Om man gör en pastasås till exempel kan man ha en matsked grädde (eller så som man föredrar) och resten vanlig mjölk, det blir väldigt bra och ett paket grädde håller ju en vecka (blir väl billigare också jämfört med att ha ett helt paket Creme Fraiche i). Det är liksom 60-talssättet antar jag (mormor)
(då gör jag såhär, man steker X-till exempel svamp, strör en msk mjöl över, och sedan blandat mjölk och grädde -sås.)
Annars tycker jag att tomatbaserat är trevligt. Har kokosmjölk ibland men inte ofta, är ju också en ganska komprimerad produkt.
Sedan btw grädden som är kvar på fredag vispad på frukt slår inte alls i taket i min app. 2 msk vispad grädde med inlagd frukt blir typ ingenting alls jämfört med glass, eller vaniljsås på paj.
(förresten blir det ganska nice om man har torsk i ugn och har vispad grädde på, men då är man ju tillbaka på Creme Fraische nivån igen, när det är så mycket, en msk vispad grädde är ju inte så mycket för att det är mycket luft, men ett paket på en fisk är ju lika mycket igen.)
Ja alltså det behöver ju inte vara allt eller inget men reflekterade över att vi har bra länge nu använt det i typ varenda maträtt, därav . Har köpt lätt creme fraiche och matlagningsgrädde så får vi se vad som vi fastnar för. Man måste ju som sagt inte helt utesluta fullfet creme fraiche eller vispgrädde men inte ha det varenda måltid