Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du får äta bra mycket hårdbröd för att komma upp i samma vikt som x antal revben tänker jag.Köpte wasa hårt bröd med sesamfrön och salt. Tittade på innehållsförteckningen och det är 407 kcl/100 g. Dubbelt så mycket som revbensspjäll
Nja, inte om man drar av vikten för benen och bara räknar köttet.Fast du får äta bra mycket hårdbröd för att komma upp i samma vikt som x antal revben tänker jag.
Var tvungen att googla, enligt wasa väger en skiva 13-14g.
Vilket låter fullt rimligt, då behöver man äta 7 st för att komma upp i 100g.
Ja de är ju större (fick för mig att de var en annan sort) men något av en favorit.Det är alltså den är
Visa bifogad fil 154106
https://www.fatsecret.se/kalorier-näring/wasa/sesam-havssalt/1-skiva
Dvs 60 kcl/skiva.
Egentligen äter jag relativt (nåja) nyttig kost, problemet är mer mängden.
Ja de är ju större (fick för mig att de var en annan sort) men något av en favorit.
Ungefär två sådana, med något pålägg plus en hög grönsaker, är väl en rimlig måltid.Det är alltså den är
Visa bifogad fil 154106
Dvs 60 kcl/skiva.
Ungefär två sådana, med något pålägg plus en hög grönsaker, är väl en rimlig måltid.
Det är alltså den är
Visa bifogad fil 154106
Dvs 60 kcl/skiva.
Nej, den där sortens beteendeförändringar kräver rätt mycket jobb.Alltså det är problemet, jag kan inte bara äta två (eller tre) eftersom det är så förbaskat gott
Måste bara inflika att det här låter som bra utfyllnadsmat, jag hade dock slängt i en tetra kikärtor, jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du äter mycket av sådan här mat.De är farligt goda! Kan lätt ätas som godis, tyvärr.
Idag har jag alltså ätit grönsaksplåt med broccoli, rödlök, äpple, blomkål med lite pressad vitlök och någon matsked olivolja. Åts med tsatsiki utan olivolja (gjord på mini yoghurt). Plus nektariner och äpplen. Så ja, vettigt men för mycket av allt.
Nej, den där sortens beteendeförändringar kräver rätt mycket jobb.
Förhoppningsvis är det en del vattenviktFaaaan. Slarvat lite med maten i helgen och det straffade sig tydligen direkt. +2 kg..
Kanske kan du räkna hur många nektariner (sött som triggar ditt sockerberroende) du äter. Plus om det slinker ner nåt mer under dagen? Och dina dippar då du äter onyttigt istället för att bara enkelt höja bs med t.ex. druvsocker?Hur fasiken kan man gå upp i vikt på nektariner, tomater och jordgubbar? Jag äter kyckling i ugn utan något tillsatt fett. Idag har jag iofs ätit en bit karré på 200 g. Men det är ändå bara 500 kcl
Jag brukar ha svårt att få bort det med.. Det håller sig kvar ordenligt.Förhoppningsvis är det en del vattenvikt