt.
Planen är gym på fredag och söndag. ✌️
 
En dag är faktiskt skitbra! 💪

Det är jättetufft att stå emot (igår köpte jag med mig 4 chipspåsar hem OCH choklad när jag stod i affären, är asnöjd över mig själv som åt kvällsmat först och därmed blev mätt och nöjd och hoppade godiset) så tycker du ska ge dig själv all cred för att du gör en förändring. :bump: :banana:


Själv har jag legat i sängen i 40 minuter ihop om att få ork att dra till gymmet trots mensvärk.
Tack :heart Ja, all förändring börjar ju faktiskt med att man gör något på ett annorlunda sätt en dag - eller bara gör ett annat val än vad man brukar under en dag egentligen. Måste känts bra att vara nöjd så godiset inte ens saknades :) Och vilket pass du körde på gymmet!

Jag har låtit bli friterat och vitt socker idag också (för en proteinbar räknar jag inte som godis ;)) och varit iväg till gymmet. Bra dag :)
 
Motig vecka här. Tycker det är svårt när mat är inblandat i umgänget. Om några föreslår att gå och äta glass är ju valet att stanna hemma eller hänga med och äta glass fast jag egentligen inte är sugen (men om alla andra äter glass fixar jag inte att inte göra det). Men men
 
Skit. Jag gjorde det enorma misstaget att köpa hasselnötskärnor på extrapris och har redan lyckats äta upp merparten av en 200g påse. 100g är 628 kcl. Nej, jag klarar inte av att slänga den. Annars var jag hos fysio idag och då körde jag lite cykel för att värma upp och sedan diverse leg lyft och liknande för att stretch musklerna, men som samtidigt får upp pulsen lite. Middag var kyckling och tomatsallad. Köpte också hem nektariner.

Imorgon ska jag försöka gå en promenad med mina nygamla skor.
 
Motig vecka här. Tycker det är svårt när mat är inblandat i umgänget. Om några föreslår att gå och äta glass är ju valet att stanna hemma eller hänga med och äta glass fast jag egentligen inte är sugen (men om alla andra äter glass fixar jag inte att inte göra det). Men men

Man kanske kan föreslå ett ställe som inte bara säljer glass? Alternativt gå till två ställen så att du kan köpa en kaffe/smoothie/annat du hellre tar? Så brukar jag tänka när jag inte är sugen på just det som föreslås.
 
Man kanske kan föreslå ett ställe som inte bara säljer glass? Alternativt gå till två ställen så att du kan köpa en kaffe/smoothie/annat du hellre tar? Så brukar jag tänka när jag inte är sugen på just det som föreslås.
Är det jag som gör planerna brukar jag föreslå något annat men ibland är det någon som kollat ut tex ett glasställe på landet. Och när jag väl är där vill jag ha glass 🤦🏻‍♀️ Det är väl ett i-landsproblem egentligen men det blir motigt (samtidigt som det ju är väldigt trevligt med vänner som tar initiativ till att ses så jag vill ju inte heller säga nej)
 
Är det jag som gör planerna brukar jag föreslå något annat men ibland är det någon som kollat ut tex ett glasställe på landet. Och när jag väl är där vill jag ha glass 🤦🏻‍♀️ Det är väl ett i-landsproblem egentligen men det blir motigt (samtidigt som det ju är väldigt trevligt med vänner som tar initiativ till att ses så jag vill ju inte heller säga nej)
Glass är inte i sig nån jättegrej om det inte följs av mer gottis så unna dig det du om du vill.
 
Så tänker jag också (även om jag inte räknar kcal utan mer går på känn). Har inga förbud alls och har absolut ätit en hel del glass under sommaren men fortsatt att gå ner i vikt hela tiden. :) Dock i lite långsammare takt ska väl tilläggas, men det är inte enbart glassens fel. 😅
 
Igår gick jag milen (och nästan svettades bort i värmen) och idag har jag varit på gymmet hos fysioterapeuten. Diskbråcken i nacken blev tyvärr lite irriterade på mig :( Åt så som var tänkt igår med och idag tänker jag äta glass till kvällen :) 3 dagar utan är en bra start, ska försöka jobba mot 4 dagar utan nästa vecka för att till slut landa på lördagsgodis (som vid förra bra perioden)
 
Är det jag som gör planerna brukar jag föreslå något annat men ibland är det någon som kollat ut tex ett glasställe på landet. Och när jag väl är där vill jag ha glass 🤦🏻‍♀️ Det är väl ett i-landsproblem egentligen men det blir motigt (samtidigt som det ju är väldigt trevligt med vänner som tar initiativ till att ses så jag vill ju inte heller säga nej)

Förstår, att tacka nej till sociala grejer pga det tror jag absolut är mer ohälsosamt än att äta glass. Var bara en tanke :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 794
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 538
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 371
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp