Tjockistråden 4

Så jäkla svårt som vanligt att sluta äta när jag väl börjat. Köpte hem nektariner och lite persikor idag, bättre alternativ, eller kanske inte, än glass. Sorbet har ju högre kalorieinnehåll men man äter mycket mindre så det blir nog fler kalorier allt som allt. Kycklingben och tomatsallad blev det.

Gick 4000 steg idag. Jag vet, inte mycket men eftersom jag inte rör mig alls så blev det ändå något positivt. Tyvärr har jag fortfarande inte bra skor så får ont i fötterna när jag går. Väntar på att de jag vill ha ska komma in i lager igen (Hoka Clifton Wide). Under tiden får jag äta smärtstillande när jag varit ute och gått.
 
Jag fick en infektion i käken efter tandis dragit ut rötter så fick bara äta mjuk mat och struntade I att ha så mycket koll. Har dessutom ätit antibiotika så har inte tränat.
Nu i helgen har jag och maken varit iväg på Spa och det blev lite utsvävningar och igår var jag på kurs hela dagen med hunden och det blev inte så bra mat då heller.
Idag blir det att ta tag i och gå tillbaka till gamla rutiner igen.
 
Här saktade det verkligen in under sommaren. 😅 Men det har varit lite av ett medvetet val att inte lägga för mycket fokus på viktnedgång under semestern. Har velat kunna gå på restauranger, bli bjuden på goda grillmiddagar och dricka lite för många drinkar utan att tänka på att jag ”inte borde”. Har bara varit noga med att hålla koll så att trenden inte började vända uppåt igen, och så har iallafall inte varit fallet. Så går det att leva så som jag har gjort i sommar och hålla vikten så är jag mer än nöjd!

Aktivitetsmässigt har jag iallafall hållt igång bra. 10000 som minimum varje dag, och snittet ligger över 15000 i både juni, juli och hittills i augusti. Förvisso något lägre än i april och maj då jag var uppe över 17000 i snitt, men då började jag nästan känna mig manisk i mitt stegsamlande så det var säkert bara sunt att chilla en aning med det.
Men har i gengäld istället också börjat jogga lite, och har för första gången i mitt liv klarat av att jogga 4km i sträck. :D
 

Bifogade filer

  • IMG_1573.jpeg
    IMG_1573.jpeg
    47,8 KB · Visningar: 31
Får massor med reklam för diverse tränings- och viktminskningsprogram. Typ Viktväktarna, Ownit och allt vad det nu är. Flera som riktar sig till nyblivna mammor. Skulle ljuga om jag säger att jag inte är sugen på att testa. Både för att få färdiga kostscheman (slippa planera middag) och träning. Men jag kan inte träna vad som helst pga skruttig kropp, och jag är dessutom lite kräsen..

Jaja, vi får se hur jag gör. En del kan man ju få på friskvårdsbidraget.
 
Hos mig är allt kaos med vikten. Kämpar och kämpar men vågen kryper ändå uppåt. Någon som fått vettig hjälp via vårdcentralen?
 
Hos mig är allt kaos med vikten. Kämpar och kämpar men vågen kryper ändå uppåt. Någon som fått vettig hjälp via vårdcentralen?
Usch vad jag känner igen mig.
Det enda jag får från vården är ett hmm, och ett "du skulle behöva gå ner i vikt". No shit, liksom..

Var i kontakt med en coach idag. Skulle kosta upp till 1500 i månaden 😱 jag har inte råd med det.
 
Jag har blivit kallad till dietist (Diabetesmottagningen) i september. Behövde avboka innan sommaren. Ska bli intressant och se om det hjälper. Har iofs träffat många dietister tidigare.

Här går det riktigt uselt. Försöker men misslyckas nästan varje dag. Känner hur jag blir tjockare och tjockare. Är lite hjälplös eftersom jag vet vad jag inte ska göra men gör det ändå.
 
Jag äter alldeles för mycket som vanligt, har konstaterat att jag lagar alldeles för god mat. :p

Inför hösten har jag skaffat gymkort och första träningspasset är ikväll. 💪💪

Jag har lagt en halv förmögenhet på skor för att få ordning på min hälsporre och tycker faktiskt det har blivit mycket bättre! Jag kommer fortfarande behöva vara försiktig ett bra tag framöver men har ett drömmål om att kunna börja jogga med hunden i vinter.

Om det är någon som sitter på en bra och matig sallad att äta till lunch med kyckling så får ni gärna tipsa. :)
 
Mina goda föresatser i måndags gick i stöpet på eftermiddagen när jag var hungrig, blev stressad över ett telefonsamtal och behövde gå in och handla.
Kom ut med bästa tre hg lösgodis 🙈🙈🙈. Stress och tröst-ätning deluxe.. Aja, det finns en anledning till att jag ser till att inte vara hungrig när jag går in i mataffären 😅.
På tisdagen var det halvkaos men jag kom iväg och tränade en kortis ändå. Maken fyllde jämnt så han firades och vi hade massa folk över och, ja jag åt gott!
Igår skötte jag mig hyfsat, var iväg och tränade också både mig själv och hundar. Idag återstår att se men dagen har börjat bra iallafall.

Har tyvärr ont i mitt knä igen, inte så farligt men irriterande då jag måste försöka ta det lite lugnt och vila upp det. I helgen behöver jag en plan, kommer vara iväg hela dagen både på lördag och på söndag och behöver ordna så jag tar med bra mat så jag inte äter skräp..
 
Höll kosten inom 1500 kcal igår med. Var jättehungrig när jag kom hem från stallet och skulle laga middag så knaprade på en morot, bra där ist för nått sött :).

En halvtimmes promenix och så en halvtimmes ridning på ridbanan och skötsel 😊
 
Usch vad jag känner igen mig.
Det enda jag får från vården är ett hmm, och ett "du skulle behöva gå ner i vikt". No shit, liksom..

Var i kontakt med en coach idag. Skulle kosta upp till 1500 i månaden 😱 jag har inte råd med det.
Det är fasen svårt. Jag äter liksom inget överdrivet, gör 5-6 träningspass i veckan och rider minst 4 dagar plus gör allt stallarbete runtomkring.

Jag fick upp reklam för ett företag som också hjälper till där många skriver nöjda kommentarer, kostnaden ligger nog runt 2000 i månaden förstod jag det som. Känner mig så desperat att jag överväger det.
 
Funderar. Kanske 1500 kcal är lite för lite när man ska orka hålla igång, det är mer än 1000 kcal mindre än mitt basala behov mot min vikt. Kanske bör lägga mig på 1800 kcal/dag. Fokus är ändå att få i mig bra näring och att den mängden inte tillåter snask varenda dag!

Igår höll jag mig lägre men mådde lite blärk. Men en halvtimmes promenix hemma, likadant med hästen och klättra och så tog vi upp halm :)
 
Funderar. Kanske 1500 kcal är lite för lite när man ska orka hålla igång, det är mer än 1000 kcal mindre än mitt basala behov mot min vikt. Kanske bör lägga mig på 1800 kcal/dag. Fokus är ändå att få i mig bra näring och att den mängden inte tillåter snask varenda dag!
Jag går 10 000 steg och tränar 3-5 dagar i veckan. Jag ligger på 1900 och går stadigt ner i vikt, har precis hamnat under övervikt så äter du bra mat kan du säkert äta fler kalorier 😊
(Rättelse, jag ska ligga på 1900, men tror ofta jag ligger högre, har inte orkar registrera maten när jag har semester, men äter oftast enligt dom recept jag har fått)
 
Jag går 10 000 steg och tränar 3-5 dagar i veckan. Jag ligger på 1900 och går stadigt ner i vikt, har precis hamnat under övervikt så äter du bra mat kan du säkert äta fler kalorier 😊
(Rättelse, jag ska ligga på 1900, men tror ofta jag ligger högre, har inte orkar registrera maten när jag har semester, men äter oftast enligt dom recept jag har fått)
Härligt! Ja men precis, vitsen är ju ändå att må bra men ändå inte ta utrymmet till skräp varje dag som jag gjort för länge nu. Sen är det ju det här att man vill ha snabba resultat meeeeen denna övervikt kom inte snabbt heller!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 757
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 522
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 368
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp