Tjockistråden 4

Köpte wasa hårt bröd med sesamfrön och salt. Tittade på innehållsförteckningen och det är 407 kcl/100 g. Dubbelt så mycket som revbensspjäll :crazy:

Träning idag! Det gick trögt men när jag väl kört mina minuter på crosstrainern så känns så vaknar kroppen till.
Körde en längre uppvärmning (förutom crosstrainern) och jag tyckte det kändes bättre i benpress, kan ibland känna mig ansträngd i ryggen ibland.
Har även testat att köra med skor och än så länge känns det som om det kommer underlätta när jag står och trampar på crosstrainern. Får se hur det känns imorgonbitti, det är ju jobbigast de första 10 minuterna på morgonen.
Jag funderar på att om det känns bra börja med att lägga till 10 minuter i slutet av gympasset i stället för att öka tiden när jag värmer upp.

Hade gjort torsksoppa till kvällsmat men måste måttet fel på chilin, fick späda med en burk creme fraiche för att kunna smaka något förutom hetta. :p
Men förutom det var det perfekt så här nu när det känns som höst.
Det känns som om jag har ätit bra mat på sistone, bra råvaror, genomtänkt osv. 🙂

Var tvungen att googla, enligt wasa väger en skiva 13-14g.
Vilket låter fullt rimligt, då behöver man äta 7 st för att komma upp i 100g.

Det är alltså den är

1727553362421.webp

https://www.fatsecret.se/kalorier-näring/wasa/sesam-havssalt/1-skiva

Dvs 60 kcl/skiva.

Egentligen äter jag relativt (nåja) nyttig kost, problemet är mer mängden.

Ja de är ju större (fick för mig att de var en annan sort) men något av en favorit.

De är farligt goda! Kan lätt ätas som godis, tyvärr.

Idag har jag alltså ätit grönsaksplåt med broccoli, rödlök, äpple, blomkål med lite pressad vitlök och någon matsked olivolja. Åts med tsatsiki utan olivolja (gjord på mini yoghurt). Plus nektariner och äpplen. Så ja, vettigt men för mycket av allt.

De är farligt goda! Kan lätt ätas som godis, tyvärr.

Idag har jag alltså ätit grönsaksplåt med broccoli, rödlök, äpple, blomkål med lite pressad vitlök och någon matsked olivolja. Åts med tsatsiki utan olivolja (gjord på mini yoghurt). Plus nektariner och äpplen. Så ja, vettigt men för mycket av allt.
Måste bara inflika att det här låter som bra utfyllnadsmat, jag hade dock slängt i en tetra kikärtor, jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du äter mycket av sådan här mat.

Får du nån hjälp med din överätning? Tog du upp det med dietisten?

För en utomstående så låter det som mer än bara "överätning" utan mer som en ätstörning. Jag kan ju ha fel, jag utgår från det du skriver om här, men det låter väldigt tufft.

Dietisten tipsade om något jag glömt bort, att äta något en halvtimme innan måltiden eftersom det tar längre tid för magen att tala om för hjärnan att den är mätt. Ibland önskar jag att jag hade en Megara som reglerar mat intag åt mig. Min katt, som också är extremt matglad, får kvalitetsmat i lagom portioner på regelbundna tider.

Vägde mig idag och det står stilla, vilket just nu är positivt.

Så besviken. Jag har lämnat in min bil på verkstad och skulle köra en extra bil vi har i familjen, jag packar in hundarna med gymkläderna på för att gå en runda vid havet och sedan tänkt köra direkt till gymmet, och så får jag banne mig inte igång den. :arghh:

Fick hjälp att starta igång, kör en halvtimme och den verkade pigg. Var tvungen att äta ett mellanmål, går sedan ut och får inte igång den igen.
Det måste vara ett glapp i nån kabel nånstans. Sprillans nytt batteri och startmotorn försöker inte ens.

Bara två gympass denna vecka och kommer störa mig på detta i eoner.

Hur fasiken kan man gå upp i vikt på nektariner, tomater och jordgubbar? Jag äter kyckling i ugn utan något tillsatt fett. Idag har jag iofs ätit en bit karré på 200 g. Men det är ändå bara 500 kcl
Kanske kan du räkna hur många nektariner (sött som triggar ditt sockerberroende) du äter. Plus om det slinker ner nåt mer under dagen? Och dina dippar då du äter onyttigt istället för att bara enkelt höja bs med t.ex. druvsocker?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 632
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 447
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 699
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar