Tjockistråden 4

Funderar lite på det här med att träna sig smal. Jag blir lite nervös att jag måste äta mer kolhydrater om jag tränar, ergo blodsockerjojo och annat otrevligt. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det.
Jag ändrar inte min kost nämnvärt ens när jag tränar fem dagar i veckan. Lägger till ett mellanmål bara om jag blir vrålhungrig ungefär, eftersom jag inte äter frukost. :)
 
Jag ändrar inte min kost nämnvärt ens när jag tränar fem dagar i veckan. Lägger till ett mellanmål bara om jag blir vrålhungrig ungefär, eftersom jag inte äter frukost. :)

Problemet för mig är att jag lätt kraschar när mitt blodsocker dyker efter att jag tränat. Även om jag äter. Om det inte är en rejäl laddning snabba kolhydrater. Vilket är kontraproduktivt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Problemet för mig är att jag lätt kraschar när mitt blodsocker dyker efter att jag tränat. Även om jag äter. Om det inte är en rejäl laddning snabba kolhydrater. Vilket är kontraproduktivt.
Kanske prova att även inta lite kolhydrater under passet om det skulle visa sig bli ett problem?
Kanske även typ direkt o avslutning med passet ta ett litet mål typ ett äpple eller nåt?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Problemet för mig är att jag lätt kraschar när mitt blodsocker dyker efter att jag tränat. Även om jag äter. Om det inte är en rejäl laddning snabba kolhydrater. Vilket är kontraproduktivt.
Det är, tycker jag, lättare att korrigera mängden insulin än att försöka hitta lagom snabba/långsamma kolhydrater.
Pump eller penna?
Kolla med diabetessköterskan vad de rekommenderar, just träning är en av de grejerna deras formel brukar funka riktigt bra för de flesta.

(sorry för inhopp, hör inte hemma i tråden med annat än just diabeteskunskaperna)
 
Funderar lite på det här med att träna sig smal. Jag blir lite nervös att jag måste äta mer kolhydrater om jag tränar, ergo blodsockerjojo och annat otrevligt. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det.

Du tränar dig inte smal, det är kosten som är det viktiga i en viktnedgång. Däremot är det bra att få in motion i vardagen - för välbefinnandet. Så lite som en halvtimmes promenad om dagen har många hälsofördelar. Speciellt för diabetiker är det viktigt att röra på sig regelbundet i vardagen.
 
Min baddräkt kom idag och jag har inte ens vågat packa upp den! 😱😅
Kom också på att jag måste ha en badmössa om jag inte vill ha en slingrande solnedgång efter mig i vattnet och den har också kommit, så jag kanske provar mig på ett dopp på Fredag?
Eller kanske ikväll? Förmodligen inte. :p
 
Min baddräkt kom idag och jag har inte ens vågat packa upp den! 😱😅
Kom också på att jag måste ha en badmössa om jag inte vill ha en slingrande solnedgång efter mig i vattnet och den har också kommit, så jag kanske provar mig på ett dopp på Fredag?
Eller kanske ikväll? Förmodligen inte. :p
Klart du ska bada.
 
Inget gym i morse, vaknade med förkylningskänning - men jag tog mig faktiskt iväg till poolen (och bestämde mig för att aldrig någonsin köpa en helkroppsspegel! 😅 ) och det var ett himla skönt sätt att röra sig på. Jag tyckte vattnet var lite varmt men klorinet var inte alls så överväldigande som jag minns från barndomens glada dagar.
Det gör jag nog om! :)
 
Här flyter det på. Till största delen bra, rejäl mat men det slinker ner en mjukglass ibland.
Igår var jag iväg några timmar och istället för att åka in på macken för jag blev naturligtvis dö-hungrig så svängde jag in på mataffären och köpte färdigstekt kycklingbröst, äpple och en fullkornsfralla (naturell) som jag åt på hemvägen. Betydligt bättre än nåt jag hade hittat att äta på macken (och billigare antagligen).

Nu är semestern slut och jag har förberett ordentlig matlåda med grönsaker, kyckling och ris. Samt morotsstavar som snacks.
 
Gah, det var glass på extrapris och naturligtvis kan inte undertecknad låta bli att köpa det. Så nu har jag frysen full. Ja, jag kan slänga den eller försöka ge den till grannen. Men nej, det kommer jag inte att göra :banghead:

Varför är jag en sån sucker för extrapris? Eller köpa kycklingklubbor på extrapris istället.
 
Gah, det var glass på extrapris och naturligtvis kan inte undertecknad låta bli att köpa det. Så nu har jag frysen full. Ja, jag kan slänga den eller försöka ge den till grannen. Men nej, det kommer jag inte att göra :banghead:

Varför är jag en sån sucker för extrapris? Eller köpa kycklingklubbor på extrapris istället.
Jag är likadan. Häromdagen i affären stod jag framför godiset; ferraribilar till extrapris meeeen nä. Struntade i det. Gick i från utan godis köpt- klapp på axeln 😊
 
Det går dåligt.. Eller, jag måste iallafall skärpa till kosten igen då vågen visade +3kg imorse från lägsta vikten.
Hade lite sjukdomskänning förra veckan och åt på i förhoppning om att undgå att insjukna ordentligt. Blev ingen träning heller då jag hade ont i halsen och kände mig hängig.
Igår och idag har jag tränat och idag unnar jag mig en köpt plocksallaf att ta med till jobbet. Det är ett problem att jag numera blir så hungrig när jag jobbar på nätterna..
 
Jag tänkte starta med kaloriräkning och har köpt ett år premium på lifesum.
Har kört vv länge men händer nada så gör väl något konstigt där.
 
Back on track igen med maten iallafall och har varit och tränat två pass.
Har köpt plocksallad med till jobbet för att lyckas avhålla mig från att balla ur och slippa vare hungrig. Lite onödigt dyrt men tänker att jag unnar mig det så jag hamnar på rätt spår igen så det blir bättre i längden. Köpt jordgubbar när jag vartit sugen på nåt gott.
Nu ska man bara hålla i det här..
 
Kontroll vägning idag då mensen tydligen kom och vågen har skuttat ner två kg igen. Bra om man har koll på vilken tid i cykeln man är i så behöver man inte panika över nåt kg + på vågen 😝.
Ska jobba hela helgen igen så försöka att inte spåra ur när man är trött och sugen..
 
Börjat äta ett kokt ägg med kaviar när jag kommer till jobbet, upplever att jag inte längre är vrålhungrig till lunch vilket gör jag äter den senare vilket renderar i att jag inte är vrålhungrig när jag kommer hem.
Äter jag middag senare blir jag inte sugen på äta något innan läggdags.
I morgon drar gymträningen i gång med ett styrkepass med bästa PTn och nästa vecka har jag dressyrkurs 4 dagar á 90 min.
Hade ju tänkt träna som fan i sommar, vilket inte har blivit av förutom all back och trapp-träning i Kroatien :p:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 757
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 522
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 368
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp