Tjockistråden 4

Härligt! Ja men precis, vitsen är ju ändå att må bra men ändå inte ta utrymmet till skräp varje dag som jag gjort för länge nu. Sen är det ju det här att man vill ha snabba resultat meeeeen denna övervikt kom inte snabbt heller!
Tycker du resonerar bra. Jag har kommit fram till att om jag ligger så lågt att jag ofta känner hunger eller mår dåligt så får jag ingen hållbar diet på lång sikt. Står inte ut liksom. Ett tips är minikeso som mellanmål när du blir akut hungrig. Nästan inga kalorier samt mycket protein, vilket är svårt att få i sig tillräckligt av. Ibland äter jag det med banan om jag är sötsugen.
 
Tycker du resonerar bra. Jag har kommit fram till att om jag ligger så lågt att jag ofta känner hunger eller mår dåligt så får jag ingen hållbar diet på lång sikt. Står inte ut liksom. Ett tips är minikeso som mellanmål när du blir akut hungrig. Nästan inga kalorier samt mycket protein, vilket är svårt att få i sig tillräckligt av. Ibland äter jag det med banan om jag är sötsugen.

Tack! Ja jag tänker och känner så- håller med ditt tankesätt! :) Använder vaniljkeso ibland för att göra falsk ostkaka men mini har jag inte provat, tack för tipset! 😀
 
Funderar på varför man blir hungrig av att äta. Jag kan lätt gå ett ganska stort antal timmar utan att bli hungrig. Men så fort jag börjar äta kan jag inte sluta. Jag har alltid varit en allt eller inget personlighet. Skulle man bara behöva sluta så vore det inga problem. Men tja, att sluta äta är inget alternativ.
 
Trots skräpmat i dagarna tre visade vågen -0,8 kg O_o Det är ju bra, men jag fattar inte hur det gick till. När jag sköter kosten och inte äter så mycket händer i bästa fall ingenting. Nu har vi ätit pizza och thaimat och wraps i tre dagar och jag går ner i vikt :confused: Jaja, bara att tacka och ta emot.

Kommit igång med roddmaskinen igen idag. Skönt! Nu hoppas jag kunna fortsätta med det några dagar i veckan. Hänger mycket på hur maken jobbar och hur lillemannen sover.
 
Trots skräpmat i dagarna tre visade vågen -0,8 kg O_o Det är ju bra, men jag fattar inte hur det gick till. När jag sköter kosten och inte äter så mycket händer i bästa fall ingenting. Nu har vi ätit pizza och thaimat och wraps i tre dagar och jag går ner i vikt :confused: Jaja, bara att tacka och ta emot.

Kommit igång med roddmaskinen igen idag. Skönt! Nu hoppas jag kunna fortsätta med det några dagar i veckan. Hänger mycket på hur maken jobbar och hur lillemannen sover.

Ätit för lite innan?
 
Fast "alla" säger att det bara är kalori in och ut som räknas, så det går ju inte ihop alls.

Jag håller med i grunden men det är inte schysst mot kroppen att "svälta" den heller. Kan faktiskt bli tokigt med 🤗.

Jag lärde mig i utbildningen (påbörja ssk för rätt längesen nu, körde näringslära i början) att det basala behovet är 30 kcal/kg och dag bara för att fungera som människa och vara uppgående. Dvs väger du 85 så omkring 2500 kcal.

Sen kan ju olika mediciner påverka med, absolut.
 
Jag håller med i grunden men det är inte schysst mot kroppen att "svälta" den heller. Kan faktiskt bli tokigt med 🤗.

Jag lärde mig i utbildningen (påbörja ssk för rätt längesen nu, körde näringslära i början) att det basala behovet är 30 kcal/kg och dag bara för att fungera som människa och vara uppgående. Dvs väger du 85 så omkring 2500 kcal.

Sen kan ju olika mediciner påverka med, absolut.

Det är inte riktigt så enkelt i verkligheten.

Jag fick massor med skit i förra tråden för att jag hävdade att jag inte går ner i vikt trots rejält underskott. :meh:
 
Jag fick massor med skit i förra tråden för att jag hävdade att jag inte går ner i vikt trots rejält underskott. :meh:
Det är jättesynd, för det är verkligen inte så att det är så enkelt som kalorier in/ut.
(och om jag fattat rätt kan man dessutom "förstöra" ämnesomsättningen genom att jobba för hårt på viktnedgång - vilket nästan alltid ändå leder till att man går upp minst lika mycket igen)
 
Funderar på varför man blir hungrig av att äta. Jag kan lätt gå ett ganska stort antal timmar utan att bli hungrig. Men så fort jag börjar äta kan jag inte sluta. Jag har alltid varit en allt eller inget personlighet. Skulle man bara behöva sluta så vore det inga problem. Men tja, att sluta äta är inget alternativ.
Är det att du inser att du faktiskt är just hungrig när du ska äta, eller är det mest känslan av att vilja äta mat? ☺️
 
Jag tänker att vikten förändras inte så snabbt på 3 dagar? Jag brukar räkna med att en månads underskott ger utslag 1 månad senare.
Fast jag har legat på underskott i flera år (inte under graviditeten förstås).

Bara att hoppas att det håller i sig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 794
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 538
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 371
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp